Скажу тут кілька контроверсійних речей, які багатьом читачам не сподобаються. Сучасний лицемірний ліберальний моралізм зазвичай засуджує папу
Александра VI. "Ай-ай-ай, який був нехороший зладєй". А я от не розумію такого ставлення. Бо, по-перше, я не католик і тому можу не перейматися "історичним іміджем" католицизму. А по-друге, я не є якимось там моралістом стосовно історії та історичних персон. Як на мене, навпаки - сучасному католицизмові не вистачає свого Борджіа - агресивного естета, яким захоплювався Ніцше (хоча контекст, в який його помістив Ніцше, навряд чи відповідав поглядам самого іспанського аристократа). Та й таких домініканців, як
Савонарола, які наважувалися опонувати клану Борджія за його життя, також не вистачає. Сучасні домініканці цілком можуть бути апологетами відвертого єретика
Кюнга, а сучасні єзуїти часто є адептами
сатаніста Маркса...Між тим, Александр VI був людиною із бездоганним естетичним смаком та глибоким світоглядом. В чому легко переконатися відвідавши апартаменти Борджіа в Ватикані. Особливо враховуючи те, що нині в тих апартаментах розміщується музей т.зв. "сучасного релігійного мистецтва". Як колись казали в одній рекламі "відчуйте різницю". Викладу тут кілька своїх фото. Звісно, вони різної якості. Але дають загальне уявлення про "естетику Борджіа" та художню творчісь
Пінтуріккіо та його школи, які прикрасили своїм живописом ці приміщення у 1490-х роках.
Папа Александр VI на фресці Воскресіння Христового
Диспут Св. Катерини Александрійської з імператором Максиміліаном. Образ Св. Катерини малювався із
Лукреції Борджіа.
Герб папи Александра VI.
Стеля Залу наук і вільних мистецтв.
Мучеництво Св. Варвари.
Стеля Залу Святих прикрашена сюжетами з міфа про Ізиду, Осіріса та бика Апіса.
Благовіщення та Різдво Христове.
Старозаповітні царі та пророки.
Поклоніння волхвів.
Вознесіння.
Святий Антоній та відлюдник Павло.
Тут можна побачити експозицію т.зв. "сучасного мистецтва".
Фото із Вікіпедії. Ісида, Гермес Трисмегист та Мойсей
Благовіщення.