Ведення Сімейного Бюджету складається з декількох важливих етапів:
1. Постановка цілей
2. Складання бюджету (родинне планування)
3. Ведення бюджету
4. Аналіз бюджету
Перший розумний крок складання сімейного бюджету полягає в правильній постановці цілей.
Кажуть, «у кого немає цілей - той не знаходить відради у жодній зі справ». Визначіть від самого початку, для чого Ви складаєте сімейний бюджет. Ви хочете правильно розподіляти свій прибуток, або ж плануєте заощадити певну суму для великої покупки чи маєте на меті вивільнити кошти та інвестувати їх у власну справу?
Якщо у вас є чітка ціль ви зможете сформуєте ваш родинний бюджет таким чином, щоб він як краще відповідав інтересам вашої сім’ї.
Неодмінно ставте перед собою цілі - так їх легше досягати! :)
На момент початку ведення бюджету ми з чоловіком не могли навіть відповісти на елементарне питання: «Скільки грошей нам потрібно для життя?».
Як замкнути коло витрат? або Бюджет - це допомагає?
Пройшло 4 місяці і я не лише чітко знаю відповідь на це запитання, але і можу поділитись позитивними результати бюджетування сімейних коштів. За цей час ми змогли заощадили певну суму та купили двоспальне ліжко, а також спромоглись інвестувати гроші в особистий розвиток та допомогти двом громадським організаціям в їхній діяльності. :) Думаю, це серйозні фінансові здобутки для молодої родини з огляду на те, що наші прибутки абсолютно не змінились.
Отож, ставте перед собою цілі та досягайте їх! :)
Не буду зупинятись на
принципах ведення сімейного бюджету, адже про це я писала в попередньому матеріалі. Скажу лише, що з усіх книг по фінансам, які ми читали, наша родина взяла собі за основу книгу
Крейга Хилла «Благосостояние, богатство и деньги». Натхненні цією книгою ми поділили всі свої витрати за принципом «Необхідно-Потрібно і Хочемо». В кінці кожного місяця ми підводимо підсумки та аналізуємо сімейні витрати. Але як це допомагає заощаджувати гроші та мудро розпоряджатись фінансами?
Як замкнути коло своїх витрат?
Три контрольні місяця, коли ми планували та дотримувались сімейного бюджету, керуючись цими принципами, відповіли нам на головне питання: «Скільки грошей приходить в наше життя (нашу родину)?» і «Куди вони витрачаються?». Три місяці ми робили «заміри» та відстежували всі свої витрати, завдяки яким сьогодні ми можете чітку назвати свій прожитковий мінімум та відповісти на запитання: «Скільки грошей нам потрібно?».
Наступний важливий крок ведення Сімейного Бюджету - це замкнути коло витрат!
Середнє арифметичне кожної з граф (Необхідно, потрібно та хочу) відтепер стає нашою «опорною» цифрою для планування бюджету на наступний місяць. Ми погодились, що сума наших витрат не повинна перевищувати ту, яку ми вивели протягом трьох попередніх місяців. На цьому етапі важливо пам’ятати про цілі, які ми перед собою ставили, коли починали вести сімейний бюджет.
Пам’ятайте також, що принципи, за якими вели бюджет протягом минулих трьох місяців, залишаються незмінними (якщо ми перевищуємо запланований «ліміт» - ми маємо погасити «борг» перед родиною з іншої колонки своїх витрат.
Таким чином, ми замикаємо коло наших витрат, а гроші, які залишаються «поза колом» вивільняють та можуть бути витрачені (заощаджені) на ті цілі, які ми перед собою ставили (інвестиції, навчання, великі покупки, благодійність тощо).
Насамкінець, я хочу також зупинитись на графі «благодійність». З власного досвіду можу сказати, що чим легше Ви будете ставитись до грошей - тим легше вони будуть знаходити вас. Навчитись легко управляти фінансами, а не залежати від них - надважливо! Пам’ятайте, що принцип примноження в світі ходить поряд з «діленням».
Бажаю Вам мудрого управління сімейними фінансами та щоденного примноження!