Шкода, що у нас нема фотосесії з усіма чотирма авторами, надіюсь, це ще попереду. але цей неповний склад на фотографії нехай доповниться текстом, який написаний від нас усіх чотирьох: Авторський вступ: Чому ми вирішили взятися за написання цієї книжки?
я часом перечитую деякі розділи і вступи книги (особливо ще недавно, на етапі редагування), і без зайвої скромності мушу сказати, що це насправді надзвичайно важлива праця. Надіюсь, що вона послужить багатьом людям, які так само як і я колись працюють в церковних прес-службах і щоденно ставлять собі питання: як нам вийти з інформаційного гетто.
"Часто можна почути, що суть християнства - це комунікація. Впродовж історії людства Бог спілкується з людьми - через палаючі кущі, знаки і пророків, зрештою Воплочення - це найглибинніший вимір комунікації Бога з людиною. Тобто комунікації закладені в таїнственній природі Церкви. І ця комунікаційна природа мала б бути відображена у діях Церкви воюючої. Проте нерідко бачимо як Церкви роблять елементарні помилки, комунікуючи у сучасних обставинах свою місію, та й навіть відкидають методи сучасної комунікації, вважаючи їх технологіями, негідними для використання в Церкві. У цієї книжки дві мети: по-перше, розвіяти міф, що зв’язки з громадськістю - брудна справа, якій не місце в Церкві; по-друге, дати базове розуміння інструментів для порозуміння між Церквами та ЗМІ.
Амбітне завдання, правда? Чому саме ми вирішили за нього взятися?
Одне з правил доброго письма каже, що варто писати лише ту книгу, яку б самі хотіли прочитати. Книга, яку ви зараз тримаєте в руках, написана саме з цієї потреби. Організовуючи тренінги для церковних прес-служб та журналістів, ми зрозуміли, що українською мовою не існує посібника, який можна рекомендувати як опорну літературу, а тому пропозицію написати цей посібник сприйняли як унікальну нагоду, яку не можна не використати.
Існує безліч книжок, що стосуються зв’язків з громадськістю, комунікацій, багато з них можна і треба використовувати, проте приклади (кейси), які як правило складають велику частину книжок з комунікацій, дуже далекі від діяльності та потреб Церков і церковних прес-служб, яка є доволі унікальною і вузькою. Не все те, що використовують в бізнесі чи громадському секторі, можна використати для Церков, і багато речей є унікальними лише для релігійного контексту.
У цій книзі ви знайдете світську теорію комунікацій накладену на контекст і обставини діяльності Церков в Україні. Почуваємо себе першопрохідцями, бо саме такого формату не зустрічали.
Чому сім кроків? Проста арифметика: 5+2=7. П’ять хлібів і дві риби. Натхненням для нас став уривок з Євангелія про помноження хлібів Мт 14, 14 - 22). Ми не радилися з біблістами щодо канонічної герменевтики цього тексту, але для нас цей уривок є символом євангелізації через медіа. Беремо земні звичайні речі (хліб, рибу), використовуємо доступні інструменти комунікації, робимо все від себе залежне, щоб зробити свою роботу добре, і надіємося, що Бог помножить наші труди".
Авторський вступ до книги. Світлана Бабинська, Юлія Завадська, Мар'яна Карапінка, Олена Кулигіна