1. У Бетани Хек вышла новая большая статья под названием
Structural Typography. Автор рассказала, как собрать хорошую типографическую композицию. Ниже несколько цитат.
Пляшите от главного и большого:
Design can often be tackled in a cascading fashion. If your design is best served by a single focal point, solve for that, then decide how your type and secondary elements can relate back to that focal element.
Добавьте тексту объема и фактуры:
Type doesn’t have to exist on just one plane, or be rendered in one dimension or in one texture. Seek ways to add variety to the aesthetic elements in your typographic work, and don’t forget to build bridges between the different styles you use.
«Моделируйте» шрифт:
I used the term “sculpting” a few times to describe this poster, and I think that’s a great way to describe typography in general. Every typeface, even the ideal one, is just a starting point. It’s up to you to optimize it.
Меньше элементов - больше ответственности:
Fewer elements mean that each one needs to carry more weight, and the best “simple” designs are ones that squeeze eery last bit of conceptual and compositional value out of every piece on the page.
2. Сергей Стеблина объяснил, как рисовать
аккуратные размерные линейки.
3. Студия Лебедева сделала
информационные мониторы для Шереметьева. Самое крутое - это группировка по часам. Заметил ее в аэропорту еще до того, как проект появился в портфолио.