Піти до магазину за кордоном - не складає труднощів. Їх багато й скрізь. От вибрати там справді те, що потрібно - важче. Особливо в супермаркеті, де товарів безліч та й ціни досить різні. Як мені порадили зробити: спочатку обрати товар, а потім - торгову марку. Якщо марка буде відповідати магазину - це економія без погіршення якості. Я вирішив принагідно зробити деякі спостереження за товарами та їх ТМ.
Магазини я би поділив на три види: дешеві, але без власної торг. марки (Lidl, Penni, Netto, Aldi), бюджетні зі своєю ТМ (Real, Tengelmann, REWE), всі решта, до яких я не ходив (Edeka).
Минулого разу в Тенгельмані спеціалізовані товари пройшли повз мою увагу. Що ж, тепер знатиму, що А&P - це дешевка саме цієї мережі марктів. Щось схоже є в наших «Метро» - товари АРО. Різниця складає 15-20 відсотків. Добре помітним є великий розрив у ціні піци: від Оеткера піца коштує 3-4 євро, від ТІР/Real - 0,99 єврика. Вага - та сама, може, якість на одній сходинці нижче, але суттєвих розбіжностей нема. Молоко, масло відрізняється на 20-50 центів. Якщо взяти смачний сир брі (о, тут я точно вже ціну скажу!), то він коштує від Ja/REWE 0,99 євро, а не від Ja - 2,99. Це досить вигідна політика: продати більше з невеликою втратою якості, аніж не продати взагалі нічого. Останній випадок - типовий український ВОПАКівський. Тільки синю курку можуть знецінити на 15 відсотків, решта ж буде просто з «перебитою» датою упакування. Коли ж я сказав працівнику - чому стоїть позавчорашній фарш на полиці, на мене подивилися, як на такого, що дивується очевидним речам. Його заберуть на вопаківську кухню й приготують для кафе соус. Такий вихід дуже український. Для порівняння ця ж ситуація зі швейцарськими магазинами (за словами коліжанки): за 2-3 дні до дати закінчення реалізації продукт отримує дисконт і відповідну наліпку (Sonderpreis). Якщо товар ніхто не купив (помідори, банани), його забирають фермери для годівлі худоби (а не Орися Пилипівна тащить додому). Але не буду далеко забігати від теми.
Вчергове надолужений мудрістю європейською, я спостерігав біля холодильника, що ж вибирають німці. Вибирають подешевше (це ж німці), тому беруть маркові товари. І переконався в цьому, коли вирішив сфоткати мої куплені продукти. Коли справа дійшла до діла, кадр виявився порожненьким та неефективним. Одна хвилина рискання по квартирі Аннеґред - і в кадр потрапило навіть більше, ніж цього потрібно було.
Товари від Реве - Ja.
A&P - товари від Тенґельмана.