Кілька слів про фоторедагування - для фотографів і не тільки

Mar 29, 2011 16:29



Хто такий фоторедактор?

Фоторедактор - це нове поняття, яке з’явилося у пресі у першій половині 90-х років. Раніше існував фотосервісант. Начебто вони подібні, але різниця між цими двома функціями колосальна. Фотосервісант у редакціях і фотоагентствах - це була особа, яка займалася пошуком фотографій на задану тему. Тему замовляла редакція або агентство. Фотосервісант отримував детальну інструкцію які фото повинен шукати і навіть точно не знав до якої статті або тексту. Фотосервісант був ближчим до архівіста, ніж до фоторедактора у сучасному розумінні цієї професії.

Поява в редакціях чи агенціях фоторедактора відбувалося дуже природньо. Вільна преса, вільні мас-медіа не вимагали слухняних виконавців, а тільки людей, які творчо виконували свою роботу. Власне творчий аспект є надзвичайно важливим у роботі фоторедактора.

Фоторедактор - це особа, яка редагує фотографію. Поняття редагує в цьому контексті має два значення. Редагує, тобто простіше, вибирає з фотографічного матеріалу найкращі фотографії, часто кадрує їх. Працює над фотографією і це не має нічого спільного з програмою Photoshop, яка є технічним покращувачем, але сама фотографії не створює. Редагує, також означає, що «оснащує» вибрану фотографію словами, створює до неї підписи, які відповідають на 5 простих питань - Коли? Де? Хто? Що?Чому? Це найчастіша роль фоторедактора в агентстві. Редагує, означає також, що розміщує фотографії в контексті тексту не тільки для його ілюстрації. Це найпростіша форма fotoediting. Складніша форма - це відхід від чистої ілюстрації тексту з метою розміщення в ньому фотографії, яка коментує зміст того, що показано на фотографії. Це вища форма і тут необхідна інтелігентна поведінка фоторедактора, який дбає про вимову фотографії і тексту. Вони повинні бути адекватними. Адже можна легко змінити вимову фотографії, розміщуючи її в іншому контексті, ніж на це вказує задум фотографа, з яким було зроблено фото. Порушення цієї адекватності може стати причиною конфлікту між фотографом і фоторедактором. Проте це не означає, що не слід шукати різних способів використання цієї ж фотографії. Майже кожна фотографія може функціонувати у багатьох контекстах. І чим їх більше, тим фотографія є більш вартісною і краще запам’ятовується, так як «Час Апокаліпси» Кріса Нєденталя - фотографія, яка стала іконою з багатьма значеннями і змістом. Більше
Previous post Next post
Up