Re: Petras KudarasnauticalisMay 5 2010, 10:12:33 UTC
Ten gi parašyta “inland waters“. Užuot būtų parašę “littoral“. Šalys, kurios turi archipelagus, su “vidaus“ nežaidžia, o taip išeina, kad ten tose įlankose irgi mums formaliai draudžiama.
Ir dar LBSo apribojimai burių plotui įdėti - iki 35kv.m. Užsienyje tikrai tokie dalykai juos kartais pralinksmina. :) Ypač, kai I eilės mūsiškiai bando 3-4 kajučių jachtą išsinuomoti, o ten plotas burės yra virš 75 metrų, tai prasideda tampymaisi, kad neduos. Ir kam to reikia?
Šiaip jau, su šituo antrarūšiu ausvaisu drąsiai gali važiuoti pas lenkus į Mozūrus - kam čia apsiriboti tik mūsų balomis? ;)
Ten erdvės yra kur buriuoti, ir, ironiška, daugiau, nei mūsų Kuršmarėse. Ir įdomiau, nei pas mus ant smėlio ar dumblo seklumos sėsti - ten gali į akmenis (uolas?) laivą suvaryti... :D
Gyliai irgi įdomūs netgi tame pačiame ežere: sekluma, 2-5 metrai, 38-46 metrai... Inkaro taip paprastai nepamėtysi. Čia, tarkime, tarp Upalty salos (kur negalima išlipti) ir kranto, kur yra Reicho buvę sausumos kariuomenės vadavietės bunkeriai - va, užmečiau akį į žemėlapį turimą.
Kas dėl jūrų, tai čia irgi priklauso nuo to, kaip čarterio firma pažiūrės. Skandinavai popierių neturi - jiems nuomoja pagal pasą ir išrašus iš laivo žurnalo. Graikai iki 2004 metų nereikalavo dokumentų, dabar juos įstatymu tą daryti įpareigojo (bet jie kartais įstatymus “pamiršta“). Kroatijoje - viskas kontroliuojama ar ne vienos valstybės įmonės, tai reikia žiūrėti. Turkijoje - kaip kur. Yra firmos, beje, netgi tarptautinės, kurios duoda “ant garbės žodžio“, jei įrodai jiems, kad susitvarkai. Kitąkart ir su mūsų bebenčiukų popieriais paprašo praktiškai parodyti, ar moki valdyti, tai tas popierius - tik savęs nuraminimui iš tikro. Kadangi turi jūrmylių sočiai, įtariu, tai gali tu jau dabar varyti į Likiją (Fetija-Bodrumas-Marmaris) drąsiai - ta zona laikoma Viduržemiuose kaip lengva pagal kategorijas (maža Meltemi įtaka, daug užutekių pakrantėje, uostai kas 30-40 mylių ir pan.).
JAV vėlgi savi niuansai - jie ramiau į ASA žiūri, o net RYA ar IYT nelabai pripažįsta. Australija - užskaito visus tris dažniausiai, nors... būna, kad iš viso nereikalauja, jei patyrimą kitaip įrodysi. Ten, beje, apsimoka imti ne mažiau 10 dienų, mat yra kur plaukti link to Barjero, o trumpiau - nespėsi įsijausti... Ir ten reikalauja, kad mestum inkarą jau nuo 16-tos valandos (nors visi meta dviem vėliau...), tai visas plaukimas netgi vandenyno pakrante būna iš esmės day skippering. :)
Beje, mudviejų gi bendramokslis Jonas tada į egzaminą neatėjo, o jau 8 metai, berods, aplink Siciliją savarankiškai (!) plaukioja, kaip man prisipažino. ;) Iš pradžių davė škiperį (ten kažkokį Italijos čempioną), o paskui tas liko krante tavernoje vyną maukti, ranka numojęs, kad “ir taip vienas susitvarkysi“. :)
Ir dar LBSo apribojimai burių plotui įdėti - iki 35kv.m. Užsienyje tikrai tokie dalykai juos kartais pralinksmina. :) Ypač, kai I eilės mūsiškiai bando 3-4 kajučių jachtą išsinuomoti, o ten plotas burės yra virš 75 metrų, tai prasideda tampymaisi, kad neduos. Ir kam to reikia?
Šiaip jau, su šituo antrarūšiu ausvaisu drąsiai gali važiuoti pas lenkus į Mozūrus - kam čia apsiriboti tik mūsų balomis? ;)
Ten erdvės yra kur buriuoti, ir, ironiška, daugiau, nei mūsų Kuršmarėse. Ir įdomiau, nei pas mus ant smėlio ar dumblo seklumos sėsti - ten gali į akmenis (uolas?) laivą suvaryti... :D
Gyliai irgi įdomūs netgi tame pačiame ežere: sekluma, 2-5 metrai, 38-46 metrai... Inkaro taip paprastai nepamėtysi. Čia, tarkime, tarp Upalty salos (kur negalima išlipti) ir kranto, kur yra Reicho buvę sausumos kariuomenės vadavietės bunkeriai - va, užmečiau akį į žemėlapį turimą.
Kas dėl jūrų, tai čia irgi priklauso nuo to, kaip čarterio firma pažiūrės. Skandinavai popierių neturi - jiems nuomoja pagal pasą ir išrašus iš laivo žurnalo. Graikai iki 2004 metų nereikalavo dokumentų, dabar juos įstatymu tą daryti įpareigojo (bet jie kartais įstatymus “pamiršta“). Kroatijoje - viskas kontroliuojama ar ne vienos valstybės įmonės, tai reikia žiūrėti. Turkijoje - kaip kur. Yra firmos, beje, netgi tarptautinės, kurios duoda “ant garbės žodžio“, jei įrodai jiems, kad susitvarkai. Kitąkart ir su mūsų bebenčiukų popieriais paprašo praktiškai parodyti, ar moki valdyti, tai tas popierius - tik savęs nuraminimui iš tikro. Kadangi turi jūrmylių sočiai, įtariu, tai gali tu jau dabar varyti į Likiją (Fetija-Bodrumas-Marmaris) drąsiai - ta zona laikoma Viduržemiuose kaip lengva pagal kategorijas (maža Meltemi įtaka, daug užutekių pakrantėje, uostai kas 30-40 mylių ir pan.).
JAV vėlgi savi niuansai - jie ramiau į ASA žiūri, o net RYA ar IYT nelabai pripažįsta. Australija - užskaito visus tris dažniausiai, nors... būna, kad iš viso nereikalauja, jei patyrimą kitaip įrodysi. Ten, beje, apsimoka imti ne mažiau 10 dienų, mat yra kur plaukti link to Barjero, o trumpiau - nespėsi įsijausti... Ir ten reikalauja, kad mestum inkarą jau nuo 16-tos valandos (nors visi meta dviem vėliau...), tai visas plaukimas netgi vandenyno pakrante būna iš esmės day skippering. :)
Beje, mudviejų gi bendramokslis Jonas tada į egzaminą neatėjo, o jau 8 metai, berods, aplink Siciliją savarankiškai (!) plaukioja, kaip man prisipažino. ;) Iš pradžių davė škiperį (ten kažkokį Italijos čempioną), o paskui tas liko krante tavernoje vyną maukti, ranka numojęs, kad “ir taip vienas susitvarkysi“. :)
Tad visaip būna, labai prie LBS nesiriščiau.
Reply
Leave a comment