простите, что встреваю. вот что можно добыть по этому примерно поводу летописного: Симеоновская летопись (в ее составе дошли записи сгоревшей в 1812 г. Троицкой 1420-х гг.). ПСРЛ. Т. 18. С. 74: В лѣто 6779 [1271]. Тое же зимы преставися благовернаа христолюбива княгини Васильковаа мѣсяца декабря въ 9 день, а въ лѣто индикта 14-тое на память Зачатiа святыа Богородица, яко литургiю поють по всему городу, ту сущю въ манастыри у нея Борису князю съ княгинею и с дѣтми, а ГлЪбу тогда сущу въ Татарѣхъ, и предасть душу тихо и нетрудно, безмятежно. Слышаша вси людiе града Ростова преставленiе ея и стекошася вси людiе въ манастырь святого Спаса, епископъ Игнатiи, и игумени, и попове, и клирици, пѣвше над нею обычныа пѣсни, и погребоша ю у святого Спаса въ своемъ еи манастыри съ многими слезами.
Московская Академическая летопись (т.е. ростовский владычный летописец первой четверти XV в.). ПСРЛ. Т. 1. Вып. 3: В лѣт̑ . ҂s҃ . ѱ҃ . о҃ѳ . [6779 - 1271] преставис̑ кнѧгини Мр҃ьѧ Василкова . дек̑ . ѳ . въ Зачатьє . /л.248/ въ дн҃ь ѡбѣдню поють . тү сүщү сн҃ү єѧ Борисү съ кнѧгиною и з дѣтми . и положиша и оу ст҃го Сп҃са . въ своємъ манастыри .
то есть монастырь Спаса устойчиво именуется летописцами "своим" для княгини Марии, в летописном контексте XII-XVI вв. это всякий раз обозначает владение-патронат основателя или, в данном случае, основательницы.
Здравия желаем!naperovskomDecember 16 2020, 15:20:46 UTC
Аким! Напортив, мы рады Вас видеть здесь и благодарим за цитаты. К празднику Зачатия я помещу свою заметку по этому поводу. Сегодня впервые читал Уставную грамоту Смоленской епископии. Наслаждение и смысл.
вот что можно добыть по этому примерно поводу летописного:
Симеоновская летопись (в ее составе дошли записи сгоревшей в 1812 г. Троицкой 1420-х гг.). ПСРЛ. Т. 18. С. 74:
В лѣто 6779 [1271]. Тое же зимы преставися благовернаа христолюбива княгини Васильковаа мѣсяца декабря въ 9 день, а въ лѣто индикта 14-тое на память Зачатiа святыа Богородица, яко литургiю поють по всему городу, ту сущю въ манастыри у нея Борису князю съ княгинею и с дѣтми, а ГлЪбу тогда сущу въ Татарѣхъ, и предасть душу тихо и нетрудно, безмятежно. Слышаша вси людiе града Ростова преставленiе ея и стекошася вси людiе въ манастырь святого Спаса, епископъ Игнатiи, и игумени, и попове, и клирици, пѣвше над нею обычныа пѣсни, и погребоша ю у святого Спаса въ своемъ еи манастыри съ многими слезами.
Московская Академическая летопись (т.е. ростовский владычный летописец первой четверти XV в.). ПСРЛ. Т. 1. Вып. 3:
В лѣт̑ . ҂s҃ . ѱ҃ . о҃ѳ . [6779 - 1271] преставис̑ кнѧгини Мр҃ьѧ Василкова . дек̑ . ѳ . въ Зачатьє . /л.248/ въ дн҃ь ѡбѣдню поють . тү сүщү сн҃ү єѧ Борисү съ кнѧгиною и з дѣтми . и положиша и оу ст҃го Сп҃са . въ своємъ манастыри .
то есть монастырь Спаса устойчиво именуется летописцами "своим" для княгини Марии, в летописном контексте XII-XVI вв. это всякий раз обозначает владение-патронат основателя или, в данном случае, основательницы.
Reply
Reply
Заметку буду ждать.
да, смоленские акты XIII в. часто остаются где-то за рамками восприятия, а они весьма и весьма хороши
Reply
Leave a comment