אני לומדת די הרבה סטטיסטיקה הסמסטר, כולל קורסים שאני לא מחוייבת בהם. את חלקם אני לומדת כי בשנה הבאה יש סטטיסטיקה רב-משתנית ואני רוצה להיות מוכנה, חלקם כי החומר מעניין אותי, וחלקם כי חייבו אותי בהשלמות. תוצאה צפויה של העושר הזה היא הרמה בה אני שולטת בחומר הבסיסי (חוזרים עליו בכל קורס, פחות או יותר). תוצאה לא צפויה היא שפנו אלי מאגודת הסטודנטים בבקשה שאתרגל את סטטיסטיקה א' באופן לא רשמי.
אם יש למי מהקוראים תרגילים שזכויות היוצרים עליהם מאפשרות שימוש בהם, אודה לכם מאד.
(חומר הלימוד: מדדי מרכז ופיזור, חישוב הסתברויות, התפלגות הדגימה, רווח בר סמך, מבחני Z ו-T, חי בריבוע לתלות, מתאמי פי, קרמר ופירסון).
***
בעבודה, אחד המדריכים ששמע שאני הולכת לתרגל סטטיסטיקה, אמר לי "אני יודע שזה צפוי, אבל - מה ההסתברות?"
אני חוששת שצחקתי בקול, מה שעלול להעיד על כך שאני רקובה מהיסוד.
***
בהמשך ל
פוסט קודם - א' עשה את המבחן ועבר לארבע יחידות באנגלית. עכשיו אני מנסה לשכנע אותו ששווה לו לעבוד קשה, כי הוא מסוגל להגיע גם לחמש יחידות. נראה איך ילך.
***
ילדה אחת הצטרפה לפרוייקט, והעובדה שהיא נבונה ויודעת את החומר מכשילה אותה, מפני שאין לה סבלנות לבדוק את התשובות שכתבה. יש לה הפרעת קשב, והיא יכולה לתת תשובה נכונה בעל פה ולהסתבך כשצריך לכתוב אותה. אני מקווה שאמצא את הדרך הנכונה להגיע אליה.
הדבר הראשון שהיא אומרת לי מדי יום הוא "אין לי כוח!". אני מכינה דפים על נושאים שמעניינים אותה בניסיון למשוך את לבה, אבל זה עובד רק חלקית. אם יש למישהו עצות או הצעות, אשמח לשמוע.
***
ילדה אחרת מתקדמת בקצב טוב, ומה שחשוב יותר - בקצב קבוע למדי. היא מתקשה להבין מקריאה, אבל כשמקריאים לה הכל בסדר. הצעתי לה לקרוא בקול, אני מקווה שזה יעזור. היא כתבה לי מכתב מקסים שבו היא אמרה שאני מורה "נחמדה ונהדרת". גם מורות צריכות חיזוקים חיוביים מדי פעם.
***
האם יש ביקוש לרשומות על טכניקות למידה יעילות ו/או על מושגים בסיסיים בסטטיסטיקה?