Сигнали світлом і взаємоввічливість водіїв

Nov 03, 2009 19:42

На дорозі можна орієнтуватись за допомогою дорожніх знаків і здорового глузду. Допомагають також блимання фарами чи поворотниками. От про світлові сигнали розказажу з власного досвіду.

1. Історично першим світловим сигналом для мене стало два блимання дальним світлом зустрічної машини. В українських умовах це означає, що попереду інспектори ДАІ. Іноді це може означати, що попереду якась небезпечна ситуація - ДТП, впало дерево чи стовп. В районах блимають часто, на трасі - під настрій. У Львові також блимають, зазвичай вночі на вуличках, де інспектори ДАІ чекають на п'яних водіїв.

2. Наступним сигналом, про який я дізнався, було блимання дальним від машини, що наближається позаду. Зазвичай, таке можна побачити на трасі - означає, що варто взяти правіше і з'їхати з лівої смуги, щоб дати дорогу. Окремі екземпляри будуть блимати разів двадцять і ще й бібікати. В Штатах і в Європі зазвичай і так їздять по вільній правій смузі, а, якщо є потреба, то натякають вступитись лівим поворотником. Я, особисто, блимаю один раз дальним, якщо є потреба натякнути, щоб хтось повільніший з'їхав з крайньої лівої смуги. Обганяти справа - небезпечно. Також варто показати правим поворотником, що з'їзджаєте з смуги, бо хтось нетерплячий вже може починати обганяти справа. Культурно є показувати лівим поворотником прохання вступитися.

3. Популярний спосіб подякувати - один або кілька сигналів аварійкою. У Львові можна назбирати з десяток таких подяк, пробираючись зранку до офісу. На трасі також часто дякують таким способом. Далекобійники дякують, деколи почергово включаючи поворотники. На попередження про небезпеку, зустрічні машини дякують блимаючи лівим поворотником, зазвичай далекобійники так роблять. Збирання подяк - підвищує автокарму.

4. В місті один довгий "блим" дальнім зазвичай означає прохання пропустити. У відповідь можна отримати один-два блимання дальним світлом, як згоду пропустити. На таку згоду можна подякувати "аварійкою" або піднятою рукою з відкритою долонею.

5. Автобуси і фури дуже часто показують поворотниками ситуацію на дорозі перед ними, особливо то корисно на підйомах. Лівий поворотник - то рекомендація не обганяти. бо є зустрічні, правий - може означати, що дорога вільна. Чимало катається людей, для яких наявна в них координаця рухів не дозволяє вимкнути лівий чи правий поворотник після завершення обгону. Тому на такі сигнали від легкових авто не варто особливо покладатись. Сигнал про типа вільну дорогу "правим поворотником" є небезпечним, коли його недозрозуміти, тобто коли є ймовірність, що водій просто хоче звернути на обочину чи повернути, але ще не гальмує.

6. Вночі, якщо зустрічна машина блимне дальнім, це означатиме, що водія сліплять фари - включене дальне, або фари погано відрегульовані. Якщо в мене ввімкнене не дальне, то зазвичай блимаю дальним, типа в мене дальне от таке. Якщо світло сліпить машину, що їде попереду, то водій цієї машини може включити кілька разів задню протитуманку або включити "аварійкою". Зважаючи, що багато так і їздить вночі з ввімкнутою протитуманкою ззаду, то цей сигнал подаватимуть "аварійкою".

7. Кілька разів зустрічав таке, що разом з стоп-сигналами вмикаєтсья аварійка. В дуже сучасних машинах спрацьовує автоматика при екстренному гальмуванні, в інших машинах з минулого століття чемний водій натякає, що зупиняється як тільки може. бо попереду щось таке є.

Ніби інших світлових сигналів однозначно трактувати не вмію.

культура, авто, дороги

Previous post Next post
Up