ТРОИЦКАЯ РОДИТЕЛЬСКАЯ СУББОТА. ОБЕДНИЦА (изобразительные). Глас 6. Заупокойная служба мирским чином

May 31, 2023 20:23


3 iю́ня 2023 гóда. Суббóта 7-й седмúцы по Пáсхе. Трóицкая родúтельская суббóта. Глас 6. Заупокóйная слýжба для домáшнего (келéйного) совершéнiя. Слýжба мiрскúм чúном. Послéдованiе изобразúтельных.

Прежде глагóли часы. Аще имаши произволéнiе то чти ýтреню с канóном и пéрвым чáсом, áще же ни, тóкмо часы.

ЧИН ОБЕДНИЦЫ

Глагóли сúце: Благословѝ, душé моя́, Гóспода,/ благословéн есѝ Гóсподи.

Псалом 102



Благословѝ, душé моя́, Гóспода,/ и вся внýтренняя моя и҆́мя святóе Егó./ Благословѝ, душé моя, Гóспода,/ и не забывáй всех воздая́нїй Егó,/ очищáющаго вся беззакóнїя твоя́,/ исцеля́ющаго вся недýги твоя́,/ избавля́ющаго от истлéнiя живóт твой,/ венчáющаго тя ми́лостїю и щедрóтами,/ исполня́ющаго во благи́х желáнїе твоé:/ обновится я́ко óрля юность твоя́./ Творя́й ми́лостыни Госпóдь,/ и судьбý всем оби́димым./ Сказá путѝ Своя́ Моисéови,/ сыновóм Iзрáилевым хотéнїя Своя́:/ Щедр и Ми́лостив Госпóдь,/ Долготерпели́в и Многоми́лостив./ Не до концá прогнéвается,/ нижé во век враждýет,/ не по беззакóнїем нáшим сотвори́л есть нам,/ нижé по грехóм нáшым воздáл есть нам./ Я́ко по высотé небéсней от землѝ,/ утверди́л есть Госпóдь ми́лость Свою́ на боя́щихся Егó./ Ели́ко отстоят востóцы от зáпад,/ удáлил есть от нас беззакóнїя нáша./ Я́коже щéдрит отéц сы́ны,/ ущéдри Госпóдь боя́щихся Егó./ Я́ко Той познá создáнїе нáше,/ помянý, яко персть есмы́./ Человéк, яко травá днíе eгó,/ яко цвет сéльный, тáко оцветéт,/ яко дух прóйде в нем,/ и не бýдет, и не познáет ктомý мéста своегó./ Ми́лость же Госпóдня от вéка и до вéка на боя́щихся Егó,/ и прáвда Егó на сынéх сынóв, храня́щих завéт Егó, и пóмнящих зáповеди Егó твори́ти я./ Госпóдь на Небесѝ уготóва Престóл Свой,/ и Цáрство Егó всéми обладáет./ Благослови́те Гóспода вси Áнгели Егó,/ си́льнїи крéпостїю, творя́щїи слóво Егó, услышати глас словéс Егó./ Благослови́те Гóспода вся Си́лы Егó,/ слýги Егó, творя́щїи вóлю Егó./ Благослови́те Гóспода вся делá Егó,/ на всяком мéсте влады́чества Егó.

Слáва Ѻтцý и Сы́ну и Святóму Дýху, и ны́не и присно и во вéки векóв, аминь.

Благослови́, душé моя, Гóспода,/ и вся внýтренняя моя и҆́мя святóе Егó./ Благословéн еси, Гóсподи.

Слáва Ѻтцý и Сы́ну и Святóму Дýху.

Псалом 145

Хвали́, душé моя, Гóспода./ Восхвалю́ Гóспода в животé моéм,/ пою Бóгу моемý, дóндеже есмь./ Не надéйтеся на кня́зи, на сы́ны человéческїя,/ в ни́хже несть спасéнїя./ Изы́дет дух eгó/ и возврати́тся в зéмлю свою́./ В той день поги́бнут вся помышлéнїя eгó./ Блажéн, eмýже Бог Iáковль Помóщник егó,/ уповáнiе eгó на Гóспода Бóга своегó,/ сотвóршаго нéбо и зéмлю,/ мóре и вся, я́же в них,/ храня́щаго и҆́стину в век,/ творя́щаго суд оби́димым,/ даю́щаго пи́щу áлчущим./ Госпóдь реши́т оковáнныя./ Госпóдь умудря́ет слепцы́./ Госпóдь возвóдит низвéрженныя./ Госпóдь лю́бит прáведники./ Госпóдь храни́т пришéльцы,/ си́ра и вдову прїи́мет/ и путь грéшных погуби́т./ Воцари́тся Госпóдь во век,/ Бог твой, Сióне, в род и род.

И ны́не и прúсно и во вéки векóв. Амúнь.

Единорóдный Сы́не и Слóве Бóжiй, Безсмéртен Сый/ и извóливый спасéнїя нáшего рáди/ воплоти́тися от Святы́я Богорóдицы и Приснодéвы Марíи,/ непрелóжно вочеловéчивыйся,/ распны́йся же, Хрїстé Бóже, смéртїю смерть попрáвый,/ Един Сый Святы́я Трóицы,/ спрославля́емый Отцý и Святóму Дýху, спасѝ нас.

И поем Блаженны с тропарями из Октоиха

Хор: Во Цáрствiи Твоéм помянù нас, Гóсподи,/ егдá прiúдеши, во Цáрствiи Твоéм.

На 12. Хор: Блажéни нúщiи дýхом,/ я́ко тех есть Цáрство Небéсное.

Хор: Блажéни плáчущiи,/ я́ко тíи утéшатся.

На 10. Хор: Блажéни крóтцыи,/ я́ко тíи наслéдят зéмлю.

Хор: Блажéни áлчущiи и жáждущiи прáвды,/ я́ко тíи насы́тятся.

На 8. Хор: Блажéни мúлостивiи,/ я́ко тíи помúловани бýдут.

Чтец (стiхúры Трiоди, глас 8): Утверждéй рукóю Твоéю, Слóве Бóжiй небесá,/ просвещéнiем Твоегó и́стиннаго познáнiя,// утверди́ и нас на Тя надéющихся сердцá.

Хор: Блажéни чúстiи сéрдцем,/ я́ко тíи Бóга ýзрят.

Чтец: Прешéдшiя житiя́ течéнiе,/ в слáве благочéстной прáведным одéятися венцéм сподóби Бóже,// и вéчных благ наслади́тися.

На 6. Хор: Блажéни миротвóрцы,/ яко тíи сы́нове Бóжiи нарекýтся.

Чтец: Напрáсно восхищéнныя, попаля́емыя от мóлнiи,/ и измéрзшiя мрáзом, и вся́кою рáною,// упокóй Бóже, егдá огнéм вся искýсиши.

Хор: Блажéни изгнáни прáвды рáди,/ я́ко тех есть Цáрство Небéсное.

Слепáго: Присномýтное житiя́ мóре преплы́вшiя, Хрiстé,/ в нетлéнное Твоегó житiя́ сподóби пристáнище притещи́,// правослáвным житiéм окормлéныя.

На 4. Хор: Блажéни естé, егдá понóсят вам,/ и изженýт, и рекýт всяк зол глагóл на вы лжýще Менé рáди.

На 4.Чтец (глас 8): Смéрти разреши́в болéзни, пострадáв Начáльниче жи́зни Бóже наш,// усóпшiя от вéка рабы́ Твоя́ упокóй.

Хор: Рáдуйтеся и веселúтеся, я́ко мзда вáша мнóга на Небесéх.

Чтец: Неизглагóланными Твои́ми судьбáми,/ я́же уби́ша чарóвная напоéнiя, отрáвы, кóстная удавлéнiя,// со святы́ми Гóсподи упокóй.

Хор: Слáва Ѻтцý и Сы́ну и Святóму Дýху.

Трóичен: Богоначáлiе Трисвятóе, единопрестóльное,/ Óтче, Сы́не со Святы́м Дýхом,// Ты еси́ Бог мой, вседержи́тельством Твои́м содержáй все.

Хор: И ны́не и прúсно и во вéки векóв. Амúнь.

Богорóдичен: От кóрене твоегó возсiя́ цвет жи́зни,/ Iессéе прáотче взыгрáй// спасáяй мир, от Чи́стыя Отрокови́цы Хрїстóс Бог.

Тропари и кондаки

Тропáрь, глас 8: Глубинóю мýдрости человеколю́бно вся стрóяй,/ и полéзное всем подавáяй,/ еди́не Содéтелю, упокóй Гóсподи, дýши раб Твои́х:/ на Тя бо уповáнiе возложи́ша,// Творцá и Зижди́теля и Бóга нáшего.

Слáва Отцý и Сыну и Святóму Дýху.

Кондáк, глас 8: Со святы́ми упокóй/ Хрїстé, дýши раб Твои́х,/ идéже несть болéзнь, ни печáль,/ ни воздыхáнiе,// но жизнь безконéчная.

И ныне и прúсно и во вéки векóв. Амúнь.

Богорóдичен, глас 8: Тебé и стéну, и пристáнище и́мамы,/ и моли́твенницу благопрiя́тну к Бóгу,// Его́же родилá еси́ Богорóдице безневéстная, вéрных спасéнiе.

Трисвятое

Хор: Святы́й Бóже,/ Святы́й Крéпкій,/ Святы́й Безсмéртный, поми́луй нас. (3 раза)

Хор: Слáва Отцý и Сы́ну и Святóму Дýху, и ны́не и при́сно и во вéки векóв, ами́нь.

Хор: Святы́й Безсмéртный, поми́луй нас.

Хор: Святы́й Бóже,/ Святы́й Крéпкій,/ Святы́й Безсмéртный, поми́луй нас.

Прокимен заупокойный, глас 6

Чтец: Прокíмен, глас шесты́й, псалóм Давíдов: Дýши их во благи́х водворя́тся. (Пс.24:13А)

Хор: Дýши их/ во благúх водворя́тся.

Чтец: К Тебé, Гóсподи, воздвигóх дýшу мою, Бóже мой, на Тя уповах, да не постыжу́ся во век. (Пс.24:1А)

Хор: Дýши их/ во благúх водворя́тся.

Чтец: Дýши их.

Хор: Во благúх водворя́тся.

АПОСТОЛ

Чтец: Дея́нiй святы́х апóстол чтéнiе.

(Деян.зач.51А): Во дни óны, спасéни бы́вше и́же о Пáвле от корабля́, тогдá разумéша, я́ко óстров Мели́т нарицáется. Вáрвари же творя́ху не мáлое милосéрдiе нам: возгнéщше бо огнь, прiя́ша всех нас, за настоя́щiй дождь и зи́му. Сграмáждшу же Пáвлу рóждiя мнóжество, и возлóжшу на огнь, ехи́дна от теплоты́ изшéдши, секнý в рýку егó. И я́коже ви́деша вáрвари ви́сящу змiю́ от руки́ егó, глагóлаху друг ко дрýгу: вся́ко уби́йца есть человéк сей, егóже спасéна от мóря суд Бóжiй жи́ти не остáви. Той же ýбо, оттря́с змiю́ во огнь, ничтóже зло пострадá. Они́ же чáяху егó хотя́ща возгорéтися, или́ пáсти внезáпу мéртва: на мнóзе же [тогó] чáющим, и ничтóже зло в нем бы́вше ви́дящим, претвóршеся, глагóлаху Бóга тогó бы́ти. Óкрест же мéста óнаго бя́ху сéла пéрваго во óстрове, и́менем Попли́а, и́же прiи́м нас, три дни любéзне учреди́. Бысть же отцý Попли́еву огнéм и водны́м трудóм одержи́му лежáти: к немýже Пáвел вшед, и помоли́вся, и возлóж рýце свои́ нань, исцели́ егó. Семý же бы́вшу, и прóчiи имýщiи недýги во óстрове том, прихождáху и исцелевáхуся. И́же и мнóгими честьми́ почтóша нас, и отвозя́щимся нам, я́же на потрéбу вложи́ша. По трех же мéсяцех отвезóхомся в корабли́ александри́йстем, подпи́саном Дiоскýры, презимéвшем во óстрове. И доплы́вше в Сиракýсы, пребы́хом дни три. Оттýду же отплы́вше, прiидóхом в риги́ю, и по еди́ном дни возвéявшу ю́гу, во вторы́й день прiидóхом в Потióлы. Идéже обрéтше брáтiю, умолéни бы́хом от них пребы́ти дней седмь: и тáко в Рим идóхом. И от тáмо брáтiя, слы́шавше я́же о нас, изыдóша во срéтенiе нáше дáже до Аппи́ева торгá, и трiéх корчéмниц, и́хже ви́дев Пáвел и благодари́в Бóга, прiя́т дерзновéнiе. Егдá же прiидóхом в Рим, сóтник предадé ýзники воевóде, Пáвлу же повелé пребывáти осóбь, соблюдáющим егó вóином. Бысть же по днех трех, созвáти Пáвлу сýщiя от iудéев пéрвыя: сшéдшимся же им, глагóлаше к ним: мýжiе брáтiе, аз ничтóже проти́вно сотвóрь лю́дем или́ обы́чаем отéческим, ýзник от Iерусали́млян прéдан бых в рýце ри́мляном. И́же разсуди́вше я́же о мне, хотя́ху пусти́ти, занé ни еди́ней винé смéртней бы́ти во мне. Сопроти́в же глагóлющим iудéем, нýжда ми бысть нарещи́ кéсаря, не я́ко язы́к мой имéя в чесóм оклеветáти. Сея́ рáди ýбо вины́ умоли́х вас ви́дети и бесéдовати: надéжды бо рáди iзрáилевы вери́гами си́ми обложéн есмь. Они́ же к немý рéша: мы нижé писáнiя о тебé прiя́хом от iудéй, нижé пришéд кто от брáтiй возвести́ или глагóла что о тебé зло. Мóлимся же от тебé слы́шати, я́же мýдрствуеши: о éреси бо сей вéдомо есть нам, я́ко всю́ду сопроти́в глагóлема есть. Устáвивше же емý день, прiидóша к немý в страннопрiéмницу мнóжайшiи, и́мже сказáше свидéтельствуя Цáрствiе Бóжiе, и уверя́я их, я́же о Iисýсе, от закóна моисéова и прорóк, от ýтра дáже до вéчера. И óви ýбо вéроваху глагóлемым, óви же не вéроваху. Несоглáсни же сýще друг ко дрýгу отхождáху, рéкшу Пáвлу глагóл еди́н, я́ко дóбре Дух Святы́й глагóла Исáiем прорóком ко отцéм нáшим. Глагóля: иди́ к лю́дем сим и рцы: слýхом услы́шите, и не и́мате разумéти: и ви́дяще ýзрите, и не и́мате ви́дети. Одебелé бо сéрдце людéй сих, и уши́ма тя́жко слы́шаша, и óчи свои́ смежи́ша, да не кáко уви́дят очи́ма, и уши́ма услы́шат, и сéрдцем уразумéют, и обратя́тся, и исцелю́ их. Вéдомо ýбо да бýдет вам, я́ко язы́ком послáся спасéнiе Бóжiе, си́и и услы́шат. И сiя́ томý рéкшу, отидóша iудéи, мнóгое имýще междý собóю состязáнiе. Пребы́сть же Пáвел два лéта испóлнь своéю мздóю, и прiимáше вся приходя́щiя к немý. Проповéдуя Цáрствiе Бóжiе и учá я́же о Гóсподе нáшем Iисýсе Хрiстé, со вся́ким дерзновéнiем невозбрáнно.

[Русский синодальный перевод]В то время, спасшись, бывшие с Павлом узнали, что остров называется Мелит. Иноплеменники оказали нам немалое человеколюбие, ибо они, по причине бывшего дождя и холода, разложили огонь и приняли всех нас. Когда же Павел набрал множество хвороста и клал на огонь, тогда ехидна, выйдя от жара, повисла на руке его. Иноплеменники, когда увидели висящую на руке его змею, говорили друг другу: верно этот человек - убийца, когда его, спасшегося от моря, суд Божий не оставляет жить. Но он, стряхнув змею в огонь, не потерпел никакого вреда. Они ожидали было, что у него будет воспаление, или он внезапно упадет мертвым; но, ожидая долго и видя, что не случилось с ним никакой беды, переменили мысли и говорили, что он Бог. Около того места были поместья начальника острова, именем Публия; он принял нас и три дня дружелюбно угощал. Отец Публия лежал, страдая горячкою и болью в животе; Павел вошел к нему, помолился и, возложив на него руки свои, исцелил его. После сего события и прочие на острове, имевшие болезни, приходили и были исцеляемы, и оказывали нам много почести и при отъезде снабдили нужным. Через три месяца мы отплыли на Александрийском корабле, называемом Диоскуры, зимовавшем на том острове, и, приплыв в Сиракузы, пробыли там три дня. Оттуда отплыв, прибыли в Ригию; и как через день подул южный ветер, прибыли на второй день в Путеол, где нашли братьев, и были упрошены пробыть у них семь дней, а потом пошли в Рим. Тамошние братья, услышав о нас, вышли нам навстречу до Аппиевой площади и трех гостиниц. Увидев их, Павел возблагодарил Бога и ободрился. Когда же пришли мы в Рим, то сотник передал узников военачальнику, а Павлу позволено жить особо с воином, стерегущим его. Через три дня Павел созвал знатнейших из Иудеев и, когда они сошлись, говорил им: мужи братия! не сделав ничего против народа или отеческих обычаев, я в узах из Иерусалима предан в руки Римлян. Они, судив меня, хотели освободить, потому что нет во мне никакой вины, достойной смерти; но так как Иудеи противоречили, то я принужден был потребовать суда у кесаря, впрочем не с тем, чтобы обвинить в чем-либо мой народ. По этой причине я и призвал вас, чтобы увидеться и поговорить с вами, ибо за надежду Израилеву обложен я этими узами. Они же сказали ему: мы ни писем не получали о тебе из Иудеи, ни из приходящих братьев никто не известил о тебе и не сказал чего-либо худого. Впрочем желательно нам слышать от тебя, как ты мыслишь; ибо известно нам, что об этом учении везде спорят. И, назначив ему день, очень многие пришли к нему в гостиницу; и он от утра до вечера излагал им учение о Царствии Божием, приводя свидетельства и удостоверяя их о Иисусе из закона Моисеева и пророков. Одни убеждались словами его, а другие не верили. Будучи же не согласны между собою, они уходили, когда Павел сказал следующие слова: хорошо Дух Святой сказал отцам нашим через пророка Исаию: пойди к народу сему и скажи: слухом услышите, и не уразумеете, и очами смотреть будете, и не увидите. Ибо огрубело сердце людей сих, и ушами с трудом слышат, и очи свои сомкнули, да не узрят очами, и не услышат ушами, и не уразумеют сердцем, и не обратятся, чтобы Я исцелил их. Итак да будет вам известно, что спасение Божие послано язычникам: они и услышат. Когда он сказал это, Иудеи ушли, много споря между собою. И жил Павел целых два года на своем иждивении и принимал всех, приходивших к нему, проповедуя Царствие Божие и уча о Господе Иисусе Христе со всяким дерзновением невозбранно. (Деян.28:1-31)

(1Кор.зач.163): Брáтiе, пéрвый человéк от земли́ пéрстен, вторы́й Человéк Госпóдь с небесé. Якóв пéрстный, такови́ и пéрстнiи: и якóв небéсный, тáцы же и небéснiи. И я́коже облекóхомся во óбраз пéрстнаго, да облечéмся и во óбраз небéснаго. Сié же глагóлю, брáтiе, я́ко плоть и кровь Цáрствiя Бóжiя наслéдити не мóгут, нижé тлéнiе нетлéнiя наслéдствует. Се тáйну вам глагóлю: вси бо не ýспнем, вси же измени́мся. Вскóре, во мгновéнiи óка, в послéдней трубé: вострýбит бо, и мéртвiи востáнут нетлéнни, и мы измени́мся. Подобáет бо тлéнному семý облещи́ся в нетлéнiе, и мéртвенному семý облещи́ся в безсмéртiе. Егдá же тлéнное сié облечéтся в нетлéнiе, и смéртное сié облечéтся в безсмéртiе, тогдá бýдет слóво напи́санное: пожéрта бысть смерть побéдою. Где ти смéрте, жáло; где ти áде, побéда? Жáло же смéрти грех: си́ла же грехá закóн. Бóгу же благодарéнiе, дáвшему нам побéду Гóсподем нáшим Iисýс Хрiстóм.

[Русский синодальный перевод]Братия, первый человек - из земли, перстный; второй человек - Господь с неба. Каков перстный, таковы и перстные; и каков небесный, таковы и небесные. И как мы носили образ перстного, будем носить и образ небесного. Но то скажу вам, братия, что плоть и кровь не могут наследовать Царствия Божия, и тление не наследует нетления. Говорю вам тайну: не все мы умрем, но все изменимся вдруг, во мгновение ока, при последней трубе; ибо вострубит, и мертвые воскреснут нетленными, а мы изменимся. Ибо тленному сему надлежит облечься в нетление, и смертному сему облечься в бессмертие. Когда же тленное сие облечется в нетление и смертное сие облечется в бессмертие, тогда сбудется слово написанное: поглощена смерть победою. Смерть, где твое жало? Ад, где твоя победа? Жало же смерти - грех; а сила греха - закон. Благодарение Богу, даровавшему нам победу Господом нашим Иисусом Христом! (1Кор.15:47-57)

Аллилуиарий заупокойный, глас 4

Чтец: Аллилýїа, аллилýїа, аллилýїа, глас шесты́й, псалóм Давíдов.

Хор: Аллилýїа, аллилýїа, аллилýїа.

Чтец: Блажéни, я́же избрáл и прiя́л еси́, Гóсподи. (Пс.64:5А)

Хор: Аллилýїа, аллилýїа, аллилýїа.

Чтец: И пáмять их в род и род.

Хор: Аллилýїа, аллилýїа, аллилýїа.

ЕВАНГЕЛИЕ

От Iоáнна Евáнгелiя чтéнiе.

Хор: Слáва Тебè, Гóсподи, слáва Тебè.

(Ин.зач.67): Во врéмя óно, яви́ся Iисýс ученикóм Свои́м, востáв от мéртвых, и глагóла Сíмону Петрý: Сíмоне Ióнин лю́биши ли мя, пáче сих? Глагóла Емý: ей Гóсподи, Ты вéси, я́ко люблю́ Тя. Глагóла емý: паси́ áгнцы Моя́. Глагóла емý пáки вторóе: Сíмоне Ióнин, лю́биши ли Мя? Глагóла Емý: ей Гóсподи, Ты вéси, я́ко люблю́ Тя. Глагóла емý: паси́ óвцы Моя́. Глагóла емý трéтiе: Сíмоне Ióнин, лю́биши ли Мя? Оскорбé же Петр, я́ко речé емý трéтiе, лю́биши ли Мя? И глагóла Емý: Гóсподи, Ты вся вéси, Ты вéси, я́ко люблю́ Тя. Глагóла емý Iисýс: паси́ óвцы Моя́. Ами́нь, ами́нь глагóлю тебé: егдá бе юн, поя́сашеся сам, и хождáше, áможе хотя́ше: егдá же состарéешися, и воздéжеши рýце твои́: и ин тя поя́шет, и ведéт áможе не хóщеши. Сié же речé, назнáменуя кóею смéртiю прослáвит Бóга. И сiя́ рек, глагóла емý: иди́ по Мне. Обрáщься же Петр ви́де ученикá егóже любля́ше Iисýс, во след идýща, и҆́же и возлежé на вéчери на пéрси Егó, и речé: Гóсподи, кто есть предая́й Тя? Сегó ви́дев Петр, глагóла Iисýсови: Гóсподи, сей же что? Глагóла емý Iисýс: áще хощý, да той пребывáет дóндеже прiидý, что к тебé? Ты по Мне гряди́. Изы́де же слóво се в брáтiю, я́ко учени́к той не ýмрет: и не речé емý Iисýс, я́ко не ýмрет: но áще хощý томý пребывáти дóндеже прiидý, что к тебé? Сей есть учени́к свидéтельствуяй о сих, и҆́же и написá сiя: и вем, я́ко и҆́стинно есть свидéтельство егó. Суть же и и҆́на мнóга, я́же сотвори́ Iисýс: я́же áще по еди́ному пи́сана бывáют, ни самомý мню всемý мíру вмести́ти пи́шемых книг, ами́нь.

[Русский синодальный перевод]В те дни явился Иисус ученикам своим, и говорит Симону Петру: Симон Ионин! любишь ли ты Меня больше, нежели они? Петр говорит Ему: так, Господи! Ты знаешь, что я люблю Тебя. Иисус говорит ему: паси агнцев Моих. Еще говорит ему в другой раз: Симон Ионин! любишь ли ты Меня? Петр говорит Ему: так, Господи! Ты знаешь, что я люблю Тебя. Иисус говорит ему: паси овец Моих. Говорит ему в третий раз: Симон Ионин! любишь ли ты Меня? Петр опечалился, что в третий раз спросил его: любишь ли Меня? и сказал Ему: Господи! Ты все знаешь; Ты знаешь, что я люблю Тебя. Иисус говорит ему: паси овец Моих. Истинно, истинно говорю тебе: когда ты был молод, то препоясывался сам и ходил, куда хотел; а когда состаришься, то прострешь руки твои, и другой препояшет тебя, и поведет, куда не хочешь. Сказал же это, давая разуметь, какою смертью Петр прославит Бога. И, сказав сие, говорит ему: иди за Мною. Петр же, обратившись, видит идущего за ним ученика, которого любил Иисус и который на вечери, приклонившись к груди Его, сказал: Господи! кто предаст Тебя? Его увидев, Петр говорит Иисусу: Господи! а он что? Иисус говорит ему: если Я хочу, чтобы он пребыл, пока приду, что тебе до того? ты иди за Мною. И пронеслось это слово между братиями, что ученик тот не умрет. Но Иисус не сказал ему, что не умрет, но: если Я хочу, чтобы он пребыл, пока приду, что тебе до того? - Сей ученик и свидетельствует о сем, и написал сие; и знаем, что истинно свидетельство его. Многое и другое сотворил Иисус; но, если бы писать о том подробно, то, думаю, и самому миру не вместить бы написанных книг. Аминь. (21:15-25)

(Ин.зач.21): Речé Госпóдь ко пришéдшим к Нему́ iудéем: Аз есмь хлеб живóтный: гряды́й ко Мне не и́мать взалкáтися, и вéруяй в Мя не и́мать вжаждáтися никогдáже. Но рех вам, я́ко и ви́десте мя, и не вéруете. Все, éже даст Мне Отéц, ко Мне прiи́дет, и гряду́щаго ко Мне не изжену́ вон. Я́ко снидóх с небесé, не да творю́ вóлю Мою́, но вóлю послáвшаго Мя Отцá. Се же есть вóля послáвшаго Мя Отцá, да все, éже даст Ми, не погублю́ от Негó, но воскрешу́ é в послéднiй день.

[Русский синодальный перевод]Сказал Господь пришедшим к Нему Иудеям: Я - хлеб жизни; приходящий ко Мне не будет алкать, и верующий в Меня не будет жаждать никогда. Но Я сказал вам, что вы и видели Меня, и не веруете. Все, что дает Мне Отец, ко Мне придет; и приходящего ко Мне не изгоню вон, ибо Я сошел с небес не для того, чтобы творить волю Мою, но волю пославшего Меня Отца. Воля же пославшего Меня Отца есть та, чтобы из того, что Он Мне дал, ничего не погубить, но все то воскресить в последний день. (Ин.6:35-39)

Хор: Слáва Тебè, Гóсподи, слáва Тебè.

Помяни́ нас, Гóсподи, егдá прїи́деши во Цáрствiи Твоéм.

Помяни́ нас, Влады́ко, егдá прїи́деши во Цáрствiи Твоéм.

Помяни́ нас, Святы́й, егдá прїи́деши во Цáрствiи Твоéм.

Лик небéсный поéт Тя и глагóлет: Свят, Свят, Свят Госпóдь Саваóф, испóлнь Нéбо и земля́ слáвы Твоея́.

Стiх: Приступи́те к Немý и просвети́теся, и лицá вáша не постыдя́тся.

Лик Небéсный поéт Тя и глагóлет: Свят, Свят, Свят Госпóдь Саваóф, испóлнь Нéбо и земля́ слáвы Твоея́.

Слáва Ѻтцý и Сы́ну и Святóму Дýху.

Лик святы́х Áнгел и Архáнгел со всéми Небéсными си́лами поéт Тя и глагóлет: Свят, Свят, Свят Госпóдь Саваóф, испóлнь Нéбо и земля́ слáвы Твоея́.

И ны́не и прúсно и во вéки векóв. Амúнь.

Символ веры

Вéрую во Еди́наго Бóга Ѻтцá, Вседержи́теля, Творцá нéбу и землѝ, ви́димым же всем и неви́димым. И во Еди́наго Гóспода Iисýса Хрїстá, Сы́на Бóжiя, Единорóднаго, И҆́же от Ѻтцá Рождéннаго прéжде всех век; Свéта от Свéта, Бóга И҆́стинна от Бóга И҆́стинна, рождéнна, несотворéнна, единосýщна Ѻтцý, И҆́мже вся бы́ша. Нас рáди человéк и нáшего рáди спасéнiя сшéдшаго с небéс и воплоти́вшагося от Дýха Свята и Марíи Дéвы и вочеловéчшася. Распя́таго же за ны при Понтíйстем Пiлáте, и страдáвша и погребéнна. И воскрéсшаго в трéтiй день по Писáнiем, и возшéдшаго на небесá и седя́ща одеснýю Ѻтцá. И пáки грядýщаго со слáвою суди́ти живы́м и мéртвым, Егóже Цáрствiю не бýдет концá. И в Дýха Святáго, Гóспода, Животворя́щаго, И҆́же от Ѻтцá исходя́щаго, И҆́же со Ѻтцéм и Сы́ном спокланя́ема и сслáвима, Глагóлавшего прорóки. Во еди́ну Святýю, Собóрную и Апóстольскую Цéрковь. Исповéдую еди́но крещéнiе во оставлéнiе грехóв. Чáю воскресéнiя мéртвых, и жи́зни бýдущаго вéка. Аминь.

Ослáби, остáви, прости Бóже, прегрешéнiя нáша, вóльная, и невóльная, я́же в слóве и в дéле, я́же в вéденiи и не в вéденiи, я́же во дни и в нощѝ, я́же во умé и помышлéнiи, вся нам простѝ, я́ко Благ и Человеколю́бец.

Ѻ́тче наш, И҆́же есѝ на небесéх. Да святи́тся И҆́мя Твоé, да прiи́дет Цáрствiе Твоé, да бýдет вóля Твоя, я́ко на небесѝ и на землѝ. Хлеб наш насýщный даждь нам днесь, и остáви нам дóлги нáша, я́коже и мы оставля́ем должникóм нáшим. И не введѝ нас во искушéнiе, но избáви нас от лукáваго.

Гóсподи, Iисýсе Хрїстè, Сы́не Бóжiй, поми́луй нас. Ами́нь.

КОНДАК

Кондáк, глас 8: Со святы́ми упокóй/ Хрїстé, дýши раб Твои́х,/ идéже несть болéзнь, ни печáль,/ ни воздыхáнiе,// но жизнь безконéчная.

Слáва Ѻтцý и Сы́ну и Святóму Дýху, и ны́не и прúсно и во вéки векóв, амúнь.

Богорóдичен, глас 8: Тебé и стéну, и пристáнище и́мамы,/ и моли́твенницу благопрiя́тну к Бóгу,// Его́же родилá еси́ Богорóдице безневéстная, вéрных спасéнiе.

Гóсподи, поми́луй. (12 раз)

И молитву: Всесвятáя Трóице, Единосýщная Держáво, Нераздéльное Цáрство, всех благи́х Винá, благоволи́ же и о мне грéшнем, утвердѝ, вразумѝ сéрдце моé, и всю мою отымѝ сквéрну, просветѝ мою мысль, да вы́ну слáвлю, пою, покланя́юся и глагóлю: Еди́н Свят, Един Госпóдь, Iисýс Хрїстóс, во слáву Бóга Ѻтцá, ами́нь.

Бýди и҆́мя Госпóдне благословéно от ны́не и до вéка. (3 раза)

Слáва Ѻтцý и Сыну и Святóму Дýху, и ны́не и при́сно и во вéки векóв, аминь.

Псалом 33

Благословлю́ Гóспода на вся́кое врéмя,/ вы́ну хвалá Его во устéх мои́х./ О Гóсподе похвáлится душá моя́,/ да услы́шат крóтцыи и возвеселя́тся./ Возвели́чите Гóспода со мнóю,/ и вознесéм и҆́мя Егó вкýпе./ Взыскáх Гóспода и услы́ша мя,/ и от всех скорбéй мои́х избáви мя./ Приступи́те к Немý и просвети́теся,/ и лицá вáша не постыдя́тся./ Сей ни́щiй воззвá, и Госпóдь услы́ша и҆̀,/ и от всех скорбéй егó спасé и҆̀./ Ополчи́тся Áнгел Госпóдень óкрест боя́щихся Егó,/ и избáвит их./ Вкуси́те и ви́дите, я́ко благ Госпóдь;/ блажéн муж, и҆́же уповáет нань./ Бóйтеся Гóспода, вси святíи Егó,/ яко несть лишéнiя боя́щымся Его./ Богáтiи обнищáша и взалкáша,/ взыскáющiи же Гóспода не лишáтся вся́каго блáга./Прiиди́те, чáда, послýшайте менé,/ стрáху Госпóдню научý вас./ Кто есть человéк хотя́й живóт,/ любя́й дни ви́дети блáги;/ Удержѝ язык твой от зла,/ и устнé твоѝ, éже не глагóлати льсти./ Уклони́ся от зла и сотворѝ блáго,/ взыщѝ ми́ра, и поженѝ и҆̀./ Óчи Госпóдни на прáведныя,/ и ýши Егó в моли́тву их./ Лицé же Госпóдне на творя́щiя злáя,/ еже потреби́ти от землѝ пáмять их./ Воззвáша прáведнiи, и Госпóдь услы́ша и҆́х,/ и от всех скорбéй их избáви их./ Близ Госпóдь сокрушéнных сéрдцем,/ и смирéнныя дýхом спасéт./ Мнóги скóрби прáведным,/ и от всех их избáвит я Госпóдь./ Храни́т Госпóдь вся кóсти их,/ ни еди́на от них сокруши́тся./ Смерть грéшников лютá,/ и ненави́дящiи прáведнаго прегрешáт./ Избáвит Госпóдь дýши раб Свои́х,/ и не прегрешáт вси уповáющiи на Негó.

Достойно есть

Хор: Достóйно есть я́ко вои́стинну блажи́ти Тя, Богорóдицу,/Присноблажéнную и Пренепорóчную и Мáтерь Бóга нáшего./ Честнéйшую Херувíм и слáвнeйшую без сравнéнiя Серафíм,/ без истлéнiя Бóга Слóва рóждшую, сýщую Богорóдицу Тя величáем.

Слáва Ѻтцý и Сы́ну и Святóму Дýху, и ны́не и прᴎ́сно и во вéки векóв, амᴎ́нь.

Гóсподи, поми́луй. (3 раза)

Гóсподи, благословᴎ́.

ОТПУСТ

Воскресы́й из мéртвых, Хрїстè, и҆́стинный Бог наш, моли́твами пречи́стыя Своея́ Мáтере, святы́х слáвных и всехвáльных Апóстол, святы́х и прáведных богоотéц Iоакíма и Áнны, и всех святы́х, поми́лует и спасéт нас, я́ко Благ и Человеколю́бец.

Деян.зач.51А, Пс.64:5А, глас 6, Пс.24:13, изобразительные, 1Кор.зач.163, Пс.24:1А, троицкая родительская суббота, Деян.зач.51, 6 глас, Пс.24:13А, мирским чином, суббота 7-й седмицы по Пасхе, Ин.зач.67, обедница, Ин.зач.21, 4 на 4 на 4 глас 6, служба мирским чином, заупокойная служба, 3 июня

Previous post Next post
Up