Знову «криза жанру» - нема про що писати. Поки думав про що ж таке розповісти, згадав, що один блогер колись писав про колекцію вкладишів. Тож чому й мені не зробити щось подібне? Тим паче, в дитинстві був активним збирачем вкладишів з жуйок. Заодно цим фотозвітом закрию тему власних захопленнь, розпочату минулого року.
В першій половині 1990х вкладиші від жувальних гумок були не лише предметом колекціонування, а й шкільною валютою, азартною грою і джерелом інформації про сучасні іноземні автомобілі. Телевізійні програми з'явились тільки у другій половині 90х. А інтернету в ті часи не було. До того ж, фантики з зображенням машин хоч якось компенсували нестачу іграшок у дитинстві. І хоча запеклим збирачем вкладишів не можу себе назвати (жуйки купляли рідко, та й батьки не дуже зоохочували таке хоббі) - була невелика колекція вкладишів.
1. Основа колекції вкладишів - Turbo Super.
До цього часу, нажаль, колекція збереглася частково. Деякі вкладиші або загубилися під час ремонтів, або були виміняні на щось інше, або були обмальовані братом. А можливо і потрапили в смітник. Якщо честно, то й ці вкладиші ледве знайшов. Тому не можу похизуватися обширністю підбірки. Але... вже що є.
Заодно - привід згадати безтурботне дитинство.
2. А починалося все з жуйок Bombibom. Здається, це був 1994 рік.
По-турецьки, «kavun» - диня. До речі, всі жуйки з вкладишами були турецькі.
3. Bombibom вважалися не такими крутими як Turbo.
4. З серії в 60 вкладишів у мене було від сили 29. Прикол був в тому, що деякі номери повторювались, а обміняти їх було складно тому що однакові були й у інших збирачів.
Власна колекція перших Bombibom десь загубилась. Ці, що на фото, брату дав колишій однокласник.
5. «Друге покоління» вкладишів Bombibom лишалися квадратними, але змінився вигляд. Вкладиші були не лише з сучасними автомобілями, а й зі спортивними машинами, формулами та мотоциклами. Тому збирав не дуже охоче. Десь десяток-півтора (у самій серії було 90 вкладишів).
Смак жуйки теж змінили - зробили з ароматами зеленого яблука і шоколаду.
6. Дві Mazda Savanna, але з різними кузовами (купе і кабріолет).
7. У «другій серії» Bombibom було багато японських машин.
8. Два незвичних Porsche 911:)
Це вже третє «покоління» Bombibom. Тут також були спортивні авто, мотоцикли. І також збирав не дуже охоче.
9. Четвертий різновид вкладишів Bombibom. Знову квадратні, але картинки були дрібніші, а з характеристик авто - тільки швидкість. Тому також купляв не дуже охоче.
10. Іноді могло не пощастити - і вкладиш міг бути неправильно розрізаний.
11. П'ятий різновид Bombibom. В серії були автомобілі.
12. Частина машин повторювавлась в різних серіях вкладишів. Особливо полюбляли повторювати Bugatti EB110:)
13. Вкладиші Konvoy. Цінувались не дуже. Можливо тому з серії в 50 вкладишів у мене були лише 7.
14. Ці вкладиші можна було обмінювати на подарунок. От тільки перекласти нормально не змогли:
«Прищлите кам и мы выщлем вам игрумечную маыину»:)
15. Були й зовсім крихітні вкладиші Pinky. Їх також було мало.
16. А тепер найцікавіше - вкладиші Turbo. Вони коштували дорожче, ніж інші вкладиші, але й цінувалися більше.
Це друга серія Turbo (номери 120-190). Мені вони не дуже подобались. Хоча були й цікаві моделі. Як, наприклад, мінівен Pontiac.
17. Третя серія Turbo (191-260) вийшла в 1992-1993рр. Вона була дуже футуристичною. Хоча не всі машини були підписані як прототипи.
18. А взагалі, наповнення третьої серії Turbo було різноплановим. Старовинні машини, протитипи, мотоцикли. Це покоління вкладишів Турбо мене не дуже зацікавило. Хіба що японські концепти виглядали інтригуюче.
19. Четверта серія Turbo (261-330). Ще гірша, ніж попередня - були навіть намальовані автомобілі, як наприклад 291 номер. Були й однакові машини.
Потім Турбо розділилися на три види: Super - з сучасними автомобілями, Classic - з історичними авто (і навіть було декілька мотоциклів) і Sport - з спортивними (і не дуже спортивними) автомобілями, вантажівками, формулами, мотоциклами, човнами і навіть ... велосипедами.
Брат зацікавився Turbo Classic, а я зосередився на Turbo Super.
20. Шоста серія вкладишів Turbo (401-470) - Turbo Super була найцікавішою (здається, 1995-1996 рр.). Як у плані оформлення, так і в плані інформативності (хоча були й недякі машини без вказання моделі).
Цю серію зібрав майже повністю. Пік колекціонування припав якраз на ті часи.
21. В Turbo Super особливо цікавили суперкари - машини зі швидкістю понад 300 км/год.
Ferrari F-50 чомусь назвали F-30. Porsche 959 впереше побачив у вкладишах.
22. Протип Mercedes-Benz SLK, футуристична Audi, модельний ряд Aston-Martin дивував.
23. Іще суперкари і спорткари.
24. Суперкарів і спорткарів не вистачило б на всі вкладиші, тому у серії були й седани і навіть два мінівени.
25. Turbo Classic - історична серія.
Окрім легендарних авто дізнався й про невідомі моделі.
26. Класичні довоєнні авто і машини гран турізмо.
27. Деякі авто були незвичними.
28. Деякі були сфотографовані в незвичних ракурсах.
Ця серія була зібрана наполовину, не більше. І займався нею переважно брат.
29. Turbo Sport (1-70). Спеціально не збирав, але в колекції була й ця серія.
Напоовнення - «від фонаря». Були навіть зовсім неспортивні машини і прототипи.
30. Спортивна тематика була представлена всіма видами транспорту: легковими раллійними, легковими кільцевими, формулами, вантажіквами.
Одна біда - багато моделей було без назви. Особливо це було поширене серед формули-1 і мотоциклів. Ну яка це модель Мерседесу, або Форду?
Упорядники вкладишів полінувалися дізнатися назву машин.
31. Чимала частина серії - мотоцикли. Хоча й тут були приколи. Наприклад, дорожні мотики і вєлік(!).
32. Спортивних човнів теж було багато. Був і гідроцикл.
33. Друге покоління Turbo Super майже не збирав.
Що може бути крутіше за суперкар - спортивний суперкар!
34. Наступним поколінням Turbo Super була серія вкладишів 470-540. В ній були повтори з першої серії Turbo Super. Хоча й були машини з відмінностями. Ось як тут: знайди 10 відмінностей:)
35. Turbo Super серія 470-540. Не сподобалась кислотним дизайном оформлення і нудними, на мій погляд, машинами.
Це був 1996 рік, цікавість до вкладишів поступово згасала. Та й на телебаченні почали виходити програми, зокрема «Парк автомобільного періоду». А потім став купувати журнал «Автомир».
В 2000х брат отримав від свого однокласника два зошити з вклеєними вкладишами, але знайшов тільки один. Та й взагалі здається, що збирав тільки цікаві моделі, а інші обмінював.