Не мав жодних справ з Приватбанком до липня минулого року, коли в перший же день по приїзді на місце служби всім мобілізованим моєї групи в наказному порядку відкрили зарплатні картки. Головною причиною уникання Приватбанку був зовсім не економічний розрахунок, але суто випадкове спостереження, що цей банк останній в околицях ще на початку 2010-х
(
Read more... )
З банками в мене все якось не складалося, віддавав перевагу готівковим розрахункам. Хоча мав завжди цікавість до самої ідеї операцій, випуску грошей, карток тощо, що дозволяло мені жодного разу не втрачати нічого, або виходити з мінімальними втратами у вигляді часу на одержання внесків. (Саме через власну цікавість я погано ставлюся до ідеї державного рятування жадібних дурнів, типу обманутих «інвесторів».) Починаючи з іще радянського Ощадбанку, послідовно в різний час був клієнтом Промінвесту, Надра-банку, Правексу, користувався Укрексимом, Авалем. Одного разу через Аваль навіть чек виписав для оплати, ще в докарткову добу. Якісь сам обирав, якісь призначалися організаціями, як у війську призначили Приват. Зрештою для себе зупинився на Ощадбанку.
Reply
Тож якщо врахувати, що ринок банківських послуг без Приватбанку був би меншим, може виявитись, що Приватбанк зробив для української економіки чимало, і що від його існування суспільство отримало більше, ніж зараз змушене платити.
Reply
От саме цей момент перетворення банку на покращений варіант МММ і повинен привертати увагу. Яким саме чином Приватбанк, а не один з державних, ставав зарплатним у державних установах? Як забезпечувалися внески? Яким чином відбивалися підвищені відсотки?
Технічний бік справи, вибудова розповсюдженої мережі, якісний сервіс (дуже недешевий сервіс), великі відсотки - це добре, але цілком зрозуміло, за рахунок чого це робилося. За рахунок збільшення діри, яку зрештою закрила держава. Нові керівники вже заявили про можливе зменшення відсотків, також їм неодмінно доведеться різати витрати на сервіс.
Reply
До речі, сьогодні Гонтарева каже, что вже в квітні 2015-го року була недостача понад 100 мільярдів. А рік тому вона говорила (з 3:17), що банку потрібно було 8 мільярдів і все докапіталізовано. За язика її ніхто не тягнув. І навіть минулого року до виконання цієї програми звучали ті самі 8 мільярдів. Аж раптом понад 100.
Чому тоді держава на ввійшла в капітал банку? А хто платитиме за пропонований віднедавна депозит під назвою «Субординований» з фіксованим на 5 років високим відсотком (який уже вищий за середньоринковий, а в найближчі роки очікується подальше зниження ставок). І судячи з усього цей вклад і надалі оформлюється. Навіть у шаблоні договору вже нове ім’я голови правління. Я вже здогадуюсь, хто зараз терміново оформлює вклади на цих неринкових умовах.
Reply
Вияснити, скільки коштів виведено, скільки доведеться закривати, це справа часу. Бо схеми цікаві: http://www.epravda.com.ua/news/2016/12/23/615700/
Reply
Особливо треба придивитись до того, наскільки токсичними виявляться ті активи, які НБУ оцінив у нуль. Але ті гроші при поверненні кредитів можуть просто розкрасти. І скоріш за все саме так і зроблять.
З приводу схем: претензія від НБУ не стосується виводу коштів, вона стосується токсичності кредитів юридичним особам. Справді, навіщо якісь схеми, коли буцім-то, гроші з банку вже виведені шляхом видачі інсайдерських кредитів.
Набагато цікавішою є схема випусу обліґацій. Банк капіталізують віртуальними грошима (ОВДП купить НБУ або й сам ПБ). І проценти від держави отримуватимуть установи, які свої прибутки передають назад у бюджет. За цією схемою можна назвати хоч трильйон, хоч квадрильйон. Є проблема ліквідності, яка полягає в 34-мільярдному борзі перед НБУ, але якщо зараз прибіжать люди та відкриють депозити на таку суму, то проблеми ліквідності не буде навіть без докапіталізації. І вони чудово знають, що не буде тиску на курс і інфляцію, бо більшість грошей залишиться віртуальними. І от за віртуальні гроші не заплатить ніхто ані копійки, а от «платитимемо всі» за реальні проценти на реальні гроші вкладників банку.
Тобто я кажу, що влада вже нам бреше. Вона каже, що ми платитимемо за те, за що не платитимемо. Але мовчить про те, за що платитимемо насправді, і нічого з цим не робить.
Reply
Reply
Reply
Reply
У випадку с Дельтою ще за рік до визнання неплатоспроможності була хвора звітність (недосформовані резерви під збитки від низькоякісних активів). Таким чином малювався достатній капітал, але тимчасова адміністрація швидко сформувала потрібні резерви. Наприклад, для активів V категорії (найгіршої, фактично безнайдійні активи) зазвичай різні банки формували резерви до 100% (передивлявся звітності кільканадцяти банків і зробив певні висновки про зв’язок між категорією якості і резервом у відсотках від номіналу).
До введення адміністрації резерви під V категорію були біля 35%, після вводу - понад 85%.
Для IV категорії - було біля 17%, стало біля 48%.
Ґуґліть звітність Дельта банку і читайте примітку «Окремі показники діяльності банку».
До речі, ще в кінці 14-го року Приват мав достатні резерви під збитки, а потім поступово пішло.
Платинум уже зараз подає від’ємне значення капіталу у звітності. Куди дивиться НБУ? Вони кажуть, що дозволили банкам тимчасово працювати з від’ємним капіталом. Але навіщо, якщо такий банк нині лише один? А якщо не один, то чому вони не змушують відображати реальний фінансовий стан у звітності? А навпаки, Гонтарева ще казала, що в разі виконання програми рекапіталізації можна малювати все що завгодно. І яка після того буде довіра до банківської системи?
Reply
У разі виникнення паніки нормативами не відбудешся. Цілком можливо, що зменшення довіри до банківської системи у певної категорії користувачів є прийнятною ціною за повільність, утримання грошей у системі та відсутність паніки.
Reply
Leave a comment