Feb 21, 2024 11:43
В одному каналі ТГ (привіт Роман!) якийсь хер пафосно мені писав, що я не розумію контексту польскої політики (ясновольможні пани їбуть труп коня, іде суспільна дискусія про те, чи це не кобила), лайка не допоможе, потрібне рішення (зняти спідне, нахилитись і...), а також подібну дегенеративну маячню того ж рівня. Тому коротке і стисле резюме у вигляді тез з переходом до короткого опису ситуації. Підемо від загального до конкретної ситуації на кордоні.
1) Поляки ставляться до всіх сусідів (українців в тому числі) дуже погано. Тобто зверхньо, шовіністично, призирливо і т.д. і т.п. Це на рівні загального настрою суспільства, скажімо так.
2) Поляки, як і всі невдалі імперські нації, вважають, що їх обдурили, образили, не дали належного і загалом ставлять не так, як мали б.
3) Поляки при цьому впевнені, що виконання договорів і зобов'язань обов'язкове для їх партнерів, а от для них все має бути справедливо, чесно! Нікого не нагадує?)
4) Поляки, завдяки ресурсам ЕС, провадили грамотну економічну політику і збагатилися.
5) Поляки вважають це економічне зростання виключно власною заслугою.
Отже, чому виникла тема з перекриттям кордону? Я опишу ситуацію на двох простих прикладах.
1) Ринок вантажних перевезень. Після свого вступу в ЕС поляки нещадним демпінгом витіснили логістичні компанії старої Європи з ринку...після чого задерли ціни. Було зроблене все для того, що б ринок покупця перетворився на ринок продавця - серед іншого результатом цього стало драматичне падіння якості. Від Геркулесових стовпів до холодних хвиль Балтики слова "польський водій" викликають дуже чіткі і сталі асоціації, повірте. Одразо після повномасштабного вторгнення росіян в Україну ринок вантажних перевезень в ЕС і назад для наших перевізників зупунився - і поляки, братня допомога, здійснювали рух через кордон...з щонайменше потрійним тарифом. Я бачив також ціну у п'ять разів більше нормальної, чув про х7. А потім проклятий ЕС домовився с Києвом про скасування транзитних дозволів для українських водіїв. Грубо кажучи раніше, їдучи в рейс до Франції ти мав тримати у руках дозволи на транзит від усіх країн по дорозі, їх кількість на рік була обмежена). Тепер вони перестали бути потрібними...як і польські транспортні компанії. Терпіти втрату таких грошей було звісно нестерпно, і польські перевізники почали скандал, блокування і кордонів. Приберіть конкурентів, це наше! Завіса.
2. В рамках двохсторонніх домовленостей з ЕС українська аграрна продукція потрапляє в межі союзу, де розмитнюється і звісно доступна для переробки і перепродажу. Що дуже не подобається фермерам, уряду Польші і ряду інших країн, які завзято пиляють гроші на дотаціях в аграрний сектор. Ми не можемо конкурувати з ефективними українськими агрохолдингами, приберіть їх! Те, що позитивний баланс польскої зовнішньої торгівлі з Україною здається більше 9 мільярдів доларів, якось звісно технічно умовчується. Також цілком очевидно, що польский уряд протести якщо не ініціював, то всіляко підтримає і заохочує. Я залишу відкритим питання дієздатності держави, яка дає купці своїх громадян заблокувати зовнішні кордони - ми будемо уникати терміну "failed state", назвемо це обережно "держава з особливими потребами". Наразі цілком очевидно, що очевидною українською відповіддю має стати тимчасове, на 2-3 місяці, ембарго на будь-яку польску аграрну продукцію і продукти її переробки. Нічого особистого, нам треба захищати наших фермерів від навали дешевої (завдяки дотаціям ЄС) польскої їжі, ви маєте це зрозуміти!
международная панорама,
Просто о сложном,
Евросодом,
така хуйня малята