З часів закриття трамвайного руху мостом Патона у 2004 році тривають розмови і суперечки з приводу доцільності відновлення цієї лінії і з'єднання двох окремих трамвайних мереж Києва. Я просто порахую, скільки людей могло проїхати мостом Патона у 1983 та 2013 роках. Скористаюсь відео "Путешествие в Киев. 1983 год". Там є зйомка мосту Патона, де видно як ним ганяють трамваї, один за одним:
У той час там проходило 6 трамвайних маршрутів. Вони з'єднували Контрактову площу, Печерськ, Палац спорту з багатьма місцями лівого берега. Підрахунок показав, що трамваї їдуть з інтервалом близько 39 секунд (виходить 6 маршрутів раз на 4 хвилини), і провозять 9000 людей за годину в одну сторону. [як я це рахував?]
Швидкість визначив з того, як трамвай проїжджає стовпи. Вийшло 32 км/год. Відстань між сусідніми трамваями порахував враховуючи кількість стовпів між ними і швидкість руху (бо на відео немає двох трамваїв в одному кадрі). Вийшло 347 метрів, звідки інтервал 39 секунд. 8 трамваїв на відео мають у середньому 1.625 вагона. Кількість людей підрахувати у вагоні підрахувати тут неможливо, тому я взяв 60 людей у вагоні (34 сидить, решта стоїть, але не набито). З цими інтервалом і місткістю виходить 9000 людей за годину.
А що зараз? У вечірню годину пік у центр потік машин їде доволі щільно, але швидко. Проїжджає 6275 людей за годину. [детально по видах транспорту]
Автомобілі: 2515 людей (1935 машин) Тролейбуси і автобуси: 2200 людей (22 машини) Маршрутки: 1560 людей (52 маршрутки)
Отже, якщо повернути трамвай у вигляді 1983 року (тоді було 2 смуги для руху авто в кожну сторону, зараз 3 + реверсивна), то провізна здатність автомобільних смуг знизиться на третину (4180 людей/год), і додасться 9000 людей за годину на трамвайній смузі. Разом буде 13180 людей за годину в кожну сторону, що вдвічі більше ніж зараз. Можна ще краще: пускати дво- або тривагонні трамваї, тоді ця цифра буде ще більшою (до 20000 людей/год на трамваї). А, враховуючи плани розширення мосту, можливо зробити навіть по 3 смуги+трамвай, хоча це вже буде недоцільно, особливо за наявності пустого Дарницького мосту.
З'єднати можна, для початку, Ленінградську площу та м. Печерська/м. Арсенальна. Це вже помітно розвантажить червону лінію метро.
Висновок: не дарма пустили 60 років тому трамвай мостом Патона, з ним міст дійсно використовується ефективніше. А, отже, трамвай на мості потрібен. Переконав?:)