АУДІОНОВИНИ "ДЗИГИ"
(культурні події у Львові)
КОМА, Jazz Club. Lviv, Макферрін, Неборак, Гамда...
КОМА:«БЕЗ НАЗВИ» 10 лютого у галереї «Дзиґа» свій новий проект чи скорше об’єкт - представила Мистецька формація «КОМА». «Кома» - це молоді митці Михайло Барабаш, Мирослав Вайда, Сергій Петлюк та Олексій Хорошко, а свій новий об'єкт вони назвали -… «Без назви».Спресовані контейнери, з яких витиснене ‘первинне значення’. Внутрішня порожнеча. підміна. простір для заповнення…Так художники пояснили свою нову роботу. Можливо, для пересічного глядача таку незвичну і дивну, натомість дуже бажану для специфічного формату галереї «Дзиґа».
Про це на відкритті і нагадав куратор галереї- Влодко Кауфман.
«Jazz Club. Lviv» - відзначив першу річницю спільного джазування Сьогодні «Jazz Club. Lviv» об’єднує 195 музикантів, критиків, музикознавців та просто поціновувачів доброї музики. За цей рік було організовано 37 концертів та джем-сейшенів у Львові. Організовано та проведено 12 освітніх лекцій та 4 майстер-класи . Вісімнадцять музикантів - взяли участь в Міжнародних джазових майстер-класах в м. Ходжеж (Польща).Завдяки активній підтримці Клубу, двоє його членів (Роман Бардун та Орест Жук) стали стипендіатами «Gaude Polonia 2010». Від імені«Jazz Club. Lviv» представники клубу взяли участь в концертах, влаштованих послідовниками львів'ян: «Jazz Club. Luck», «Jazz Club.Ternopil» та «Jazz Club.Sevastopol».
Hайпозитивніший момент у цій історії , звичайно, те - що він «Jazz Club. Lviv» - ІСНУЄ!!!.
«Тепла виставка» Євгенії Гапчиньської Гапчиньська - доволі незвична мисткиня. Її картини випромінюють дитячу щирість, можливо навіть наївність, але передусім- позитивність. На них можна дивитись годинами , і від спілкування з ними - непомітно, але суттєво піднімаєтся настрій. Герої Євгенії Гапчиньської - діти. Маленькі та кумедні . Трохи - якби повтікали з мультфільмів. Трохи нагадують персонажів розмаїтих казок, трохи можуть нам нагадувати нас самих. Дехто навіть переконаний, що на кожній із своїх картин художниця намагається намалювати - себе. Так чи інакше, але роботи викликають справді приємні відчуття, і- звичайно - не залишають нікого байдужими. Навіть скептиків.
Боббі МакФеррін у Києві Ще років 10 тому про це й годі було мріяти, 5 років назад це видавалось - майже нереальним, але нарешті це сталося. Це був перший і поки що єдиний його візит в Україну. 27 січня у Міжнародному центрі культури та мистецтв (Жовтневому палаці) виступив десятиразовий володар премії «Греммі» знаменитий американський вокаліст - Боббі Макферрін. Він володіє унікальним голосом, його творчість мала вплив на кілька поколінь вокалістів в цілому світі. Його музична кар'єра з незмінним успіхом триває понад три десятиліття , у його доробку - співпраця з відомими музикантами, серед яких справжні легенди джазу - такі як Чік Коріа (Chick Corea), Хербі Хенкок (Herbie Hancock), Ел Джерро (Al Jarreau), Куїнсі Джонс (Quincy Jones), Йо-Йо Ма (Yo-Yo Ma) і багато інших. Боббі Макферрін у своїй творчості поєднує джаз, фолк та world music. У ній можна почути також і характерні риси релігійних хоралів, і - класики. Але якимось одним терміном його вокальну техніку визначити неможливо . Найбільше пасують слова: нетрадиційна, нешаблонна. Тобто- унікальна.
(Матеріали підготувала Софія Іванова)
Неборак і Котик про Зеді Сміт і Таню Малярчук В ході цієї літературно-критичної зустрічі з Віктором Небораком та Ігорем Котиком переважно обговорюються книжки «Білі зуби» Зеді Сміт і «
Божественна Комедія» Тані Малярчук. А точніше, говорилося таке:
- Неборак про свою роботу в журі книжкового рейтингу «Літакценту»;
- про книжку Євгена і Оксани Нахліків «Пантелеймон Куліш між Параскою Глібовою і Горпиною Ніколаєвою»;
- про монографію Романа Піхманця «Іван Франко і Василь Стефаник: взаємини на тлі доби»;
- Котик про роман Зеді Сміт «Білі зуби»;
- всі гуртом відповідають на питання «фізкультурного радикал-реформатора» про релігію в Зеді Сміт :)
- порівняння соціальної проблематики в Зеді Сміт і Тані Малярчук;
- Неборак читає «Село і його відьми» з книжки «Згори вниз» Тані Малярчук;
- Котик намагається зарахувати Таню Малярчук до якоїсь літературної традиції;
- Кучерявий про доцільність приватних історій в літературі;
- Неборак про симпатії автора і читача до персонажів;
- Кучерявий відповідає на ще одне питання фізкультурника;
- Неборак підводить підсумки.
Завантажити Роман Гамада У нас вже якось була зустріч «в східному стилі» - тоді
Володимир Даниленко презентував «Газелі бідного Ремзі». Цього разу тему Орієнту продовжує і розвиває Роман Гамада - сходознавець, перекладач, літературознавець, лауреат Літературної премії ім. Миколи Лукаша (1999), член СПУ, старший викладач кафедри сходознавства Львівського Національного університету ім. Ів. Франка. Причому продовжує також в гумористичному руслі, представляючи на суд публіки середньовічний перський гумор, зразком якого є «Анекдоти про мулу Насреддіна». З нагоди виходу їх друком і відбулася ця зустріч, протягом якої їх перекладач і упорядик Роман Гамада розповідав про таке:
- свої переклади і їх видання (зокрема про «Перські оповідання»);
- причини свого вибору перської мови;
- ще раз «Перські оповідання»;
- Муллу (Ходжу) Насреддіна, історію його та анекдотів про нього;
- особливості арабського гумору;
- зачитує фрагменти з «Анекдотів про Муллу Насреддіна».
Завантажити Оксана Забужко Цей випуск був записаний не в «Кабінеті», а у львівській книгарні «Є». Зазвичай ми не робимо записів літзустрічей, які не ми організовуємо, але для цієї не могли е зробити виняток. Бо гостею «Є» того вечора була
Оксана Забужко, яка завітала до Львова в рамках всеукраїнського промо-туру з нагоди виходу свого роману «Музей покинутих секретів» і розповіла про таке:
- історію написання цієї книжки;
- дитячу гру в секрети як ключ до розуміння назви роману;
- кілька сюжетних ліній та іх переплетіння (без спойлерів);
- композицію роману;
- присутність минулого в сучасності (історичну й метафізичну);
- своїх консультатнів, що допомагали відтворити історичні реалії;
- труднощі писання романів на фоні нечітких історичних
- жінок в УПА;
- власні вірші, що збуваються.
Завантажити (Матеріали підготував EFANDY)
Матеріали вільні для використання, за умови посилання на джерела.