суперечливість буття: подвійний моральний стандарт...

Dec 27, 2012 12:41




Цікавий і, підкреслюю, дискусійний допис: http://mouglley-gen.livejournal.com/6016.html ...
... ... "подвійний моральний стандарт"...  ...

Цитати:

"... Не один десяток років альтруїзм являв собою парадокс для еволюційних теорій. Сам Дарвін розумів, що альтруїзм важко пояснити в термінах індивідуального «виживання найбільш пристосованих»... Якщо найбільш альтруїстичні члени групи жертвують собою заради інших, вони ризикують залишити менше потомства для подальшої передачі тих самих генів, які і обумовлюють альтруїстичне поведінку. Отже, відбір би діяв проти альтруїзму і на користь егоїзму...

...Професор Раштон вважає, що цей парадокс усувається теорією генетичної схожості, початки якої розробив біолог У.Д. Гамільтон з колегами.... У процесі, відомому як споріднений відбір, індивіди здатні максимально збільшити швидше групову - ніж тільки особисту - пристосованість, збільшуючи виробництво успішного потомства як у себе самих, так і у своїх генетичних родичів ... Гени продовжують жити і успадковуються, і частина однакових генів передається не тільки прямим нащадкам, але й братам і сестрам, двоюрідним братам та сестрам, племінникам і племінницям і онукам ... таким чином, з еволюційної точки зору, альтруїзм - це один із способів, що допомагають поширенню генів.

... З плином часу споріднений відбір породив подвійний моральний кодекс, який приписує альтруїстичну поведінку по відношенню до своєї генетичної рідні і не-альтруїстичне по відношенню до всіх інших людей. Антропологи припускають, що людина еволюціонувала за допомогою міграції і племінних воєн між групами, що складаються з генетично споріднених індивідів...

Артур Кіт у роботі «Нова теорія людської еволюції» пише: "Процес, який зумовлює еволюцію ізольованою групи людей, являє собою поєднання двох принципів ..., а саме, співпраці і суперництва ... Я стверджую, що з самого початку людської еволюції поведінка будь локальної групи регулювалася двома кодексами моральності, які Герберт Спенсер визначив як «кодекс дружби» і «кодекс ворожнечі»...

Внутрішнє і зовнішнє группове розмежування діє і понині; помінялося тільки поле битви. На зміну міжплемінним війнам прийшли вимоги про повернення споконвічних територій і конкуренція рівнів народжуваності.

Ліберальна кольорова кампанія з метою ліквідувати почуття національної, культурної або расової солідарності у західних народів була великою мірою затіяна в надії, що скасування «племінного відособлення» покладе початок ері миру в усьому світі. Однак виявилось, що племінне розмежування ліквідувати неможливо...

Що ще гірше, всяка ідеалістично налаштована група, яка в односторонньому порядку ліквідує власну племінну самосвідомість, буде знищена групами, які свою самосвідомість зберегли. Якщо нинішній напрям залишиться незмінним, то в цьому новому різновиді біологічної війни Західний світ буде знищений.

Отже, подвійний моральний кодекс - це наріжний камінь, на якому повинна грунтуватися будь-яка життєздатна система моральності. Він же є відповіддю на поставлене раніше запитання вищої етики: «Морально чи для етнічної групи прагнути вижити?...»...

Універсалісти можуть спробувати розкритикувати подвійний моральний кодекс, визначивши його як несправедливий подвійний стандарт, але ж ми, навіть не замислюючись, застосовуємо його в повсякденному житті. Без нього не може існувати жодна група, будь то сім'я, клуб, корпорація, політична партія, країна або раса. Саме з його допомогою всяка група розмежовує своїх і чужих. Службовці однієї компанії ставляться один до одного інакше, ніж до конкурентів. Члени однієї політичної партії співпрацюють один з одним і змагаються з опонентами. Сім'ї проводять різке розмежування між своїми і чужими. Подвійний моральний кодекс легко не помітити саме тому, що він є настільки суттєвою частиною людського єства...

..."

рідне, про_генетичне, природа, світоглядне, чуже, політичне, повчальне

Previous post Next post
Up