Originally posted by
alex_shutyuk at
Підземелля Часто можна почути думки, що в деякому місці для покращення дорожньої обстановки та підвищення безпеки пішоходів треба побудувати підземний перехід. Визнаю - колись я і сам часто так думав. Але під впливом прочитаних матеріалів на цю тему моя думка змінилася. Багато про це пише
mymaster Антон Буслов - наприклад
тут, та
ось тут. Стосовно Львова свого часу про це писав
nd_rosen -
А нужен ли подземный переход?.
В Буслова проблематику описано дуже грунтовно - раджу почитати. Загалом суть в тому, що людині психологічно некомфортно опускатися під землю, а певним групам людей - інвалідам, мамам з колясками - важко чи просто неможливо. Багатьох це змушує або сидіти вдома або переходити дорогу по поверхні, наражаючись на небезпеку та прокльони водіїв.
До того ж підземний перехід це дорога та складна інженерна споруда. Її мало побудовати - треба ще підтримувати в належному стані. А з цим вже геть сутужно. В наших реаліях найбільш поширеними є два варіанти - підземні переходи або віддають в оренду комерсантам, які будують в них магазини, лишаючи кілька метрів для проходу. Або ж ними не займається ніхто - і вони поволі руйнуються, перетворюючись на темні бетонні каземати із запахом сечі.
Яскравий приклад другого варіанту - перехід біля львівського автобусного заводу. Колись його збудували, щоби пропустити величезний потік людей, який щодня валив на завод на роботу. Але після розвалу СРСР завод поступово прийшов у занепад, а з ним і перехід поруч. Після цієї зими сходи в ньому виглядають ось так.
Тут просто можна переламати ноги і зараз рятує хоча б те, що не слизько.
Коли все це вкривається льодом, стає зовсім не до сміху. Вибір не дуже хороший - або перебігати верхом, ризикуючи бути збитим машиною. Або випробувати долю та спробувати опуститися цими сходами, ризикуючи зламати руку чи ногу.
Враховуючи ще й відсутність освітлення, вояж через рівну та освітлену дорогу видається не таким вже й поганим варіантом.
Стосовно стану цього переходу було багато скарг мешканців, однак все впирається в юридичні моменти. Місто апелює до того, що перехід є на балансі заводу, а завод каже що в нього на ремонт переходу немає грошей. А перехід тим часом руйнується все більше, стающи все більш небезпечним.