Аффтарський креатифф: Нова хвиля

Mar 06, 2012 11:40

Все ніяк руки не доходили викласти дуже цікаве інтерв'ю з моїми друзями/колегами/товаришами з молодого, але дуже прикольно-перспективного гурту "Champagne Morning", який нормально так вистрілив на заході з своїм хітом "Miracle".

image Click to view



http://tyzhden.ua/Culture/41921

Нова хвиля



Дебютний сингл українського гурту - лідер музичних чартів за кордоном

Хлопці з гурту Champagne Morning стали одним із найцікавіших минулорічних відкриттів на музичній сцені України. Буквально перша їхня композиція «Miracle» одразу потрапила в англійські та американські музичні чарти, де перебувала серед лідерів кілька місяців. Здається, дуже короткий перелік актуальних за кордоном українських виконавців поповнився ще однією назвою. Тиждень поспілкувався з талановитими дебютантами в їхній затишній студії в Києві.

У. Т.: Ви вважаєте себе проектом чи гуртом?

Віталій Ляк (гітарист): Усе розпочиналося як проект, але рік тому ми таки стали гуртом. Хоча йшли до цього сім років. Звичайно, є в Україні тенденція, коли під артиста купують пісні та музикантів, а потім усе це в такому вигляді й працює. У нас інша ситуація, бо ми самі робимо музику, аранжування, зведення. Оце і є головна різниця між проектом та гуртом.

У. Т.: А чому співаєте лише англійською?

Діма Сніжко aka Dima Kelly (вокаліст): Ми орієнтуємося на іноземний ринок. Хоча чи не щодня чуємо: «Хлопці, краще російською», - бо англійську, мовляв, розуміють тільки в Києві, Харкові, ще кількох містах. Англійська для нас - це стан душі. Мелофоніка цієї мови суттєво відрізняється від слов’янських мов, тому абсолютно інші акорди просяться в музичний супровід. Думаю, якби ми спробували перекласти нашу творчість українською чи російською, із цього нічого не вийшло б.

Головне: судячи з реакції слухачів, така музика в нас цілком не зайва. Але нам справді важко. Бо музичні лейбли заливають ефіри продуктом не надто високої якості, який пропихається в статус хіта завдяки безкінечному повторюванню. Водночас для нас є і певний позитив у цій ситуації - майже повної відсутності якісного продукту. Бо спочатку ніхто не вірить, що ми український гурт. А потім, коли впевнюються, то в усіх захват, мовляв, вау, нічого собі, в Україні таку «фірму» зробили.

У. Т.: Якщо у вас і надалі все так гарно розвиватиметься в плані просування на Захід, чи не плануєте переїхати туди?

Діма Сніжко: Хочеться жити у своїй країні, але подорожувати. Окрім того, добрий артист має постійно перебувати у стані гастролей. І якщо, наприклад, це великі тури, то можна й по півроку бути в мандрах. Тож де нас хотітимуть бачити й чути, там ми й будемо в цей момент. Але все одно Батьківщина залишається Батьківщиною.

У. Т.: Ви, на відміну від більшості українських виконавців, не піддалися моді на world music, не використовуєте у своїй творчості етноелементи. Чому?

Діма Сніжко: Ми граємо лише те, що нам близьке. До речі, розмови про британський характер нашої музики точаться тільки тут, в Україні. Самі англійці так не вважають. Американці, наприклад, визнають нас близькими до Maroon 5. Альбом, який ми згодом випустимо, буде експериментальним насамперед у плані максимальної кількості стилів та саундів, з якими нам хочеться попрацювати: рок, євро-поп, хіп-хоп тощо.

У. Т.: Чи є якась різниця між західним слухачем та нашим?

Максим Сабодаш (клавішник): На концертах жодної.

Саша Чунін (басист): Єдине, що трохи різниться, - західний слухач досвідченіший. Там більше слухають музику, ніж у нас. І реально поаплодують за гарну імпровізацію.

Діма Сніжко: Абсолютно згоден. Наші слухачі, на жаль, менш уважні, більшості головне - погоцати. Бажано в нетверезому стані. Ще дуже важливий момент. У нас часто думають, ніби на Заході слова не мають значення, всі слухають тільки музику. Нічого подібного - lyrics неймовірно важливі й саме вони визначають ставлення тих-таки англійців до якоїсь пісні. Рецепт хітовості найвідоміших пісень дуже простий: там співається про життя навколо, тому кожна людина відчуває свою співучасть у цьому.

У. Т.: Чи важливо для заняття музикою мати профільну освіту?

Віталій Ляк: Ми всі маємо музичну освіту, окрім Віталіка, який усього досяг приватними заняттями.

Максим Сабодаш: Звісно, є дуже багато прикладів, коли відсутність профільної освіти аж ніяк не заважала успіху. Але для нас це головний фактор, бо він, своєю чергою, визначає музичне мислення.

У. Т.: Що порадите молодшим колегам?

Діма Сніжко: Ми починали з нуля. Тому я дуже радий, що ми змогли зібратись і хоч чогось досягнути на сьогодні. У кожного музиканта має бути розвинена інтуїція. Він повинен бути голодним і не до кінця щасливим. Бо я пам’ятаю, коли в мене був період щастя, я взагалі нічого не міг робити. Так минуло два роки, а потім я зрозумів, що треба прокидатись і творити. Головне - вірити в себе й ніколи не зупинитись. Бо якщо ти, пропрацювавши 10 років над якоюсь ідеєю, таки кидаєш її, значить змарнував увесь цей час.

Саша Чунін: Треба не боятися помилятись. Бо в якийсь момент розумієш, як багато міг би зробити, якби щоразу не казав собі: «Та ну, не хочеться осоромитись, краще помовчу».

Віталій Ляк: Треба постійно оновлюватися, намагатися діставати нову інформацію.

Максим Сабодаш: Музикант як творча одиниця є плідним достатньо обмежену кількість часу. Тому, щоб не зупинитися, треба постійно розвиватися і вкладати у свій розвиток час і гроші. Зупинився - став нецікавим.

У. Т.: Скільки років вашому слухачеві, яка цільова аудиторія?

Діма Сніжко: Від 16 до 35 років. Це я не голослівно кажу, саме такі дані ми отримали в результаті власного дослідження аудиторії нашого сайта, інших інтернет-ресурсів, радіостанцій. І що для нас дивно, останнім часом багато людей зовсім не з мільйонників, а й з невеличких міст. Усюди є ті, кому хочеться гарної музики.

Віталій Ляк: Я виріс у містечку з тисячею мешканців під Мелітополем. Це я до того, що, звичайно, музичні смаки виховуються, але якщо є внутрішній потяг до прекрасного, його нічим не вбити.

У. Т.: Чи варто в нашій країні вкладати гроші в добротний саунд, якщо публіка така невибаглива?

Віталій Ляк: Якісний саунд - це не тільки привезти гарні колонки, а насамперед якість виконання й мислення. На жаль, більшість того, що в нас зветься музикою, абсолютно не є якісним матеріалом. Як на мене, треба питання ставити ширше. Змінювати мислення людей, які просто не можуть на нинішньому рівні створювати щось справжнє й добре.

У. Т.: Тобто є певна гра на «пониження» в більшості українських музичних виконавців чи, вважаєте, вони просто не здатні на краще?

Віталій Ляк: Я особисто бачив багато разів, коли народний, заслужений артист, який цілком може собі дозволити фінансово цей самий якісний саунд, каже: «А навіщо воно мені? Оті ваші барабани живі, репетиції? Краще під «фанєру» покривляємося, заплачу вам (музикантам), щоправда, трохи менше». Знаєте, ось береш до рук, наприклад, альбом Оззі Осборна 2010 року - і просто дах зносить від саунду, який видає вже майже дідусь. І береш якогось нашого виконавця, котрий 30 років грає одне й те саме. Річ у тому, що на Заході кожна людина справді прагне бути першою і найкращою у своїй справі. Тоді як у нас усе робиться за принципом: «Якось там пройде». Тому треба починати із себе, піднімати планку. А потім, може, інші подивляться й собі також захочуть рухатися.

У. Т.: Що Україна в музичному плані може дати світові?

Віталій Ляк: Людей. У нас безліч неймовірних талантів. Особливо серед молоді, тих, кому років 20. Вони вже не залякані совком.

Діма Сніжко: Іноді приходять до мене на студію музиканти молоді записуватися, і справді плакати хочеться, коли чуєш цей рівень англійської, голос, партії. Чорт забирай, Україна - центр Європи, і чому ми не можемо давати таку саму купу якісної музики, як та ж таки Англія? Сподіваюсь, саме вони й породять український музичний new wave. Ну й ми, звичайно.
______________________________________________________________________________________________

ЗИ: А в найближчому номері "Тижня" читайте моє інтерв'ю з..па-па-па-па-па-па - Юрієм Шевчуком, яке мені пощастило у нього взяти після львівського і останнього в турі "Иначе" концерті. + там ще була одна дуже цікава історія, але про це потім, коли буде сабж))

інтерв'ю, интересное, Тиждень, музыка, друзья, журналистика, аффтарский креатифф, жизнь как она есть

Previous post Next post
Up