Українці!!! Та не слухайте ви про той особливий статус Донбасу. Талановита режисура - перевід уваги народу від більш глибоких і небезпечних змін в Конституції. Відкрийте порівняльну таблицю змін статей 140, 141, 142, 143 - ви будете шоковані. Владу і національне багатство віддають не громадам (1996р Конституція), а радам (районним, обласним), які після 1996 року не передали все у публічну власність громадам, а роздеребанили від свого імені фабрики, заводи, землі, майно між собою, між криміналітетом та правлячою на той час верхівкою.
Дивно, що не народним комісарам або реввоєнрадам). І тепер бояться реприватизації, планомірно доводячи народ до зубожіння. Боячись гніву, далі ведуть брудні ігри в «дурака» з народом. Як же вам не соромно ?!! Нас же 42 мільйони, а вас декілька тисяч. Побійтеся Бога! Що робиться ? Парубій - зрадник , згинь з екрану, Гройсман, не бреши так впевнено, соромно ж буде переглядати ці події. Коли я вагалася перед виборами, за кого віддати голос в президенти, прочитала (тепер не думаю, що то був російський фейк) таке пророцтво, що виберуть розумного, талановитого, дипломата, який припинить війну, а через рік зрадить українському народу. Дуже довго думала, ну що можна буде таке зробити ? - Та забрати у нього національне багатство, і навіки закріпачити свій народ, передректи на убоге існування. ОЙ Тарасе, Тарасе! Невже знову підем твоїм шляхом … «німі на панщину ідуть і діточок своїх ведуть» @ВалентинаПалівода
Давайте подивимось на пропоновані зміни до статей 140-143.
Їх було два рази перекручено-переверчено.
ПЕРШІ ЗМІНИ
11.07.14, 18:30 Коментарі щодо пропонованих змін до Конституції України (статті 140-143). Адміністрація Президента намагається кулуарно, уникаючи публічних обговорень, проштовхнути зміни до Конституції України. Чинна редакція основного закону дає величезні можливості для здійснення народовладдя через територіальні громади - об’єднання жителів сіл, селищ та міст. У пропонованій редакції права територіальних громад та і саме поняття територіальних громад вилучається. В народу намагаються забрати право на самоуправління.
Чинна редакція Пропонована редакція
Стаття 140. Місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об’єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Стаття 140. Місцеве самоврядування є правом і спроможністю жителів громад у межах Конституції і законів України самостійно вирішувати питання місцевого значення в інтересах місцевого населення як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.
Бачимо, що поняття територіальної громади зникає. Якщо за чинної конституції територіальна громада це юридична особа публічного права, яка має свій статут, може виступати власником і суб’єктом господарських відносин, то «жителі громад» у пропонованій редакції ніяк не зможуть претендувати ні на роль власника, ні на роль суб’єкта господарських відносин.
Особливості здійснення місцевого самоврядування в містах Києві та Севастополі визначаються окремими законами України.
Органами місцевого самоврядування громади є відповідно голова громади - сільський, селищний, міський голова; рада громади - сільська, селищна, міська рада; виконавчий орган ради.
Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.
Органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси громад району, є районна рада та її виконавчий орган.
В пропонованій редакції місцеве самоврядування вже здійснюється не територіальною громадою, а головою громади як адміністративно-територіальної одиниці, районною радою та її виконавчим органом. Тобто в народу забирають право на самоврядування.
Органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, є районні та обласні ради.
Органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси громад області, є обласна рада та її виконавчий орган.
Тепер місцеві ради та виконкоми будуть представляти інтереси не територіальної громади, а громад як адміністративно-територіальних одиниць. Це означає, що тепер вони не зобов’язані представляти інтереси народу, а в народу забирають механізм контролю рад та виконкомів.
Питання організації управління районами в містах належить до компетенції міських рад.
Питання організації управління районами в містах, а також утворення, реорганізації та ліквідації районів у містах належить до компетенції відповідних міських рад.
Сільські, селищні, міські ради можуть дозволяти за ініціативою жителів створювати будинкові, вуличні, квартальні та інші органи самоорганізації населення і наділяти їх частиною власної компетенції, фінансів, майна.
Розмежування повноважень у системі органів місцевого самоврядування та їх виконавчих органів різних рівнів здійснюється за принципом субсидіарності.
Органи місцевого самоврядування, що діють на рівні областей, здійснюють визначені законом повноваження, які, виходячи з обсягу і характеру завдань, вимог досягнення ефективності та економії, найкращим чином можуть бути здійснені на цьому рівні.
Особливості організації місцевого самоврядування в містах Києві та Севастополі визначаються окремими законами України.
Сільські, селищні, міські ради можуть наділяти органи самоорганізації населення частиною компетенції своїх виконавчих органів.
Стаття 141. До складу сільської, селищної, міської, районної, обласної ради входять депутати, які обираються жителями села, селища, міста, району, області на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування. Строк повноважень сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, депутати якої обрані на чергових виборах, становить п’ять років. Припинення повноважень сільської, селищної, міської, районної, обласної ради має наслідком припинення повноважень депутатів відповідної ради.
Стаття 141. Сільські, селищні, міські, районні, обласні ради складаються із депутатів, які обираються жителями громад на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування.
Строк повноважень сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, депутати якої обрані на чергових виборах, становить п’ять років. Припинення повноважень сільської, селищної, міської, районної, обласної ради має наслідком припинення повноважень депутатів відповідної ради.
Порядок формування районних та обласних рад повинен забезпечувати представництво громад.
Територіальні громади на основі загального, рівного, прямого виборчого права обирають шляхом таємного голосування відповідно сільського, селищного, міського голову, який очолює виконавчий орган ради та головує на її засіданнях. Строк повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на чергових виборах, становить п’ять років.
Жителі громади на основі загального, рівного, прямого виборчого права обирають шляхом таємного голосування відповідно сільського, селищного, міського голову, який очолює виконавчий орган ради та головує на її засіданнях. Строк повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на чергових виборах, становить п’ять років.
Сільська, селищна, міська, районна, обласна рада, сільський, селищний, міський голова, обрані на позачергових виборах, здійснюють свої повноваження до обрання нового складу ради, сільського, селищного, міського голови на наступних чергових виборах.
І знову ми бачимо, що територіальну громаду заміняють жителями громади. Звичайно, територіальна громада може озвучити свої інтереси. А так - немає територіальної громади - немає інтересів територіальної громади. Залишаються лише жителі громади, кожний зі своїми інтересами, і сільські та міські голови будуть на свій розсуд вибирати, чиї саме інтереси вони будуть представляти - кума чи сусіда.
Чергові вибори сільських, селищних, міських, районних, обласних рад, сільських, селищних, міських голів відбуваються в останню неділю жовтня п’ятого року повноважень відповідної ради чи відповідного голови, обраних на чергових виборах.
Чергові вибори сільських, селищних, міських, районних, обласних рад, сільських, селищних, міських голів відбуваються в останню неділю жовтня п’ятого року повноважень відповідної ради чи відповідного голови, обраних на чергових виборах.
Статус голів, депутатів і виконавчих органів ради та їхні повноваження, порядок утворення, реорганізації, ліквідації визначаються законом.
Статус сільських, селищних, міських голів, депутатів місцевих рад та їхні повноваження, порядок утворення, реорганізації та ліквідації виконавчих органів місцевих рад, їхні повноваження визначаються законом.
Голова районної та голова обласної ради обираються відповідною радою і очолюють виконавчий апарат ради.
Голова районної ради обирається зі складу депутатів ради та очолює її виконавчий орган. Районна рада за поданням обраного голови формує склад виконавчого органу ради.
Голова обласної ради обирається зі складу депутатів ради і очолює її виконавчий орган. Обласна рада за поданням обраного голови формує склад виконавчого органу ради.
Стаття 142. Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об’єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
Стаття 142. Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, надходження місцевих бюджетів, у тому числі місцеві податки і збори, частина загальнодержавних податків, земля, природні ресурси, що є у власності сільських, селищних, міських громад, а також об’єкти, що є у власності районних і обласних рад.
А тепер фокус! Слідкуйте за руками! Оп! І вже власником стають не територіальні громади, а районні та обласні ради. Тобто якщо раніше вони лише управляли майном територіальної громади, то тепер вони стають власником. Кращого способу легалізувати дерибан на місцевому рівні годі придумати!
Територіальні громади сіл, селищ і міст можуть об’єднувати на договірних засадах об’єкти комунальної власності, а також кошти бюджетів для виконання спільних проектів або для спільного фінансування (утримання) комунальних підприємств, організацій і установ, створювати для цього відповідні органи і служби.
Обсяг фінансових ресурсів органів місцевого самоврядування відповідає повноваженням, передбаченим Конституцією та законами України.
Де поділися всі права територіальної громади? Справді, нема територіальної громади - нема прав. Ще одна цеглинка у схему легалізації дерибану національного багатства.
Держава бере участь у формуванні доходів бюджетів місцевого самоврядування, фінансово підтримує місцеве самоврядування. Витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади, компенсуються державою.
Витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади, компенсуються державою.
Стаття 143. Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.
Стаття 143. Органи місцевого самоврядування та їх посадові особи вирішують питання місцевого самоврядування, віднесені законом до їх компетенції.
Зверніть увагу, наскільки детально чинна конституція захищає права територіальної громади. Звичайно, за такої конституції красти важко. Тому всі права територіальної громади з конституції треба вилучити. Хай всі питання вирішують органи місцевого самоврядування та їх посадові особи. Геть народовладдя!
Обласні та районні ради затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку відповідних областей і районів та контролюють їх виконання; затверджують районні і обласні бюджети, які формуються з коштів державного бюджету для їх відповідного розподілу між територіальними громадами або для виконання спільних проектів та з коштів, залучених на договірних засадах з місцевих бюджетів для реалізації спільних соціально-економічних і культурних програм, та контролюють їх виконання; вирішують інші питання, віднесені законом до їхньої компетенції.
Сільські, селищні, міські, районні, обласні ради можуть у порядку, визначеному законом, надавати в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці статус спеціальної російській мові, іншим мовам національних меншин України.
Подивіться, як гарно ми тепер будемо захищати російську мову та інші мови національних меншин! Заради цього пожертвували положенням про затвердження та формування районних та обласних бюджетів, їх розподілу між територіальними громадами. Справді, навіщо народу думати про гроші. Хай затягнуть паски і думають про мову.
Органам місцевого самоврядування можуть надаватися законом окремі повноваження органів виконавчої влади. Держава фінансує здійснення цих повноважень у повному обсязі за рахунок коштів Державного бюджету України або шляхом віднесення до місцевого бюджету у встановленому законом порядку окремих загальнодержавних податків, передає органам місцевого самоврядування відповідні об’єкти державної власності.
Органам місцевого самоврядування можуть надаватися законом окремі повноваження органів виконавчої влади. Держава фінансує здійснення цих повноважень у повному обсязі за рахунок коштів Державного бюджету України або шляхом віднесення до місцевого бюджету у встановленому законом порядку окремих загальнодержавних податків, передає органам місцевого самоврядування відповідні об’єкти державної власності.
Органи місцевого самоврядування з питань здійснення ними повноважень органів виконавчої влади підконтрольні відповідним органам виконавчої влади.
Чи не єдина річ, яка залишилася незмінною в новій редакції, це надання органам місцевого самоврядування повноважень органів виконавчої влади. Справді, не будем же ми руйнувати так гарно збудовану за останні роки владну вертикаль. Влада президента має бути представлена на всіх рівнях, зверху до низу (в жодному разі не знизу до верху)!!!
http://terhromady.info/komentari-schodo-proponovanykh-zmin-do-konstytutsii/ ДРУГІ ЗМІНИ ПЕРЕЧИТУЄМО "ДОПРАЦЬОВАНІ". Дивись
Проект Закону (допрацьований) 15.07.2015 СТАТТІ 140-143 Конституції України на 15 липня 2015 року:
стаття 140 Конституція України стаття 141 Конституція України стаття 142 Конституція України стаття 143 Конституція України *** Увага! ПРО СТАТТЮ 144 то окремо треба казати...
стаття 144 Конституція України ЧИННА РЕДАКЦІЯ
Стаття 144. Органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду. { Офіційне тлумачення положень статті 144 див. в Рішенні Конституційного Суду України N 7-рп/2009 від 16.04.2009 }
http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/v007p710-090, а також ОКРЕМА ДУМКА судді Конституційного Суду України
http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/na07d710-09/paran2#n2 ПРОПОНОВАНА РЕДАКЦІЯ Стаття 144. Територіальні громади, голови громад, органи місцевого самоврядування відповідно до закону ухвалюють акти місцевого самоврядування, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Дію актів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняє префект з одночасним зверненням до суду.
У разі ухвалення головою громади, радою громади, районною, обласною радою акта, що не відповідає Конституції України, створює загрозу порушення державного суверенітету, територіальної цілісності чи загрозу національній безпеці, Президент України зупиняє дію відповідного акта з одночасним зверненням до Конституційного Суду України, тимчасово зупиняє повноваження голови громади, складу ради громади, районної, обласної ради та призначає тимчасового державного уповноваженого. Тимчасовий державний уповноважений спрямовує та організовує діяльність відповідних виконавчих органів місцевого самоврядування громади, виконавчого комітету районної, обласної ради.
Конституційний Суд України розглядає таке звернення Президента України невідкладно.
У разі визнання Конституційним Судом України акта голови громади, ради громади, районної, обласної ради таким, що відповідає Конституції України, Президент України скасовує акт, виданий відповідно до частини третьої цієї статті.
У разі визнання Конституційним Судом України акта голови громади, ради громади, районної, обласної ради таким, що не відповідає Конституції України, Верховна Рада України за поданням Президента України достроково припиняє повноваження голови громади, ради громади, районної, обласної ради та призначає позачергові вибори у визначеному законом порядку";
2) пункти 29 і 30 частини першої статті 85 викласти в такій редакції:
"29) утворення і ліквідація громад, районів, областей, встановлення і зміна їхніх меж; найменування і перейменування поселень, громад, районів, областей;
30) призначення позачергових виборів голів громад, депутатів рад громад, районних, обласних рад";
3) пункт 16 частини першої статті 92 викласти в такій редакції:
"16) статус Києва як столиці України";
4) частину першу статті 106 доповнити пунктом 81 такого змісту:
"81) тимчасово зупиняє повноваження голови громади, складу ради громади, районної, обласної ради та призначає тимчасового державного уповноваженого у випадках, визначених цією Конституцією";
5) пункт 5 статті 121 виключити;
6) назву розділу ІХ викласти в такій редакції:
"Розділ ІХ. Адміністративно-територіальний устрій України";
7) частину першу статті 150 доповнити пунктом 11 такого змісту:
"11) вирішення питання за зверненням Президента України про відповідність Конституції України акта голови громади, ради громади, районної, обласної ради";
8) розділ ХV "Перехідні положення" доповнити пунктами 17 і 18 такого змісту:
"17. Після набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)":
1) наступні чергові місцеві вибори - вибори голів громад, депутатів рад громад, районних, обласних рад проводяться в останню неділю жовтня 2017 року.
Повноваження сільських, селищних, міських голів та депутатів місцевих рад, обраних на чергових виборах у жовтні 2015 року та місцевих виборах у період з жовтня 2015 року до жовтня 2017 року, припиняються з дня набуття повноважень відповідно головами громад, радами громад, районними та обласними радами, обраними на наступних чергових місцевих виборах у жовтні 2017 року;
2) Президент України за поданням Кабінету Міністрів України призначає на посади та звільняє з посад голів місцевих державних адміністрацій до призначення відповідних префектів;
3) тимчасово, до призначення префекта, повноваження, визначене пунктом 1 статті 119 та частиною другою статті 144 Конституції України, здійснює голова відповідної місцевої державної адміністрації;
4) Президент України до обрання на наступних чергових місцевих виборах у жовтні 2017 року голів громад, депутатів рад громад, районних, обласних рад здійснює повноваження, передбачені статтею 144 Конституції України, щодо актів, ухвалених відповідно сільськими, селищними, міськими головами, сільськими, селищними, міськими, районними і обласними радами. Призначені при цьому тимчасові державні уповноважені спрямовують та організовують діяльність виконавчих органів відповідної сільської, селищної, міської ради, виконавчого апарату відповідної районної, обласної ради.
Конституційний Суд України невідкладно розглядає відповідне звернення Президента України щодо актів сільських, селищних, міських голів, сільських, селищних, міських, районних і обласних рад.
У разі визнання Конституційним Судом України акта сільського, селищного, міського голови, сільської, селищної, міської, районної, обласної ради таким, що не відповідає Конституції України, Верховна Рада України за поданням Президента України достроково припиняє повноваження відповідно сільського, селищного, міського голови, сільської, селищної, міської, районної, обласної ради та призначає позачергові вибори.
18. Особливості здійснення місцевого самоврядування в окремих районах Донецької і Луганської областей визначаються окремим законом".
ІІ. Прикінцеві та перехідні положення
1. Цей Закон набирає чинності через три місяці з дня його опублікування.
2. З набранням чинності цим Законом одне або декілька поселень (сіл, селищ, міст) з прилеглими територіями набувають статусу громади на підставі і в порядку, визначених законом.
3. З дня набрання чинності цим Законом:
1) сільські, селищні, міські ради до набуття повноважень радами громад, обраними в утворених Верховною Радою України громадах, продовжують здійснювати такі повноваження: управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції;
2) сільські, селищні, міські голови до набуття повноважень головами громад, обраними в утворених Верховою Радою України громадах, продовжують здійснювати повноваження, віднесені законом до відання сільських, селищних, міських голів;
3) районні, обласні ради до набуття повноважень районними, обласними радами, обраними на наступних чергових місцевих виборах у жовтні 2017 року, продовжують здійснювати такі повноваження: затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку відповідних областей і районів та контролюють їх виконання; затверджують районні і обласні бюджети, які формуються з коштів державного бюджету для їх відповідного розподілу між територіальними громадами або для виконання спільних проектів та з коштів, залучених на договірних засадах з місцевих бюджетів для реалізації спільних соціально-економічних і культурних програм, та контролюють їх виконання; вирішують інші питання, віднесені законом до їхньої компетенції.
4. Районні, обласні ради, обрані на наступних чергових місцевих виборах у жовтні 2017 року, створюють виконавчі комітети на підставі закону про місцеве самоврядування, що визначає повноваження виконавчих комітетів районних, обласних рад.
5. Місцеві державні адміністрації до створення районними, обласними радами виконавчих комітетів на підставі закону про місцеве самоврядування, що визначає повноваження виконавчих комітетів районних, обласних рад, але не пізніше 1 березня 2018 року на відповідній території продовжують забезпечувати:
1) виконання Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади;
2) законність і правопорядок; додержання прав і свобод громадян;
3) виконання державних і регіональних програм соціально-економічного та культурного розвитку, програм охорони довкілля, а в місцях компактного проживання корінних народів і національних меншин - також програм їх національно-культурного розвитку;
4) підготовку та виконання відповідних обласних і районних бюджетів;
5) звіт про виконання відповідних бюджетів та програм;
6) взаємодію з органами місцевого самоврядування;
7) реалізацію інших наданих державою, а також делегованих відповідними радами повноважень.
Київська, Севастопольська міські державні адміністрації, районні у містах Києві, Севастополі державні адміністрації продовжують здійснювати зазначені у цьому пункті повноваження до створення виконавчих органів місцевого самоврядування відповідних громад, але не пізніше 1 березня 2018 року.
6. Президент України за поданням Кабінету Міністрів України вперше здійснює призначення префектів після створення відповідними районними, обласними радами виконавчих комітетів, але не пізніше 1 березня 2018 року.
7. Акти голів місцевих державних адміністрацій діють до набрання чинності відповідними актами місцевого самоврядування, актами префектів, інших органів виконавчої влади, ухваленими відповідно до Конституції та законів України.
-----------------------
@OleksaKit: завтра, после принятия этих изменений, когда народ скажет, что Харьков (Одесса, Запорожье, Днепропетровск) или любая другая область - это Украина, москалятина спросит, а где это написано? ГДЕ НАПИСАНО, ЧТО ХАРЬКОВСКАЯ (ОДЕССКАЯ, ЗАПОРОЖСКАЯ, ДНЕПРОПЕТРОВСКАЯ и т.д.) ОБЛАСТЬ - ЭТО ОБЛАСТЬ УКРАИНЫ? НЕТ В КОНСТИТУЦИИ перечня областей… а значит: как кручу - так и ворочу… ЭТО ПУТЬ К РАЗВАЛУ… ЭТИ ИЗМЕНЕНИЯ - ЭТО НЕ ПУТЬ СОХРАНЕНИЯ ЦЕЛОСТНОСТИ УКРАИНЫ, ЭТИ ИЗМЕНЕНИЯ - ЭТО УНИЧТОЖЕНИЕ УКРАИНЫ, ее государственности, ее территориальных составляющих, потому что в Конституции с новыми изменениями НЕТ ОБОЗНАЧЕНИЯ областей, которые обозначают в т.ч. границы Украины, а значит - нет границ, нет Украины…
P.S.ПІСЛЯ ЗМІН НЕ БУДЕ РЕАЛЬНОГО ВЛАСНИКА У ПУБЛІЧНОЇ ВЛАСНОСТІ. УСІ МИ БУДЕМО ОФІЦІЙНИМИ РАБАМИ
31 августа 2015 год