Вчера состоялось возвращение украинского образования к одиннадцатилетке. А месяцем ранее прошли парламентские слушания. Вот их стенограмма:
http://www.rada.gov.ua/zakon/new/par_sl/sl090610.htm Я тогда пропустила все мимо ушей, всё надеялась, что поговорят и забудут. Ан нет, не забыли. Теперь Табачнику будет что показать, когда его спросят: "А что вы четыре года поделывали в кресле министра?" Он скажет: вернул Украине качественное, полное содержинием образование. Вернул доверие и любовь полумиллиону детей и родителей. Восстановил попранную, так сказать, справедливость.
Только как бы к следующему лету ему не захотелось десятилетку. А затем и вовсе отменить старшую школу, добавив обязательных дошкольных часов. А что? Все ж в младших классах химию не учат, да и информатика несколько противопоказана.
И вот о чем говорили наши освітяни:
Мартинюк: Студентами вузів тільки ІІІ-ІV рівня акредитації в минулому році стали 370 тисяч. 391 тисяча одержала атестат, а 370 тисяч стали студентами ІІІ-ІV рівня акредитації. Я боюсь прогнозувати коли, але дуже швидко у вузи будуть приймати більше студентів, ніж ви, працівники школи, будете їх випускати. Тобто перехід на 12-річну систему ще більше поглибить цю проблему і так далі.
Конешно, поглыбыть. Если и дальше будут плодиться контрактные места в Мухосранских филиалах Конотопских отделений Обуховских нциональных университетов рогов и копыт. Как отмените тестирование, не забудьте купить мешков и лопат - деньги загребать.
Табачник: За нашими навчальними планами граничне навантаження на учня за 12 років має скласти 10 тисяч 745 навчальних годин, в системі одинадцятирічної школи - 10 тисяч 268. Європейський досвід наші фахівці вивчали безпосередньо в Страсбурзі. У Великій Британії при дванадцятирічній тривалості обов’язкової освіти, кількість навчальних годин - 10 тисяч 260, підкреслюю, що це менше за наші годині в одинадцятирічній школі. Обов’язкову середню освіту здобувають у Норвегії за вісім тисяч п’ятсот годин, у Франції - за дев’ять тисяч 300, у Фінляндії - за сім тисяч 695 навчальних годин. Так що за кількістю уроків наша обов’язкова освіта і одинадцятирічна, і дванадцятирічна не поступаються обов’язковій освіті переважної більшості країн Європи.
Вот видите? Мы не поступаемся! Нас, так сказать, ебут, а мы крепчаем. Нам главное, чтоб ребенок по улице не шлялся. Интересно, как обстоят дела с группами продленного дня: скоро ль их для средней и старшей школы введут?
Переважна більшість опитуваних батьків, понад 75 відсотків, вважає, що їх діти не можуть опанувати навчальний матеріал самотужки. Характеристика самими учнями шкільного середовища також свідчить про наявність гострих проблем. Більш ніж третина учнів не задоволена школою, 30 відсотків відчуває складність навчання, до 50 відсотків - втому від занять. А це, безумовно, призводить до збільшення кількості хворих дітей.
Недовольные дети болеют воспалением хитрости, отстающие в развитии, естественно, не справляются, а тем, кто кое-как справляется, тупо не хватает времени заняться спортом или поспать. 10 тыщ часов учебного времени, как-никак.
Залишиться завданням на наступні роки: конкурсний відбір, видрук і доставка підручників для 11-12 класів, для чого необхідно передбачити приблизно 360 мільйонів гривень в Державному бюджеті на наступні роки.
Это то, что остаось сделать для окончательного перехода на двенадцатилетку. Сколько надо, чтоб вернуться обратно, нам знать не обязательно. Впрочем, можно умножить средства на двенадцатилетизацию на три или даже четыре.
За інформацією місцевих органів виконавчої влади, збільшення учнівського контингенту, а це орієнтовно понад 300 тисяч осіб, призведе до зростання кількості учнів, які будуть вчитися у другу зміну. Цей показник може становити до 5 відсотків, а це не багато - не мало більше 220 тисяч дітей. При збільшенні терміну навчання потребують вирішення питання створення умов для харчування та медичного обслуговування учнів. За інформацією письмовою з регіонів, на 1 вересня 2012 року в школах необхідно буде додатково передбачити понад 51 тисячу 200 місць в їдальнях шкільних і в буфетах. Окрім того, залучити до медичного обслуговування учнів майже 2,5 тисячі медичних працівників і облаштувати заново 2 тисячі 583 медичні пункти. За самими скромними мірками для цього державному бюджету необхідно понад 120 мільйонів гривень щороку.
12 років потребує значно більшого фінансування денних загальноосвітніх шкіл. З розрахунку бюджетного нормативу на одного учня зазначене фінансування складе майже 1,5 мільярдів гривень. Якщо приплюсувати все вже згадане, то загальна вартість дванадцятого року для держави складе понад 4 мільярди. До цих витрат також слід додати і збільшення вартості підготовки фахівців у професійно-технічних навчальних закладах, яка за розрахунками збільшиться на 36 відсотків або на 1,7 мільярдів і складе 6,4 мільярдів гривень.
Таким образом, Минобраз считает, что проще продолжить обучение по устаревшим программам в той материальной базе, которая есть, чем все-таки организовать детям школьные автобусы, горячее питание, сделать капитальные ремонты и купить, наконец, в кабинеты физики по резистору. Страшная экономия получается.
Риторичним видається запитання, що краще для молодої людини: ще рік навчатись в школі з крейдою в руках, чи в будь-якому вищому або професійно-технічному закладі здобувати обрану професію?
Що краще для держави, яка поставила перед собою амбітні цілі розвитку економіки: вкладати мільярди в продовження навчання в середній школі, чи в якісну підготовку фахівців.
А почему, простите, нельзя начинать подготовку фахивцив еще в школе? А, сорри, я забыла о материальной базе. Действительно, у универов свой бюджет, пусть сами компьютеры покупают. Школам это ни к чему.
Полохало: А проблеми справді, з точки зору досягнення цілей запроваджень 12-річки звісно є, і вони вже обговорюються і за межами освітянського середовища, а не тільки в експертному товаристві. В цьому легко переконатись, якщо ознайомитись з інформаційно-аналітичними матеріалами щодо запровадження 12-річного терміну здобуття повної загальної середньої освіти, які на наше прохання надійшли абсолютно від усіх обласних державних адміністрацій, обласних рад, від педагогів, науковців, педагогічних працівників, Академії педагогічних наук, батьківської громадськості. Ось цей документ, майже 500 сторінок. На жаль, комітет не зміг організувати, щоб всі учасники з ним… ознайомилися. Це думка всіх регіонів.
Что думка регионов, мне понятно. Но 500 страниц я бы тоже посмотрела.
Навчальний процес у 1-9 класах 12-річної школи організовано з використанням 800 підручників з обов’язкових предметів. Вже надруковано понад 95 мільйонів примірників, котрі обійшлися платникам податків в 1,5 мільярда гривень. Прийняття рішення про перехід на 12-річний термін навчання потребуватиме лише на заміну підручників ще більшої суми, близько 2 мільярдів
Снова эти ужасные траты на учебники. Для одиннадцатилетки же можно и послевоенные грамматики раздавать!
Підраховано, що повернення до 11-річної школи призведе до того, що безробітними стануть понад 100 тисяч вчителів. Внаслідок демографічної кризи вже сьогодні багато з них не працюють з неповним …… навантаженням. Немає 10-річки в Європі, і 2 чи 3 існують 11-річки.
Так это проблема образования, что у нас демографический кризис? Так поэтому тех детей, что, спасибо им, есть, можно учить как угодно?
Кремень: Слід відокремити старшу профільну школу, в якій навчаються більш дорослі учні від початкової і основної. На нашу думку, таке відокремлення доцільно здійснити і з психолого-педагогічного погляду і за санітарно-гігієнічними вимогами. Між іншим, такі ліцеї буде легше обладнати сучасним обладнанням, бо їх буде менше і вони будуть спеціалізовані.
Да, давайте начнем строить отдельные школы для совершеннолетних. Можно вечерние, где учеников будут учить десятичным дробям и сложносочиненным предложениям.
Л.Я(Е?)рмак, Полтава: Полтавській області із врахуванням усіх реалій засвідчує, що профілізація старшої школи, на порозі якої ми всі сьогодні з вами стоїмо, особливо у сільській місцевості, може стати просто профанацією. Тому що відсутні належна сучасна матеріально-технічна база та оснащення навчальних кабінетів для профільного навчання. Так, матеріально-технічна база освітньої галузі „технологія” централізовано не поновлювалась понад 30 років. В більшості недофінансовувалися курси за вибором і факультативи тобто не забезпечувалась відповідна допрофільна підготовка учнів. Підручники для поглибленого вивчення предметів спец курсів 10-11 класів за кошти державного бюджету не надходять.
У нас нет денег на учебники, поэтому давайте учиться в школе меньше лет...
Вже сьогодні ми спостерігаємо, як 9-класники намагаються вступити до вузів I-II рівнів акредитації. Оскільки тривалість навчання така ж - 3 роки, але по закінченню отримають і атестат і диплом. Це може перетворитися в тенденцію, яка створить проблеми для старшої школи і для вузів III-IV рівня акредитації при наборах. 12-річний термін навчання фактично не сприяє підвищенню якості знань, збереженню фізичного та психічного здоров’я учнів, і не зменшує навчальне навантаження.
Опять же: а кто отвечает за повышение качества образования?
Климчук, Волинь: Я не думаю, що нам треба знаходити нові технології і нові підходи, і, власне, кількість років - тут немає принципового значення, але те, що сказав міністр Табачник варіативність потім далі, да, треба дати, і те, що сказала колега директор школи, що там далі робити після 9-го класу, кому профільний, кому непрофільний.
Вот. Количество лет не принципиально, на чорта нам новые технологии?
Палтишев, Одеса: когда возникло 12-летнее образование, возникли эти идеи, то я порадовался тому, что в основу учебного процесса была положена моя поэтапная система обучения. Если взять фильм, который готовили в 84 году Киевнаучфильм о моей методике преподавания, то она полностью вошла во все школы, и вы полностью выполняете ее по моей методике, хотя эта власть это скрыла.
Власти скрывают.
Нужно немедленно объявить тем, которые выпускались из 9-го класса в этом году, что все-таки за лето Академия педнаук сделает обучение за два года, а не за три. (О п л е с к и)
За десять лет программу не дописали, давайте запишем за десять недель, чо. А в октябре, под выборы, будем воздевать руки к небу и спрашивать, кто эту чушь внедрил, и опять не будет крайних.
Сидящие здесь все мы знаем, что… вот у нас в школе 5 девятых классов, из них остается 2. И лучшие убегают. Для чего? Для того, чтобы пойти в техникум и не сдавать тестирование. (О п л е с к и)
Лучшие, говорите, тестирование сдавать не хотят?
Николаенко, моя прелессссть ГРОНУ: Запитую у себе і у вас: а що мало було тоді таких, які казали нащо та чортова десятирічка, нехай іде і так в колгосп. Але країна була могутньою, набирала сили. Один рік збільшення протяжності середньої освіти дає 10 відсотків приросту валового продукту. В Європі лише Албанія сьогодні має менше 12 років. Жоден олігарх, котрий вчить дітей в Європі не говорить про те, що там 12 і більше років, їх це влаштовує. Чому ж в Україні піднялося таке вселенське збурення навколо, здавалося зрозуміло, термін навчання. Дехто в запалі політичних пристрастей спутав теми нашої готовності до переходу на дванадцятирічку з темою необхідності такого кроку. Визнаю - ми не готові і себе я можу в цьому критикувати. Так необхідна чи непотрібна дванадцятирічка? Логіка говорить що необхідна, але при яких умовах: при розумній державній політиці, при прицілі на суспільство знань, на соціально справедливу державу, на могутній середній клас. Наша ж держава є технічно, технологічно відсталою з сировинною економікою, а тоді і не потрібна і дванадцятирічка, бо олігархам освічені люди непотрібні.
Нашел кому об олигархах и олигарховых детях рассказывать.
Перше. Негайно слід повернути в державі бізнес до проблем освіти і науки, 10 відсотків ВВП, і бізнес повинен працювати на освіту й науку. Сьогодні він поза межами впливу на освіту.
А что, выборы вот перед принятием бюджета, ведь так, ведь верно?
Друге. Зосередитись на поліпшенні підготовки вчителя, престижу педагогічної праці, зарплата, житло, оздоровлення, методична допомога. Яка допомога? На шість шкіл сьогодні один профільний журнал. Зарплата мінімум у два-три рази вище.
Зарплата руководителя кружка такая же, как у уборщицы с большим стажем. А вы за учителей говорите.
Третє. Зміст освіти. Погоджуюсь з Василем Кременем, з міністром, про те, що негайно, засукавши рукава, Академія наук, міністерство, Національна Академія - оновити зміст, державну програму, виділити десятки мільйонів гривень на це.
Вот от кого не ждала срочного переписывания програм. Уж кто, а Станислав Николаич об этом целую книжку может написать. А может, и написал.
Сазоненко, Киев: структура 12 річної школи має бути іншою, 1 рік, перший клас від п’ятирічних дітей, це дошкільний заклад, не можна шести річок вводити в наші школи-гіганти де разом вчаться сімнадцятирічні діти.
Далі. Початкова школа 5 класів має бути, а далі досить. 10 класів для всіх дітей обов’язкова середня освіта, а профільна школа, яка сьогодні абсолютно не підготовлена і тільки завдяки університету вона може існувати, це вже буде 11-12 клас.
Таким чином, виходячи з обговорюваної проблеми, перша пропозиція, яка мусить бути, призупинити, терміново призупинити випуском дев’ятих класів 12 річну школу. (Оплески)
Это, в общем-то, уже было, интересно, что Киев поддерживает. Видимо, у Министерства в этот раз более длинные руки.
Пупишева, Кировоград: педагогічна громадськість міста Кіровограда зібралась і неодноразово обговорювали це питання. Виявилось, що більшість педагогів нашого міста висловили питання про те. що все-таки для нас найбільш приємлемо на сьогоднішньому етапі - це все-таки 11-річний термін навчання в наших загальноосвітніх закладах. (Оплески)
Треба сказати, що все-таки 12-річна освіта - це прогресивна система освіти, але зараз вона не на часі
Даже не знаю, что добавить.
Однозначно те, що учні наших шкіл однозначно проти 12 років навчання. Ну, для цього є об’єктивні обставини і їх мотивація про це свідчить. При опитуванні ж батьків 98 відсотків батьків висловились за те, щоб все-таки не за 12-річний термін навчання, а за 11 років. Тобто ми маємо з вами прислухатись і зважити на те, що думають з цього приводу батьки наших дітей.
Я все же хочу посмотреть на структуру вопросов и на полученные ответы. Не эти ли родители соглашались на двенадцатилетку не так давно? А может, у родителей мотивы есть, к примеру, профанация профильного образования? (с)
Мельник, Минсоцполитики: У професійному розрізі випускники шкіл пов’язують своє майбуття у семи із десяти випадків з професіями фаховими, за якими з вірогідністю більш, ніж у 90 відсотків вони ніколи не працевлаштуються через, фактично, стабільну відсутність відповідних вакансій. Наприклад, у сьомому-восьмому роках на одну вакансію в Україні претендувало 30 безробітних дипломованих професіоналів з енергетичного менеджменту, 48 філософів, 64 фахівця з організації та ведення фермерського господарства, 143 торговця, 30 фахівців з готельного обслуговування, 30 техніків-екологів, 67 політологів і до безкінечності.
Надо полагать, срок учебы в школе повлияет на престиж рабочих профессий? Куда, интересно, пойдут наши мальчики косить от армии?
Ветров, Ровне: А чи досліджували ми ефективність такої обов’язковості особливо в перехідний період між ІІ і ІІІ ступенем, у тому числі чи досліджували ми ефективність фінансування загальної середньої освіти? Учень, який не опанував базовим рівнем, чи опонує він повним?
Мне очень понравились вопросы. Жаль, что никто не дал на них ответов.
В двух словах: пиздец образованию. Если, точнее - когда внедрят на практике обязательное дошкольное образование, бедные дети совсем пупырышками покроются. И родители победнее - тоже. Если ужать слушания до предложения, получится примерно так: "Нам нет дела до профориентации ваших детей. Мы не хотим тратить деньги на оснащение школ, учите своих нищебродских выродков как хотите, а у нас скоро выборы".
Так что не удивляйтесь, если первого сентября нынешние десятиклассники будут учиться по старым, еще моим, например, учебникам, да и по старой, еще моей? программе, несмотря на весь научно-технический прогресс.
Учите детей дома и за границей. В украинскую школу я бы не советовала. И в дома детского творчества тоже, но это уже совсем другая история...