Originally posted by
eugenio31 at
ПРЕДЛОЖЕНИЯ К ЗАКОНУ ОБ АМНИСТИИ ТЕРРОРИСТОВ Проект
Закона об амнистии т. н. "участников мирных протестов" внесен Кабинетом министров В Верховную Раду.
Честно говоря, он оставляет тяжелое впечатление, мое отношение к нему такое же, как, например у этих авторов:
Чергове всепрощення від Кабміну,
Кабмін пропонує амністувати терористівДостаточно сказать, что в перечень преступлений, которые, оказывается можно было совершать (и еще можно будет в течение нескольких дней) калорадосам, входят и захват заложников и осуществление терактов, нанесение тяжких телесных повреждений (можно, например, отрубить заложнику руку или ногу), разбой, грабежи, диверсии, покушения на жизнь сотрудников прпавоохранительных органов и государственных деятелей ... Власть хочет своими руками узаконить этот беспредел? Самое интересное, что в этом случае сознательным гражданам в этой ситуации не остается никаких законных методов для противодействия указанным деяниям (ведь закон освобождает от ответственности их совершивших!), и тогда придется пользоваться теми же рецептами: начать "мирные акции" против сепаратистов и бороться с ними их же методами - путем "нанесения телесных повреждений". Еще один пробел в законе - от ответственности могут уйти иностранные граждане, т.е. засланные к нам "зеленые человечки", шпионы и диверсанты с российскими паспортами. Каким образом осовобождение от ответственности чужаков может способствовать "гражданскому миру и стабильности" в Украине, вопрос риторический.
У меня в связи с этим появились такие предложения. Если уж ТАКОЙ закон с ТАКИМ перечнем ненаказуемых преступлений принимать, то только со следующим условием: ЛИЦА, СОВЕРШИВШИЕ УКАЗАННЫЕ ПРЕСТУПЛЕНИЯ, ПРИ УСЛОВИИ ОТКАЗА ОТ УКРАИНСКОГО ГРАЖДАНСТВА ОСВОБОЖДАЮТСЯ ОТ ОТВЕТСТВЕННОСТИ НА ТЕРРИТОРИИ УКРАИНЫ И ПЕРЕДАЮТСЯ ДРУГОЙ СТОРОНЕ ЖЕНЕВСКИХ СОГЛАШЕНИЙ - РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ (С ПОСЛЕДУЮЩИМ ЗАПРЕТОМ НА ВЬЕЗД НА ТЕРРИТОРИЮ УКРАИНЫ).
Нижеприведенный текст таких предложений был отправлен мною в адрес руководства Верховной Рады и профильных комитетов:
ПРОПОЗИЦІЇ ДО ПРОЕКТУ
Закону України "Про недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час масових акцій громадянського протистояння, що розпочалися 22 лютого 2014 року" (№4667-3 від 18.04.2014 р.)
Пропонується: змінити ідеологію законопроекту, а саме - замість простого звільнення від кримінальної відповідальності осіб, які вчинили вкрай небезпечні діяння (і які, в разі їх звільнення, можуть й надалі представляти велику небезпеку для інших громадян України), встановити для таких осіб можливість звільнення від покарання через відмову від громадянства України з їх наступною видачею компетентним органам Російської Федерації (як сторони Женевських угод).
Крім цього обов'язково треба зазначити, що цей Закон не поширюється на іноземних громадян (навіть якщо останні брали участь у масових протестах).
Для цього внести до тексту законопроекту такі зміни:
1) Статтю 3 та п. 4 статті 6 Проекту Закону - вилучити. У зв'язку з цим статті 4-10 Проекту Закону вважати статтями 3-9 відповідно.
2) Пункт 1 Розділу ІІ Проекту Закону "ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ" викласти у наступній редакції:
"1. Виконуючому обов’язки Генерального прокурора України невідкладно, але не пізніше наступного дня за днем введення в дію цього Закону, дати доручення прокурорам нижчого рівня внести клопотання до судів про звільнення від покарання осіб, зазначених у статті 2 цього Закону.
Прокурорам невідкладно, з наступного дня за днем введення в дію цього Закону, внести клопотання до відповідних судів про звільнення від покарання осіб, зазначених у статті 2 цього Закону.
Судам невідкладно, але не пізніше наступного дня з дня надходження клопотання особи, яка підозрюється у вчиненні правопорушення, її захисника, законного представника, особи, щодо якої застосовано адміністративне стягнення, або прокурора про звільнення від покарання осіб, зазначених у статті 2 цього Закону, здійснювати його розгляд."
3) Пункт 3 Розділу ІІ Проекту Закону "ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ" викласти у наступній редакції:
"3. Установити, що дія цього Закону поширюється на осіб - громадян України, які вчинили злочини, визначені у статті 1 цього Закону, за наступних умов:
а) ці дії пов’язані з участю у масових акціях громадянського протистояння,
б) особи не здійснили нових злочинів та добровільно припинили протиправні діяння (а саме: добровільно здали державним органам зброю, бойові припаси, вибухові речовини, вибухові пристрої, захоплену військову техніку і звільнили всі незаконно зайняті або захоплені будівлі, у тому числі будівлі та приміщення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів, підприємств, установ та організацій, які забезпечують життєдіяльність населених пунктів, транспорту та зв’язку, військові частини, вулиці, площі та інші громадські місця) не пізніше трьох днів з дня набрання чинності цим Законом,
в) особи подали клопотання про вихід з громадянства України та про видачу їх компетентним органам Російської Федерації.
Клопотання про вихід з громадянства України розглядається та вирішується протягом трьох днів виконуючим обов'язки Президента України.
Прокурорам невідкладно, з наступного дня за днем видання Указу Президента України про позбавлення громадянства особи, зазначеної у статті 1 цього Закону, внести клопотання до суду, у межах територіальної юрисдикції яких здійснюється досудове розслідування, про звільнення від кримінальної відповідальності, а також від покарання такої особи, з наступною видачею цієї особи компетентним органам Російської Федерації.
Судам невідкладно, але не пізніше наступного дня з дня надходження клопотання підозрюваного, обвинуваченого (підсудного), засудженого, його захисника, законного представника, або прокурора про звільнення від кримінальної відповідальності та видачу компетентним органам Російської Федерації осіб, зазначених у статті 1 цього Закону, здійснювати його розгляд.
Видача особи, зазначених у статті 1 цього Закону, стосовно якої ухвалено рішення суду про звільнення від кримінальної відповідальності та видачу компетентним органам Російської Федерації, здійснюється протягом 15 днів з моменту ухвалення такого рішення. В разі відмови Російської Федерації здійснювати співробітництво щодо реалізації положень цього Закону, ці особи висилаються на територію Російської Федерації шляхом висилки через один з наземних пунктів пропуску між Україною та Російською Федерацією не пізніше ніж через 15 днів після ухвалення рішення суду про звільнення від кримінальної відповідальності та видачу компетентним органам Російської Федерації.
Заходи примусу та запобіжні заходи стосовно осіб, зазначених у статті 1 цього Закону, зберігають чинність до моменту передачі цих осіб компетентним органам Російської Федерації або перетинання ними державного кордону між Україною та Російською Федерацією.
Повернення на територію України осіб, зазначених у статті 1 цього Закону, стосовно яких ухвалено рішення про звільнення від кримінальної відповідальності та видачу компетентним органам Російської Федерації, забороняється."
4) Пункт 4 Розділу ІІ Проекту Закону "ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ" викласти у наступній редакції:
"4. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, однак вводиться в дію з дня, наступного за днем публікації на офіційному веб-сайті Генеральної прокуратури України повідомлення виконуючого обов’язки Генерального прокурора України про фактичне вчинення учасниками масових акцій громадянського протистояння сукупності дій, визначених у підпункті "б" пункту 3 цього розділу".
5) Доповнити Розділ ІІ Проекту Закону "ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ" пунктом 6 в наступній редакції:
"6. Кабінету міністрів України:
- протягом трьох днів з моменту набуття чинності чим Законом звернутися до Уряду Російської Федерації з пропозиціями щодо визначення компетентних органів Російської Федерації, яким буде здійснюватися передача осіб, звільнених від кримінальної відповідальності згідно з цим Законом, а також визначення процедури передачі таких осіб."
З повагою,
Євгеній Соловйов