Sonia Possetti Quinteto - Mano de obra, 2003

Dec 15, 2007 12:36

The most interesting part in interviews with the famous musicians is when they are asked as to whose music they themselves like most. Thus, Horacio Salgan recently recommended to pay attention to Sonia Possetti. To doubt in Salgan's recommendations is not only suspicious, but senseless too. Beautiful and young woman has already gained a caliber of a top-notch master. Her album of 2003 consists of wonderful original themes painted in colours of Uruguayan candombe. At least there are two pure fast-tempo camdombes on the disk - Bullanguera and Bailarina. Both are excellent. In her arrangements Sonia pays much attention to parralel parts, hence one of the themes has violin, bandoneon, vibraphone and piano playing simultaneously. As for vibraphone, it's clearly a trademark feature of this work, adding to tangos a flavour of cool. The album should be listened to as a whole thing, but if you want the most compact and rememberable tunes, let them be Mano de obra, Somos tango, Buena suerte!, and Papel picado. An outstanding album.

La parte mas interesante en entrevistas de los musicos famosos es donde los preguntan, que musicos les gustan a ellos mismos. Asi, Horacio Salgán recien recomendó fijarse en Sonia Possetti. Dudar en las recomendaciones de Salgán no es solo sospechoso, sino tambien estupido. Mujer hermosa y joven, Sonia ya ha logrado el nivel del supermaestro. Su album de 2003 consiste de unos temas maravillosos y originales, pintados en colores del candombe Uruguayo. Por lo menos hay dos candombes puros y rapidos en este album - Bullanguera y Bailarina. Ambos son fantasticos. En sus arreglos Sonia presta mucha atencion a las partes paralelas, asi en uno de los temas simultaneamente tocan violin, bandoneon, vibrafono y piano. En cuanto del vibrafono, es claramente lo que destaca toda la obra y agrega a los tangos un sabor de cool. El album lo hay que escuchar enteramente, pero si destacar los temas mas compactos y recordables, que sean Mano de obra, Somos tango, Buena suerte!, y Papel picado. Un trabajo increible.

Самая интересная часть интервью знаменитых музыкантов - это когда их спрашивают, а кто нравится им лично. Так Орасио Сальган недавно рекомендовал обратить внимание, в частности, на Соню Поссетти. Сомневаться в рекомендациях Сальгана занятие не только подозрительное, но и бессмысленное. Красивая молодая девушка уже сегодня мастер самого высокого уровня. Ее альбом 2003 года состоит из прекрасных оригинальных тем, окрашенных в тона уругвайского кандомбе. Таких чистых темповых кандомбе на диске две - Bullanguera и Bailarina. И обе великолепны. Соня в своих аранжировках большое внимание уделяет параллельным сольным партиям, в результате в одной из тем одновременно играют первым номером скрипка, бандонеон, вибрафон и ф-но. Вибрафон вообще является визитной карточкой этой работы, окрашивая танго в тона а-ля кул. Альбом нужно слушать целиком, но если выделять наиболее запоминающиеся и компактные темы, то это будут Mano de obra, Somos tango, Buena suerte! и Papel picado. Выдающийся альбом.

tango, 2003, argentina, sonia possetti

Previous post Next post
Up