Психологічний портрет успішної людини

Feb 23, 2009 21:57


У нашому суспільстві склався певний стереотип: “він має гроші - він має успіх». Знаєте, що скажу? Брехня! Це суспільство так захотіло сприймати даний термін. Можливо, йому так простіше, а, можливо, й дійсно не розуміє, що й до чого. Щоб трішечки направити свідомість наших громадян у потрібне русло, запрошую у таку собі лабораторію людської психології. Уявімо себе вченими, яким потрібно створити мікстуру для досягнення успіху. Для цього виберемо об’єкти дослідження. Розглянемо їх і візьмемо від кожного якісь складові. Нехай екземплярів буде 3 (так ми звикли, і буде з чим порівнювати).

Об’єкт А.

Його так і зватимуть - просто А. Він самодостатній і самозадоволений. Живе не у маєтку, проте двокімнатної у спальному районі столиці йому вже недостатньо. Його дні - це телефонні розмови, зустрічі, авто, затори, офіси і справи. А - людина ритму і праці. Головне у його житті - це задоволення від кожного кроку. На думку оточуючих йому чхати. І те, що сусід катається на новенькому «Лексусі», на який він сам ще не заробив, є лише стимулом до подальшої активності. Оцінку оточуючих щодо свого існування вислуховує, але від неї йому потрібне лише схвалення і краплинка поштовху до аналізу. Все! Інше відкидає, бо не хоче ставати одним із стада з дублікованими цінностями. Із натовпу А виділяє впевнена хода  і прямий погляд з-під вій, що так і кричить: «Ось я! Такий, вартий кращого!».

1\3 справи виконана. Інгредієнтами від першого об’єкта, безперечно, є впевненість у собі, гідна самооцінка, на яку оточення не зможе вплинути  (як би не намагалось), і працелюбність.

Об’єкт Б.

Наш Б - звичайний учень сьомого класу школи своєї місцевості. Цей тиждень надзвичайно вдалий для нього. Позавчора він блиснув на уроці літератури своїми акторськими здібностями, чим викликав захоплення викладача. Вчора розв’язав задачу «з зірочкою» і отримав заслужену дванадцятку. А сьогодні забив гол у вирішальному футбольному матчі з паралельним класом. У очах друзів Б тепер герой. А сам пишається своїми досягненнями і на завтра готує грандіозний план втечі з уроку. Продумуючи все до деталей, щоб ніхто не знайшов зачіпок і не зміг викрити справу під назвою «Як чкурнути з фізики». Очолити таке секретне і відповідальне доручення не могли нікому іншому, бо саме Б з пелюшок мріє бути таємничим агентом на зразок Бонда або хоча б місцевим детективом. Він бачить за своєю спиною багато розкритих справ і вірить, що обов’язково дійте до мети. Хлопець думає про бажання і про їх досягнення, а не про складності, через які доведеться пройти, незважаючи на сусідку, яка постійно при зустрічі торочить, що з нього нічого путнього не вийде, і що гіршого розбишаки, ніж Б, немає. Просто колись там він розбив їй шибку. Вона ж не знає, що сьогодні він  - лідер, а та її шибка була цьому початком.

Що взяти від цієї дитини? - Цілеспрямованість, сміливість і прагнення дійти до переможного кінця.

Об’єкт останній, він же - В.

Щоб не було гендерної дискримінації, пустимо під мікроскоп жінку. Не зраджуючи традиції, назвемо її В. Підійдемо зі сторони духовної, а матеріальне повісимо на її чоловіка чи припустимо, що вона вже його досягла. В гарна і охайна, чудова господиня і найважливіше - прекрасна мама. Завжди поруч з дітьми, але ніколи не обмежує їх свободу. Дає поради, а не диктує, як робити. Привітна з друзями, розуміє молодіжний гумор, дозволяє інколи прийти додому після дев’ятої  або завалити вільні полиці ляльками і машинками. Діти В знають, що таке краса і культура не з екрану телевізора чи картинок у глянці, а з театру, музеїв і квітучого заповідного парку. Та це не робить їх «ботаніками», як  чуємо з уст підростаючого покоління, а прививає смак і виховує гідність. Сама ж В зовсім не є «квочкою» і запросто може пропасти на день з подругами у крамницях. Але у її  домі завжди порядок, тепло, любов і готова їжа, від якої в захваті чоловік.

У мозку з’явилось запитання:» До чого тут успіх?». В є взірцем, якому до лампочки до того суспільного стереотипу, з якого я починала розмову. Не в грошах щастя і, тим паче, успіх. Компонентами від В у нашу мікстуру візьмемо дію щодо власних переконань і бажань, молодість душі, а отже, прагнення розвитку і, звичайно, організованість, бо вона встигає усе.

Наші досліди завершено. А препарат готовий. До речі, помітили, що склад неоднорідний і з різним процентним вмістом складових. Чому? Тому, що у всіх трьох об’єктів є спільні риси, а є індивідуальні (сподіваюся, ви їх помітили, і повторюватися немає сенсу).

Свою мікстуру я роздам кожному зустрічному, а рецепт розвішу на стовпах, якщо бачитиму у людині навпроти бажання йти до успіху, бажання сприймати себе і виправляти помилки у характері, а не змінювати свою сутність. Чомусь, розповідаючи про свій препарат, хочеться порівняти його з таблетками для схуднення. Бачили колись осіб, які наївно вірять у їх магічну дію. Поїли смаженої картопельки з немалим таким шматом м’ясця, кинули наверх десь 1\5 тортика, випили пігулочку, сіли, склавши ручки, і чекають. Смішно? А тепер погляньте на сірі маси у громадському транспорті чи просто на вулицях. Хіба не те саме? «Я хочу бути успішним, але й далі буду жити так, як живу», - ось і вся математика. Турботи, скарги і незадоволення у їх очах, яким давно варто крикнути: «Геть!» - і запустити у них блиск і радість від життя.

А тепер зазирніть у душу собі! Що там?

мысли, школа

Previous post Next post
Up