Кілька місяців в Україні вже триває реформа портової галузі в Україні. Одне з основних задекларованих завдань - полегшення доступу приватних інвесторів в порти та закріплення гарантій прав власності на об’єкти.
Деякі політичні сили перед прийняттям відповідних нормативних актів спекулювали на темі "масштабної приватизації українських портів".
Проте, чи насправді так багато бажаючих купити, взяти в оренду чи концесію портові потужності?
"Реальна економіка" розпочинає цикл матеріалів про інтереси найбільших українських фінансово-промислових груп в портах.
Об’єктом першої публікації закономірно стала найбільша українська ФПГ - "Сістем Кепітал Менеджмент" Ріната Ахметова.
Історично склалося так, що основа бізнесу СКМ - це виробництво та експорт сировинної продукції (вугілля) та продукції низького рівня переробки (металу). Найбільш економічним способом перевезення цих вантажів є водний.
Тож цілком природно, що в міру вибудовування вертикальних ланцюжків компанія прийшла до необхідності контролювати останній етап на території України - завантаження на судна в портах. До того ж в самому СКМ вважають перспективним розвиток портового бізнесу.
"Сподіваємося, що реалізація цієї стратегії дозволить всім інвесторам портової галузі, і Портінвест в тому числі, реалізувати свої проекти", заявив "Реальній економіці" генеральний директор Холдингу "Портінвест" Олександр Смирнов.
Поки що найбільшою проблемою є невизначеність, яка з двох форм, оренда або концесія є більш бажаною для СКМ.
"З ситуації в Україні, практики договори оренди в портах не передбачають легалізацію інвестицій, а Закон про концесію, навпаки легалізує інвестпроекти. Всі інвестори, включаючи Портінвест, чекають від уряду будь-яких рішень щодо можливості реалізації інвестпроектів. Коли будуть опубліковані умови конкурсів, і ми ознайомимося з ними, залучаючи консультантів та експертів, тільки після цього будемо приймати рішення щодо нашої участі", зазначив Смірнов.
"Східні морські ворота України"
Найбільш повна (й найдавніша) співпраця у СКМ з Маріупольським портом. Це логічно: порт знаходиться в Донецькій області, тобто найбільш наближений до основних виробничих потужностей СКМ.
Маріупольський порт входить до п'ятірки найбільших портів в Україні і забезпечує переробку навалювальних, насипних, генеральних, великовагових, негабаритних (проектних), наливних вантажів і контейнерів.
Матеріал повністю - на
Реальній Економіці