Крестик

Mar 17, 2013 20:06

Нашел в гайдлайнах Макоси хорошую формулировку:

OS X is founded on the understanding that people use computers to create and experience the content they care about. On a Mac, people are free to focus on their content because OS X performs many of the routine app-management tasks that users shouldn’t have to handle. As you consider how your app fits into the OS X environment, it’s instructive to see how this perspective pervades every ingredient of the Mac experience.

OS X includes many features that relieve users of common app-management tasks. These features instead help them concentrate on the tasks they want to accomplish. For example, popovers appear when users need them and disappear when users are finished with them (in effect, popovers manage themselves).https://developer.apple.com/library/mac/#documentation/UserExperience/Conceptual/AppleHIGuidelines/Characteristics/Characteristics.html

Вольный перевод: пользователи хотят заниматься полезными делами, контентом, например, и в гробу видали возню с интерфейсом (интерфейс - зло, если кто не знал), поэтому в Макоси всяческие всплывашки появляются тогда, когда они нужны и исчезают, когда не нужны.

Очень понятное объяснение, почему стоит стараться обходиться без крестиков в формах, дивах, балунах. 

Крестик, Макос, Интерфейс, Форма, Дизайн, Гайдлайны, Див

Previous post Next post
Up