Прочел размышления
по поводу выездного семинара молодых администраторов Вышки, опубликованные в специальном англоязычном блоге по проблемам высшего образования. Цитирую ниже.
[Prof. Altbach:] Those who have governing authority at universities must be respected by the academic community or forego their support for critical management decisions. Typically respect is based on academic status and research achievements, accomplishments less common among business professionals. [/Prof. Altbach, emphasis mine -- A. K.]
...
An obvious idea behind that was for these young people experience problems in building the right balance between teaching, research and service that makes them feel very stressed. It was hoped that some simple management techniques that almost none of them would know might help them to avoid some mistakes during the first steps of their professional career in administration. [Emphasis mine -- A. K.]
Read it all... Моя первая мысль была: She's gonna be kidding... Однако, немного подумав, я понял, что теперь многое становится яснее. Вглядываясь в научные достижения топ-менеджеров питерского филиала ВШЭ, я сразу же понял справедливость слов проф. Альтбаха, а вспоминая объемы нашей нагрузки, осознал, что основная проблема это, разумеется, умение найти правильный баланс. Нет-нет, я не зам. декана, но их мне тоже жаль. По крайней мере, до тех пор, пока они не научатся находить правильный баланс.