Відкритий лист

Dec 24, 2007 19:43

 Корбан -наше все. Нещодавно його багатогранний дар виблиснув новою гранню. Епістолярною. Виявляється, як і його великий попередник Лев Толстой, Генадій Корбан пише відкриті листи. Не може мовчати. Листується Корбан із Віктором Ющенком, Юлією Тимошенко та Арсенієм Яценюком. І найголовніше: скромний підпис наприкінці: "Голова Наглядової Ради Корбан Г. О.". І правильно Генадій Корбан не вказав, якої саме наглядової ради. Бо Корбан в нас один. І очолює він Всеукраїнську наглядову раду...

Президенту України Ющенку В.А.
Прем'єр-міністру України Тимошенко Ю.В.
Голові Верховної Ради України Яценюку А.П.
Відкритий лист
За умов ринкової економіки фондовий ринок є важливим інструментом досягнення макроекономічної рівноваги, нівелювання негативного впливу з боку світових товарних та фінансових ринків. Ступінь досконалості фондового ринку значно впливає на ефективність фінансової системи країни, поліпшує мобілізацію та перерозподіл фінансових ресурсів, що відображається на економічному зростанні та конкурентоспроможності національної економіки.
Сучасний стан українського фондового ринку характеризується наявністю довготривалих і системних проблем, які потребують якнайшвидшого вирішення. Переважна більшість реформ ринку цінних паперів не проводяться або проводяться вкрай повільно. Той факт, що фондовий ринок України не виконує своєї функції одного з джерел залучення інвестицій, а є одним з інструментів перерозподілу власності, в колах вітчизняних та закордонних фахівців в галузі економіки не викликає сумнівів.
Які причини такого становища? Незважаючи на об'єктивні політичні негаразди ми, професійні учасники українського фондового ринку, вважаємо, що головним фактором стримування розвитку ринку цінних паперів в Україні є довготривалі непрофесійні, безвідповідальні дії (а нерідко і бездіяльність) керівництва Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку України на чолі з її Головою Анатолієм Балюком.
Чинним законодавством, а саме Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що здійснення державної політики щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів, а також запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері покладається на Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Персональну відповідальність за ефективність виконання покладених на Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку (надалі - Комісія) завдань несе її керівник.
Серед всіх базових законів, необхідних для розвитку вітчизняного ринку цінних паперів, за три роки, протягом яких Комісію очолює Балюк А.І., був прийнятий тільки один - Закон України «Про цінні папери і фондовий ринок». Інші два десятки найважливіших законопроектів, ухвалення яких вивело б український фондовий ринок на якісно новий рівень, залишилися проектами через непрофесіоналізм та безініціативну позицію Голови Комісії.
В Україні налічується понад 32 тисячі акціонерних товариств, які виробляють 75% внутрішнього валового продукту нашої держави. Але всі ці акціонерні товариства не мають профільного закону, який має регулювати їх діяльність, принципи корпоративного управління, стосунки між акціонерами, порядок вирішення спірних питань. Наразі діяльність акціонерних товариств регулюється Законом «Про господарські товариства», який прийнято в 1991 році! Припускаємо, що Балюк А.І. свідомо не бажає працювати над створенням та вдосконаленням законодавчої бази через намір регулювати ринок цінних паперів у режимі «ручного керування», що дає особисто йому велику матеріальну вигоду.
Через відверте ігнорування Балюком А.І. нагальних потреб законодавчого забезпечення діяльності фондового ринку України залишаються без належної державної охорони такі права акціонерів, як доступ до управління акціонерним товариством і інформації про діяльність акціонерних товариств та право акціонера на отримання дивідендів.
Наразі, замість активної участі в розробці законодавчих та нормативних актів, Голова Комісії Балюк А.І. активно бере особисту участь в багатьох корпоративних конфліктах, відверто становлячись на захист інтересів окремих бізнесових структур, нехтуючи інтересами держави та виявляючи упередженість й необ'єктивність. Широко відома роль Балюка А.І. в реєстраціях додаткових емісій акцій «Дніпроенерго», Миколаївського глиноземного заводу, внаслідок чого було завдано багатомільярдної шкоди державі. Особливо відзначимо той факт, що безініціативність Голови ДКЦПРФ А.Балюка в питаннях вдосконалення діючого законодавства привела до активного розвитку в Україні такого ганебного явища, як рейдерство. Серед причин активізації процесів незаконного захоплення підприємств слід відзначити кричущу бездіяльність Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку під головуванням пана Балюка, який не вважає за необхідне брати участь в розробці та впровадженні в життя законодавчих та нормативних актів, які мали б протидіяти процесам незаконного недружнього злиття та поглинання. Системний довготривалий аналіз позиції А.Балюка стосовно рейдерських захоплень в Україні дає всі підстави стверджувати, що нинішній голова ДКЦПФР власне зацікавлений в збереженні застарілої законодавчої бази, через яку наша країна потерпає від кривавих разбірок та бандитських нападів на інвестиційно-привабливі підприємства - бо простежується його безпосередній зв'язок із деякими найбільш активними в Україні рейдерами.
Зважаючи на вищенаведене, звертаємось до вас із проханням сприяти відстороненню Балюка А.І. від посади Голови Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Сьогодні, коли Україна сформувала принципово новий уряд, ринку цінних паперів потрібен державний регулятор, який насправді буде опікуватися інтересами держави та розвитком національної економіки. На наше глибоке переконання, настав час очистити Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку від керівника, який власні матеріальні інтереси відверто протиставляє інтересам держави.

З повагою,
Голова наглядової ради
Корба Г.О.

Епістоли

Previous post Next post
Up