Київ- столиця України,місто у якому офіційно живе 2,7 млн жителів,а неофіційно 3,8-4,1. Вже давно стоїть потреба у облаштуванні цілодобового громадського транспорту. Отож я пропоную створити "Нічний Експерес Києва" (НЕК). Наприклад, у Севастополі цілодобово їздять ряд маршруток і коштують вони - в два рази більше за звичайні - 4 гривні. Тому в Києві НЕК міг би коштувати біля 10 гривен. Відправлення можна було б зробити щогодини з 1 по 5 ранку від вокзалу Київ-Пасажирський. Тобто, кожен з 8 рейсів автобусів 5 разів за ніч розвозитимуть киян та гостей міста по спальним районам. Це,звичайно буде довше ніж таксі, але дешевше у кілька разів.
Маршрути, за цією схемою мають бути від 25км до 40 км, що теоретично уночі можна подолати за годину(у процесі реалізації чи навіть підготовки їх потрібно буде відкорегувати до оптиальності). Якщо автобуси будуть працювати чітко за розкладом, то і попит буде стабільний. На слабкі маршрути, які виявляться у ході експлуатації, можна буде вивести маломістні Богдани, а на найпотужніші - автобуси з гармошкою.
Фінасувіання можна робити, як за комунальний кошт, так і за кошт приватних перевізників, віддаючи одному маршрутчику один нічний маршрут у навнтаження до стабільних прибуткових маршрутів. Машини потрібно гарно освітлювати зовні,абиїх бачили пасажири задовго до зупинки. Зупиночні павільйони слід облаштовувати спеціальними вказівниками. Водії НЕК мають сидіти у захищених кабінах, де є прямий звязок з диспечерською чи Міліцією. Вхід в автобуси, у звязку з малим пасажиропотоком можна облаштувати через одні двері(біля водія) і з застосуванням турнікета.
Бюджет проекту невеликий і Київ, як і багато інших облцентрів, може його осягти. У СітіЛаза витрати пального на 100 км близько 20 літрів. Тобто проїзджаючи за ніч пять баранок по 40 км, автобус витрачатиме в середньому 50 літрів пального, або 600-700 гривень. Плюс зарплата водія - приблизно 100-200 гривеньза ніч. Плюс амортизація, наприклад 20% на день - тобто собівартість рейса складе сумму у порядка 1000 гривень за ніч(я не економіст і цифри прикидаю на пальцях), додайте собі контролера і другого водія і вийде, що для виходу у нуль автобусу за ніч потрібно заробити порядка 1200 гривень, або перевезти 120 пасажирів за ціною у 10 гривень. Або 24-25 за рейс. Як вам такий проект?
Автор - Віталій Селик