Сьогодні між іншим виповнюється сто років із першого рейду на Зєєбрюгге.
Але по порядку. Під час Першої Світової молодим і гарячим офіцерам Королівського Флоту прийшла в голову ідея моторки з торпедою для атаки німецького флоту прямо на якірних стоянках. Дуже швидко це вилилося у проект CMB (Coastal Motor Boat).
Побудовані на "Торнікрофті" моторки із екіпажем з трьох чоловік були завдовжки 40 футів і несли одну торпеду або глибинні бомби (основна зброя) і кулемети Льюіса (не знаю, від кого вони сподівалися ними відбитися).
7 квітня 1917 року час настав і CMB 4, 5, 6 і 9 пішли в атаку. Влучною торпедою із CMB 4 був потоплений німецький есмінець G88, а Бекетт, командуючий цією москітною ескадрою, за героїзм був згаданий у рапорті і отримав Хрест за Видатні Заслуги. Так почалася історія торпедних катерів.
CMB 4 пережив ще багато пригод і навіть топив більшовиків під час громадянської, а зараз ви можете бачити його на заслуженому відпочинку в Даксфорді (на фото).