почему надо укрываться от ракет подальше от машины:
- осколки стекол машины ранят,
- осколки ракет пробивают корпус машины,
- опасность возгорания от бензина,
- взрывной волной машину может отбросить...
если некуда надо бежать в пробке и под обстрелами, то надо укуклиться в машине ниже уровня стекол и прикрыть голову...
вобщем, при любом раскладе единственно правильным остается только читать "Шма, Исраэль"...
מדוע חשוב לצאת מהרכב בזמן אזעקה?
למה חשוב כל כך להתרחק מהרכב?
מה עושים אם אי אפשר לצאת?
רבים נוטים לחשוב שהרכב הוא מקום מוגן יחסית.
ברכב סכנות רבות, בהן חשש להתנפצות החלונות ופציעה משברי זכוכית, סכנת התלקחות של הרכב אם מיכל הדלק ייפגע והדף חזק, שעלול להעיף את הרכב כולו בתאוצה גבוהה ומסוכנת.
אולם הסיבה העיקרית היא העדיפות להיות קרובים ככל האפשר לקרקע ולהקטין ככל הניתן את גובה הצללית של גופנו ושטח החשיפה שלו.
לכן הנחיית פיקוד העורף הינה בעדיפות ראשונה לצאת ולהתרחק מהרכב, למצוא מרחב מוגן ואם אין, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש.
רק אם אין אפשרות לצאת מהרכב בזמן הנדרש, חשוב לנקוט פעולות, שיקטינו את הסכנה: לעצור את הרכב בצד הדרך, לכבות המנוע, להתכופף אל מתחת לקו החלונות ולהגן על הראש. זאת, על מנת להקטין את הצללית שלנו, לצמצם את סכנת הפציעה הנשקפת במקרה של התנפצות הזגוגיות ולהפחית את הסיכון לפגיעה חמורה מרסיסים ומהדף.
טיפים נוספים במאמר המלא של מהנדס המיגון הפיקודי של פיקוד העורף, סא"ל בני ברוש בקישור
http://bit.ly/1qMSlW0 אנו חוזרים ומדגישים שהדבר החשוב ביותר הינו העצירה הבטוחה והזהירה של הרכב מבלי לסכן כלי רכב או אזרחים אחרים.
מה עושים אם אי אפשר לצאת?
רבים נוטים לחשוב שהרכב הוא מקום מוגן יחסית.
ברכב סכנות רבות, בהן חשש להתנפצות החלונות ופציעה משברי זכוכית, סכנת התלקחות של הרכב אם מיכל הדלק ייפגע והדף חזק, שעלול להעיף את הרכב כולו בתאוצה גבוהה ומסוכנת.
אולם הסיבה העיקרית היא העדיפות להיות קרובים ככל האפשר לקרקע ולהקטין ככל הניתן את גובה הצללית של גופנו ושטח החשיפה שלו.
לכן הנחיית פיקוד העורף הינה בעדיפות ראשונה לצאת ולהתרחק מהרכב, למצוא מרחב מוגן ואם אין, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש.
רק אם אין אפשרות לצאת מהרכב בזמן הנדרש, חשוב לנקוט פעולות, שיקטינו את הסכנה: לעצור את הרכב בצד הדרך, לכבות המנוע, להתכופף אל מתחת לקו החלונות ולהגן על הראש. זאת, על מנת להקטין את הצללית שלנו, לצמצם את סכנת הפציעה הנשקפת במקרה של התנפצות הזגוגיות ולהפחית את הסיכון לפגיעה חמורה מרסיסים ומהדף.
טיפים נוספים במאמר המלא של מהנדס המיגון הפיקודי של פיקוד העורף, סא"ל בני ברוש בקישור
http://bit.ly/1qMSlW0 אנו חוזרים ומדגישים שהדבר החשוב ביותר הינו העצירה הבטוחה והזהירה של הרכב מבלי לסכן כלי רכב או אזרחים אחרים.