Після перегляду скандального російського фільму про війну в Грузії "Август. Восьмого" захотілося переглянути ще раз грузинську стрічку "5 днів серпня" + ще одну російську "Олімпіус Інферно". І подивитися, кому вдалося перемогти в кіновійні. З
а підсумками написав матеріальчик по темі.
Багатьох глядачів здивувала - а декого навіть роздратувала - наявність у фільмі роботів, які дуже нагадали персонажів “Трансформерів”. Цей режисерській прийом запозичили у фільму “Лабіринт Фавна” Гільєрмо дель Торо. Мексиканець створив фільм із двома паралельними сюжетними лініями - в одній висвітлюються реальні події у франкістській Іспанії часів Другої світової війни, у другій - вигаданий казковий світ маленької дівчинки. Дель Того використав цей прийом, щоб емоційно підкреслити сприйняття боротьби фашистів із партизанами. Майстерність Торо полягала в тому, що глядач сам міг визначати: чи насправді відбуваються фантастичні події, чи це лише спроба дівчинки сховатися у паралельному світі від жорстокості, що її оточує.
Росіянам аналогічного ефекту досягти не вдалося. Але, тим не менш, сюжетна родзинка збагатила передбачуваний розвиток подій. Хлопчик Артем у найстрашніші хвилини війни шукав захисту у роботів. Навіть смерть свого батька (постріл грузинського танку по автівці миротворців) він сприйняв як загибель Доброго Робота від Мраковласта.
Читати далі.
Висновок наступний: переможцем виявилась Росія. Грузія занадто багато загравала з євроатлантичною інтеграцією та демократичною риторикою. Росіяни в першу чергу поставили особисту сімейну трагедію.
Вирок: росіяни вміло використовують кінематограф для промоциї своїх ідей. принаймні на російську і пострадянську аудиторію спрацьовує.
Фільми про війну в Чечні - "Война" з Бодровим (називають ще класікою російского здорового націоналізму): "Чистилище"
Афган - "9 рота"
Їм можна позаздрити. Україна, на жаль, мало того що не виробляє власного продукту, так ми ще є основним ринком збуту небезпечних російських ідей.