Автор статті - Сергій Бондарчук
В останні роки складається таке враження, що Укрзалізниця робить усе для того, аби деякі поїзди зробити незручними для пасажирів, що тягне за собою меншу заселеність, і як наслідок - привід для відміни. Яскраві тому приклади: поїзд № 97 Київ - Ковель, який прибуває в Рівне о 2.06, Луцьк - о 3.38, хоча саме ці міста обслуговує цей поїзд, а до Ковеля йде тому, що там вагонне депо; №121 Київ - Миколаїв, який прибуває в Миколаїв о 3.31; 141 Київ - Львів, з прибуттям до Львова о 4.38; 397 Львів - Черкаси з прибуттям до Черкас о 3.50. Цей відвертий бардак на залізниці турбує не одного лише мене: якщо зайти на форум
http://forum.railwayclub.info можна зрозуміти, як людей дістало таке ставлення до них як до пасажирів з боку УЗ.
Про основні транспортні проблеми вінниччини хочу почати зі статті, яку я виніс на обговорення громадськості на www.20minut.ua ще 20 березня 2013 року:
Укрзалізниця робить третю спробу знищити залізничну гілку на Гайворон.
За останні роки Укрзалізниця вже двічі намагалась скасувати пасажирське сполучення на ділянці Вінниця - Зятківці , і ось на вінничан і жителів області чекає чергове "пакращення": 25 березня у свій останній рейс вирушає пасажирський поїзд 667 Вінниця - Гайворон.
Маршрут Вінниця - Гайворон - один з найдавніших в історії вінницького залізничного вокзалу . Не можу сказати точно, коли саме з"явилась вузькоколійка від Вінниці до Гайворона, але в розкладі за 1916 рік значаться три поїзда в напрямку Гайворона: № 21 Вінниця - Гайворон о 9.17, №23 Вінниця - Житомир о 17.00 і двохгрупний поїзд № 3 Вінниця - Житомир/Гайворон о 23.15
http://depo.vn.ua/stati/vospominaniya/istoriya-vinnitskogo-vokzala-v-fotografiyakhВже в післявоєнні роки ділянка Гуменне - Турбів була розібрана, ще пізніше вся вузькоколійка Вінниця - Гайворон була "перешита" на широку колію. Але протягом майже ста років між Вінницею і Гайвороном курсувало дві пари поїздів на день. Після розпаду СРСР стан колії на цій лінії почав погіршуватись, графіки поїздів ставали все повільніше і повільніше. До 1994 графік був майже незмінним із року в рік : Вінниця - Гайворон № 665 (20.40 - 1.27), № 667 (8.35 -13.40), Гайворон - ВІнниця № 666 (1.58 - 6.51), № 668 (14.25 - 19.18). З 1994 року час руху для кожного з цих поїздів збільшили приблизно на 15 хвилин, з кінця 1995 року стан колії став настільки жахливим, що поїзда постійно запізнювались на декілька годин, тому обслуговувати обидві пари Вінниця - Гайворон одним складом стало не можливо, але поїзд відміняти ніхто не став - просто залізниця задіяла ще один склад . В 1996 році час в дорозі поїзда 665 збільшився на 3 години 18 хвилин( Вінниця 14.15 - Гайворон 22.20 - 23.06 - Вінниця 6.47), другу пару обрізали по Гайсину (667 Вінниця 8.18 - Гайсин 13.16 - 13.46 - Вінниця 18.40), але поїзди і далі продовжували ходити. В 1997 році пару на Гайсин відмінили, але ще протягом 10 років одна пара залишалась стабільно щоденною. Навесні 2009 поїзд відмінили під приводом капітального ремонту ділянки Вінниця - Зятківці, але після закінчення ремонту замість нього призначили дизель-поїзд Вінниця - Христинівка - спочатку № 817/818, а з нового графіку № 861/862 (Вінниця 15.45 - Христинівка 20.45 - 1.10 - Вінниця 6.10, але з періодичністю 4 рази на тиждень (крім вівторка, середи, четверга по Вінниці), але в 2011 році його відмінили як збитковий. Після багаточисленних звернень жителів Вінниці і області в різні інстанції з нового графіка на 2011 - 2012 роки було всеж-таки відновлено пасажирський поїзд № 667 Вінниця - Гайворон - спочатку 4 рази на тиждень, потім 2 рази - по понеділкам і п"ятницям із Вінниці. В планах розробки нового графіку руху на 2013 - 2014 роки серед багатьох інших "пакращень" значиться таке:
"15. Опрацювати з місцевими адміністраціями відміну збиткового поїзда № 668/667 Гайворон - Вінниця"
Але Укрзалізниця, навчена не дуже приємним досвідом масових народних обурень під час введення минулого графіка по всій Україні, робить хід конем: навіщо відміняти в один день десяток потягів по всій Україні, викликаючи цим самим масовий спротив, якщо можна відміняти поступово - хоча б по одному в місяць. Тому тишком-нишком Вінниця - Гайворон зник з усіх он-лайн розкладів, і якщо це чергове "пакращення" від команди "проФФесіАналів" не зустріне чергової хвилі народного спротиву - 25 березня поїзд № 667 Вінниця - Гайворон відправиться у свій останній рейс:( А далі все буде так, як і з ділянкою залізниці Калинівка-1 - Погребище.
http://vn.20minut.ua/Vid-Chytachiv/ukrzaliznitsya-robit-tretyu-sprobu-znischiti-zaliznichnu-gilku-na-gayv-10267810.html Але все ж-таки поїзд відмінили. Що Що можна запропонувати в даний час для відновлення пасажирського руху на ділянці Вінниця - Зятківці? Як показала практика призначення рейкового автобуса (РА) Вінниця - Хмельницький - за умови гарного графіка пасажири знайдуться. Тому ідеальним варіантом було б, звісно, пустити в напрямку Гайсина РА, бажано двічі на день. Я б запропонував такий можливий варіант: ранковий щоденний РА з Хмельницького відправляємо з Вінниці (8.25) на Христинівку (12.20), де він стає узгодженим з дизель-поїздом № 856 Черкаси - Умань (по Хрисинівці 12.26-12.34). У зворотньому напрямку Христинівка (14.25) - Вінниця (18.20\, який також узгоджений із дизель-поїздом № 855 Умань - Черкаси (по Христинівці 14.15-14.23). Далі з Вінниці (18.30) на Гайворон (23.18), зворотньо Гайворон (2.47) - Вінниця (7.35), далі ранковим РА на Хмельницький. Також як варіант - використання на маршруті дизель-поїзда депо Христинівка: у них якраз звільнилось два дизель-поїзда, які до анексії Криму обслуговували маршрут Миколаїв - Керч. Ось детальний графік:
ВИННИЦА - ХРИСТИНОВКА ХРИСТИНОВКА - ВИННИЦА
КРУГЛОГОДИЧНО ЕЖЕДНЕВНО
----------------------------------------------------------------------------
|ПРИБ. |СТ.|ОТПР.|РАЗДЕЛЬНЫЕ ПУНКТЫ |РАССТ| |ПРИБ.|СТ.|ОТПР.
----------------------------------------------------------------------------
ЮГО-ЗАПАДНАЯ Ж.Д.
- - 8.25 ВИННИЦА 0 18.20 - -
8.42 1 8.43 ГУМЕННОЕ 16 18.02 1 18.03
8.53 1 8.54 ВОРОНОВИЦЫ 22 17.51 1 17.52
9.12 1 9.13 ФЕРДИНАНДОВКА 35 17.32 1 17.33
9.21 1 9.22 О.П. ВИТОВЦЫ 41 17.23 1 17.24
9.31 2 9.33 НЕМИРОВ 48 17.12 2 17.14
9.43 1 9.44 О.П. САЖКИ 53 17.01 1 17.02
9.52 1 9.53 КАРОЛИНА 59 16.52 1 16.53
10.04 1 10.05 О.П. 68 КМ. 68 16.40 1 16.41
10.09 1 10.10 САМЧИНЦЫ 72 16.35 1 16.36
10.22 1 10.23 О.П. СЕМЕНКИ 82 16.22 1 16.23
10.30 2 10.32 СИТКОВЦЫ 87 16.13 2 16.15
10.42 1 10.43 КРЫШТОПОВКА 96 16.02 1 16.03
11.01 2 11.03 ГАЙСИН 113 15.42 2 15.44
ОДЕССКАЯ Ж.Д.
11.28 1 11.29 ЗЯТКОВЦЫ 130 15.16 1 15.17
11.48 1 11.49 КУБЛИЧ 146 14.56 1 14.57
12.05 1 12.06 РОСКОШЕВКА 161 14.39 1 14.40
12.20 - - ХРИСТИНОВКА 178 - - 14.25
ВИННИЦА - ГАЙВОРОН ГАЙВОРОН - ВИННИЦА
КРУГЛОГОДИЧНО ЕЖЕДНЕВНО
----------------------------------------------------------------------------
|ПРИБ. |СТ.|ОТПР.|РАЗДЕЛЬНЫЕ ПУНКТЫ |РАССТ| |ПРИБ.|СТ.|ОТПР.
----------------------------------------------------------------------------
ЮГО-ЗАПАДНАЯ Ж.Д.
- - 18.30 ВИННИЦА 0 7.35 - -
18.47 1 18.48 ГУМЕННОЕ 16 7.17 1 7.18
18.58 1 18.59 ВОРОНОВИЦЫ 22 7.06 1 7.07
19.17 1 19.18 ФЕРДИНАНДОВКА 35 6.47 1 6.48
19.26 1 19.27 О.П. ВИТОВЦЫ 41 6.38 1 6.39
19.36 2 19.38 НЕМИРОВ 48 6.27 2 6.29
19.48 1 19.49 О.П. САЖКИ 53 6.16 1 6.17
19.57 1 19.58 КАРОЛИНА 59 6.07 1 6.08
20.09 1 20.10 О.П. 68 КМ. 68 5.55 1 5.56
20.14 1 20.15 САМЧИНЦЫ 72 5.50 1 5.51
20.27 1 20.28 О.П. СЕМЕНКИ 82 5.37 1 5.38
20.35 2 20.37 СИТКОВЦЫ 87 5.28 2 5.30
20.47 1 20.48 КРЫШТОПОВКА 96 5.17 1 5.18
21.06 2 21.08 ГАЙСИН 113 4.57 2 4.59
ОДЕССКАЯ Ж.Д.
21.33 1 21.34 ЗЯТКОВЦЫ 130 4.31 1 4.32
21.50 1 21.51 О.П.АНТОНОВКА 144 4.14 1 4.15
21.59 1 22.00 ДУКЛЯ 150 4.05 1 4.06
22.11 1 22.12 О.П. ОРЛИК 159 3.53 1 3.54
22.28 1 22.29 ГЕНРИХОВКА 167 3.36 1 3.37
22.45 1 22.46 ДЖУЛИНКА 176 3.19 1 3.20
22.57 1 22.58 О.П. СТАВКИ 185 3.07 1 3.08
23.18 - - ГАЙВОРОН 196 - - 2.47
Особисто мною було написано близько 10 звернень: і на офіційний сайт Укрзалізниці, і на їх офіційну сторінку у Фейсбуці, і до різних газет. Останнє моє звернення на www.20minut.ua все ж було почуто нашою владою: зі мною зв’язався заступник голови ОДА Філонов Микола Валерійович і вислухав мої пропозиції, обіцяв свою підтримку. Та все ж було б краще, аби якомога більше вінничан долучились до розв’язання цього транспортного питання: щоб і Укрзалізниця, і наша місцева влада зрозуміли що нас - тисячі, і їм доведеться з нами рахуватися. Будь-ласка, пишіть свої письмові звернення до Укрзалізниці з вимогою повернути залізничне сполучення на ділянку Вінниця - Зятківці - Гайворон за такою адресою: 03680, м. Київ-150, вул. Тверська, 5. Укрзалізниця. Також можна з даного питання подзвонити на безкоштовну лінію Кабміну: 0800507309
Приблизна атмосфера 667-го в статті ГПУ за 2012-й рік:
http://gazeta.ua/articles/ukraine-newspaper/_pasazhiri-na-rik-vidstoyali-rejs-vinnicya-gajvoron/437354Сергій Бондарчук bond81@ukr.net
063-3934199
Іван Супряга ivan-supryaga@bk.ru
098-3723040
Публікую за згоди мого однодумця - автора статті Сергія Бондарчука.
Від себе додам, що на мою думку поділ Укрзалізниці на шість регіональних залізниць - це совковий атавізм. Це калька того поділу, що існує зараз в Росії. Саме він заважає нормально запустити христинівський дизель у напрямку Вінниці.
На відміну від мого колеги Сергія, я більше схиляюсь до запуску не рейкового автобуса Південно-Західної залізниці, а до запуску дизель-поїзда депо Христинівка Одеської залізниці.
Тому поділ Укрзалізниці на шість регіональних залізниць мусить бути ліквідовано. Єдина Україна - єдина Укрзалізниця!
ПС. Грахвік намалював теж Сергій.