Допоможіть повернути поїзд Вінниця-Гайворон!

Aug 02, 2014 13:02

Автор статті - Сергій Бондарчук

В останні роки складається таке враження, що Укрзалізниця робить усе для того, аби деякі поїзди зробити незручними для пасажирів, що тягне за собою меншу заселеність, і як наслідок - привід для відміни. Яскраві тому приклади: поїзд № 97 Київ - Ковель, який прибуває в Рівне о 2.06, Луцьк - о 3.38, хоча саме ці міста обслуговує цей поїзд, а до Ковеля йде тому, що там вагонне депо; №121 Київ - Миколаїв, який прибуває в Миколаїв о 3.31; 141 Київ - Львів, з прибуттям до Львова о 4.38; 397 Львів - Черкаси з прибуттям до Черкас о 3.50. Цей відвертий бардак на залізниці турбує не одного лише мене: якщо зайти на форум http://forum.railwayclub.info можна зрозуміти, як людей дістало таке ставлення до них як до пасажирів з боку УЗ.
Про основні транспортні проблеми вінниччини хочу почати зі статті, яку я виніс на обговорення громадськості на www.20minut.ua ще 20 березня 2013 року:
Укрзалізниця робить третю спробу знищити залізничну гілку на Гайворон.
За останні роки Укрзалізниця вже двічі намагалась скасувати пасажирське сполучення на ділянці Вінниця - Зятківці , і ось на вінничан і жителів області чекає чергове "пакращення": 25 березня у свій останній рейс вирушає пасажирський поїзд 667 Вінниця - Гайворон.
Маршрут Вінниця - Гайворон - один з найдавніших в історії вінницького залізничного вокзалу . Не можу сказати точно, коли саме з"явилась вузькоколійка від Вінниці до Гайворона, але в розкладі за 1916 рік значаться три поїзда в напрямку Гайворона: № 21 Вінниця - Гайворон о 9.17, №23 Вінниця - Житомир о 17.00 і двохгрупний поїзд № 3 Вінниця - Житомир/Гайворон о 23.15 http://depo.vn.ua/stati/vospominaniya/istoriya-vinnitskogo-vokzala-v-fotografiyakh
Вже в післявоєнні роки ділянка Гуменне - Турбів була розібрана, ще пізніше вся вузькоколійка Вінниця - Гайворон була "перешита" на широку колію. Але протягом майже ста років між Вінницею і Гайвороном курсувало дві пари поїздів на день. Після розпаду СРСР стан колії на цій лінії почав погіршуватись, графіки поїздів ставали все повільніше і повільніше. До 1994 графік був майже незмінним із року в рік : Вінниця - Гайворон № 665 (20.40 - 1.27), № 667 (8.35 -13.40), Гайворон - ВІнниця № 666 (1.58 - 6.51), № 668 (14.25 - 19.18). З 1994 року час руху для кожного з цих поїздів збільшили приблизно на 15 хвилин, з кінця 1995 року стан колії став настільки жахливим, що поїзда постійно запізнювались на декілька годин, тому обслуговувати обидві пари Вінниця - Гайворон одним складом стало не можливо, але поїзд відміняти ніхто не став - просто залізниця задіяла ще один склад . В 1996 році час в дорозі поїзда 665 збільшився на 3 години 18 хвилин( Вінниця 14.15 - Гайворон 22.20 - 23.06 - Вінниця 6.47), другу пару обрізали по Гайсину (667 Вінниця 8.18 - Гайсин 13.16 - 13.46 - Вінниця 18.40), але поїзди і далі продовжували ходити. В 1997 році пару на Гайсин відмінили, але ще протягом 10 років одна пара залишалась стабільно щоденною. Навесні 2009 поїзд відмінили під приводом капітального ремонту ділянки Вінниця - Зятківці, але після закінчення ремонту замість нього призначили дизель-поїзд Вінниця - Христинівка - спочатку № 817/818, а з нового графіку № 861/862 (Вінниця 15.45 - Христинівка 20.45 - 1.10 - Вінниця 6.10, але з періодичністю 4 рази на тиждень (крім вівторка, середи, четверга по Вінниці), але в 2011 році його відмінили як збитковий. Після багаточисленних звернень жителів Вінниці і області в різні інстанції з нового графіка на 2011 - 2012 роки було всеж-таки відновлено пасажирський поїзд № 667 Вінниця - Гайворон - спочатку 4 рази на тиждень, потім 2 рази - по понеділкам і п"ятницям із Вінниці. В планах розробки нового графіку руху на 2013 - 2014 роки серед багатьох інших "пакращень" значиться таке:
"15. Опрацювати з місцевими адміністраціями відміну збиткового поїзда № 668/667 Гайворон - Вінниця"
Але Укрзалізниця, навчена не дуже приємним досвідом масових народних обурень під час введення минулого графіка по всій Україні, робить хід конем: навіщо відміняти в один день десяток потягів по всій Україні, викликаючи цим самим масовий спротив, якщо можна відміняти поступово - хоча б по одному в місяць. Тому тишком-нишком Вінниця - Гайворон зник з усіх он-лайн розкладів, і якщо це чергове "пакращення" від команди "проФФесіАналів" не зустріне чергової хвилі народного спротиву - 25 березня поїзд № 667 Вінниця - Гайворон відправиться у свій останній рейс:( А далі все буде так, як і з ділянкою залізниці Калинівка-1 - Погребище.
http://vn.20minut.ua/Vid-Chytachiv/ukrzaliznitsya-robit-tretyu-sprobu-znischiti-zaliznichnu-gilku-na-gayv-10267810.html

Але все ж-таки поїзд відмінили. Що Що можна запропонувати в даний час для відновлення пасажирського руху на ділянці Вінниця - Зятківці? Як показала практика призначення рейкового автобуса (РА) Вінниця - Хмельницький - за умови гарного графіка пасажири знайдуться. Тому ідеальним варіантом було б, звісно, пустити в напрямку Гайсина РА, бажано двічі на день. Я б запропонував такий можливий варіант: ранковий щоденний РА з Хмельницького відправляємо з Вінниці (8.25) на Христинівку (12.20), де він стає узгодженим з дизель-поїздом № 856 Черкаси - Умань (по Хрисинівці 12.26-12.34). У зворотньому напрямку Христинівка (14.25) - Вінниця (18.20\, який також узгоджений із дизель-поїздом № 855 Умань - Черкаси (по Христинівці 14.15-14.23). Далі з Вінниці (18.30) на Гайворон (23.18), зворотньо Гайворон (2.47) - Вінниця (7.35), далі ранковим РА на Хмельницький. Також як варіант - використання на маршруті дизель-поїзда депо Христинівка: у них якраз звільнилось два дизель-поїзда, які до анексії Криму обслуговували маршрут Миколаїв - Керч. Ось детальний графік:

ВИННИЦА - ХРИСТИНОВКА ХРИСТИНОВКА - ВИННИЦА
КРУГЛОГОДИЧНО ЕЖЕДНЕВНО
----------------------------------------------------------------------------
|ПРИБ. |СТ.|ОТПР.|РАЗДЕЛЬНЫЕ ПУНКТЫ |РАССТ| |ПРИБ.|СТ.|ОТПР.
----------------------------------------------------------------------------
ЮГО-ЗАПАДНАЯ Ж.Д.
- -               8.25 ВИННИЦА                             0          18.20 - -
8.42      1   8.43 ГУМЕННОЕ                          16          18.02 1 18.03
8.53      1   8.54 ВОРОНОВИЦЫ                    22          17.51 1 17.52
9.12      1   9.13 ФЕРДИНАНДОВКА               35          17.32 1 17.33
9.21      1   9.22 О.П. ВИТОВЦЫ                    41          17.23 1 17.24
9.31      2   9.33 НЕМИРОВ                            48          17.12 2 17.14
9.43      1   9.44 О.П. САЖКИ                         53          17.01 1 17.02
9.52      1   9.53 КАРОЛИНА                           59          16.52 1 16.53
10.04    1  10.05 О.П. 68 КМ.                          68          16.40 1 16.41
10.09    1 10.10 САМЧИНЦЫ                          72          16.35 1 16.36
10.22    1 10.23 О.П. СЕМЕНКИ                     82          16.22 1 16.23
10.30    2 10.32 СИТКОВЦЫ                          87          16.13 2 16.15
10.42    1 10.43 КРЫШТОПОВКА                   96          16.02 1 16.03
11.01    2 11.03 ГАЙСИН                                113        15.42 2 15.44
ОДЕССКАЯ Ж.Д.
11.28    1 11.29 ЗЯТКОВЦЫ                           130       15.16 1 15.17
11.48    1 11.49 КУБЛИЧ                                 146       14.56 1 14.57
12.05    1 12.06 РОСКОШЕВКА                      161       14.39 1 14.40
12.20 - - ХРИСТИНОВКА                                178                - - 14.25

ВИННИЦА - ГАЙВОРОН ГАЙВОРОН - ВИННИЦА
КРУГЛОГОДИЧНО ЕЖЕДНЕВНО
----------------------------------------------------------------------------
|ПРИБ. |СТ.|ОТПР.|РАЗДЕЛЬНЫЕ ПУНКТЫ |РАССТ| |ПРИБ.|СТ.|ОТПР.
----------------------------------------------------------------------------
ЮГО-ЗАПАДНАЯ Ж.Д.
- -               18.30 ВИННИЦА                           0           7.35 - -
18.47   1    18.48 ГУМЕННОЕ                       16           7.17    1    7.18
18.58   1    18.59 ВОРОНОВИЦЫ                 22           7.06    1    7.07
19.17   1    19.18 ФЕРДИНАНДОВКА            35           6.47    1    6.48
19.26   1    19.27 О.П. ВИТОВЦЫ                 41           6.38    1    6.39
19.36   2    19.38 НЕМИРОВ                         48           6.27    2    6.29
19.48   1    19.49 О.П. САЖКИ                      53           6.16    1   6.17
19.57   1    19.58 КАРОЛИНА                        59           6.07    1   6.08
20.09   1    20.10 О.П. 68 КМ.                        68          5.55     1   5.56
20.14   1    20.15 САМЧИНЦЫ                       72          5.50     1   5.51
20.27   1    20.28 О.П. СЕМЕНКИ                  82          5.37     1   5.38
20.35   2    20.37 СИТКОВЦЫ                       87          5.28     2   5.30
20.47   1    20.48 КРЫШТОПОВКА                96          5.17     1   5.18
21.06   2    21.08 ГАЙСИН                           113          4.57     2   4.59
ОДЕССКАЯ Ж.Д.
21.33   1    21.34 ЗЯТКОВЦЫ                      130          4.31     1   4.32
21.50   1    21.51 О.П.АНТОНОВКА             144          4.14     1   4.15
21.59   1    22.00 ДУКЛЯ                              150          4.05     1   4.06
22.11   1    22.12 О.П. ОРЛИК                      159          3.53     1   3.54
22.28   1    22.29 ГЕНРИХОВКА                   167          3.36     1   3.37
22.45   1    22.46 ДЖУЛИНКА                       176          3.19     1   3.20
22.57   1    22.58 О.П. СТАВКИ                    185          3.07     1   3.08
23.18 - -               ГАЙВОРОН                      196 - -                       2.47

Особисто мною було написано близько 10 звернень: і на офіційний сайт Укрзалізниці, і на їх офіційну сторінку у Фейсбуці, і до різних газет. Останнє моє звернення на www.20minut.ua все ж було почуто нашою владою: зі мною зв’язався заступник голови ОДА Філонов Микола Валерійович і вислухав мої пропозиції, обіцяв свою підтримку. Та все ж було б краще, аби якомога більше вінничан долучились до розв’язання цього транспортного питання: щоб і Укрзалізниця, і наша місцева влада зрозуміли що нас - тисячі, і їм доведеться з нами рахуватися. Будь-ласка, пишіть свої письмові звернення до Укрзалізниці з вимогою повернути залізничне сполучення на ділянку Вінниця - Зятківці - Гайворон за такою адресою: 03680, м. Київ-150, вул. Тверська, 5. Укрзалізниця. Також можна з даного питання подзвонити на безкоштовну лінію Кабміну: 0800507309

Приблизна атмосфера 667-го в статті ГПУ за 2012-й рік: http://gazeta.ua/articles/ukraine-newspaper/_pasazhiri-na-rik-vidstoyali-rejs-vinnicya-gajvoron/437354
Сергій Бондарчук bond81@ukr.net
063-3934199
Іван Супряга ivan-supryaga@bk.ru
098-3723040

Публікую за згоди мого однодумця - автора статті Сергія Бондарчука.
Від себе додам, що на мою думку поділ Укрзалізниці на шість регіональних залізниць - це совковий атавізм. Це калька того поділу, що існує зараз в Росії. Саме він заважає нормально запустити христинівський дизель у напрямку Вінниці.
На відміну від мого колеги Сергія, я більше схиляюсь до запуску не рейкового автобуса Південно-Західної залізниці, а до запуску дизель-поїзда депо Христинівка Одеської залізниці.
Тому поділ Укрзалізниці на шість регіональних залізниць мусить бути ліквідовано. Єдина Україна - єдина Укрзалізниця!
ПС. Грахвік намалював теж Сергій.

залізниця

Previous post Next post
Up