מסקנות מתחרות הפילקים

Apr 18, 2009 19:49



אז הייתה תחרות פילקים, והייתה כיפית. אלה המסקנות שלי מהתחרות, וכל מי שיש לו רעיונות נוספים, או שלא מסכים עם מה שאני כותבת כאן - יצייץ נא.

השיפוט
1. הפורמט הנוכחי שם פחות מדי משקל על כתיבה ויותר מדי על ביצוע. "נולד לפילק" הראשון השתמש בפורמט של לשמור את הנקודות מהשלב הראשון ולחבר אותן עם אלה של השלב השני. נראה לי נכון לחזור לזה.
2. תגובות עוקצניות יכולות להיות דבר נחמד, אבל במידה. בסה"כ זה משהו שאנחנו - הכותבים, המופיעים, כל מי שמשתתף בתחרות - עושים כדי להינות ממעשה היצירה. אני אולי לא רוצה שכולם יחשבו על פילקים בתור משהו שרק עילגים חסרי יכולת מתעסקים בו, אבל זה לא אומר שאפשר להופיע רק אם אתה מושלם.
3. אחת מההגדרות שנתנו לי בנוגע למי שיכול להיות שופט הייתה "מישהו ידוע בקהילה הגדולה - מישהו שימשוך אנשים". עם כל הכבוד, אני חושבת שבתחרות הזאת הוכחנו שאנחנו מספיק "אנשים" בזכות עצמנו - נגמרו או לא נגמרו הכרטיסים? ואני חושבת שנכון להבא להסתכל יותר על הידע והקשר של האנשים לקהילת הפילקים ולא להביא "סלבריטיז". יכול להיות שהדבר הנכון הוא לפצל את השופטים לפי מומחיות - מישהו לכתיבה, מישהו לביצוע ומישהו סתם משעשע (אבל עם טעם טוב מוסכם בפילקים :]).
4. יכול להיות נחמד להביא שוב את "בחירת הקהל", אפילו בלי פרס - רק עם תעודה.
5. עוד הצעה שהייתה בנוגע לשיפוט הייתה לחלק את הפרסים, במקום למקום ראשון, שני וכך הלאה לפי קטגוריות - קטגוריית כתיבה וקטגוריית ביצוע, לדוגמא. אני לא חושבת שזה נכון בשלב הזה, אבל אשמח לדעות נוספות.

ארגון ההופעה
1. חזרות. הרבה יותר חזרות. זאת די אמת אוניברסלית. יכול להיות שבשנה הבאה כדאי לסיים את שלב א' מוקדם יותר, כדי שיהיה עוד זמן לחזרות. או פשוט לנסות למצוא דרך לפצל את החזרות כדי שלא יהיה צורך לתאם בין 8+ אנשים, רובם עסוקים, זמן שיהיה מקובל על כולם.
2. ליווי. רוני עושה המון ואנחנו מודים לו, אבל יש גבול למה שאפשר לעשות בפסנתר חשמלי. אנחנו צריכים, לכל הפחות, משהו שייתן קצב - תופים או גיטרה בס. למישהו יש רעיון איך מתקדמים לכיוון הזה?
3. הקלטות. ההקלטות של החזרות היו לא רעות, למרות שזה לא אותו דבר כמו הקלטה בהופעה. (ההקלטה של ההופעה התחרבשה לחלוטין ולא תשוחרר למרבה הצער, אבל כנראה אפשר להשיג מרוני את הפלייבקים שהוקלטו ולהקליט בפילקיית-הבית הקרובה אם כולם רוצים לשתף פעולה.)
4. מסקנה גורפת - צריך אפשרות לחזרה גנרלית במקום שבו מופיעים, ולוודא שכולם באמת מגיעים. יכול להיות בעיה במסגרות הזמנים שכנסים רצים בהם, אבל אם הם הצליחו להארגן את זה בשביל המחזמר של אנג'ל, גם אנחנו יכולים.

אלה המסקנות שאני זוכרת - אני אוסיף עוד דברים לפוסט כשיועלו/כשאזכר בהם.
Previous post Next post
Up