ДВС CITS V-Twin и патент на него

Feb 16, 2017 18:17

image Click to view



Clean Two-Stroke CITS V-Twin Engine

image Click to view



Уже работает тестовый экземпляр




Two stroke engine porting arrangement
US 20130228158 A1
ABSTRACT
A gas transfer port system for a cylinder of a two stroke internal combustion engine; said cylinder provided with a fixed separator plate dividing said cylinder into an upper section and a lower section; a piston in said cylinder reciprocating between said separator plate and a cylinder head; and wherein an annular skirt descending from said separator plate forms at least a portion of an annular well between said skirt and an internal surface of said cylinder; said well sealed at the bottom such that said cylinder is isolated from a crankcase of said engine; said gas transfer port system including at least one long gas transfer port connecting a lower portion of said annular well with a gas transfer port outlet aperture in a wall of said cylinder.
https://www.google.com/patents/US20130228158

И еще патент:




Two-stroke engines
US 8683964 B2
ABSTRACT
A two-stroke, internal combustion engine which includes at least one set of paired first and second cylinders. The engine includes an air or air/fuel mixture inlet conduit bifurcated into inlet passages extending to respective first and second inlet ports of the first and second cylinders. A valve controls the passage of air or air/fuel mixture into the inlet passages. In one embodiment of the engine, a bypass passage provided with a bypass valve extends between the inlet ports of the paired cylinders.
https://www.google.com/patents/US8683964

Сайт создателей: http://www.citsengine.com/

Двигатель использует крейцопфный механизм - давненько не видел свежих патентов с использование "старого", но неплохого механизма. Ну и естественно у двигателя сразу появляется "родовой" недостаток - большие размеры, что для легковых автомобилей очень критично. Заявка на экологичность хотя и естественна, так как масло не будет "гореть", но все же двухтактный цикл не гарантирует 100% продувки, что потенциально ухудшает экологичность по сравнению с 4-х тактными двигателями. Двигатель надо направлять на сегмент большегрузных автомобилей, там габариты не так сильно не влияют на применимость. И если там двигатель покажет себя экологичным, то шансы зацепиться в борьбе за рынки сбыта есть.

ДВС, Патенты, Изобретательство

Previous post Next post
Up