Оригинал взят у
fromnazareth в
О "первородном грехе" и ревизии Догмата об Искуплении .То есть , если проще -- " первородный грех " представляет собой генетическое повреждение человеческой природы , которое половым путем распространилось на все человечество , ибо <<Сего ради якоже единем человекомъ грех в мир вниде и грехом смерть, и тако смерть во вся человеки вниде, в немже вси согрешиша. До закона бо грех бе в мире: грех же не вменяшеся, не сущу закону. Но царствова смерть от адама даже до моисеа и над несогрешившими по подобию преступления адамова, иже есть образ будущаго. " ( Рим 5 , 12-14). >>
Выбор Израиля как Народа Божьего также носил генетический характер , но избрание Нового Израиля носит уже характер духовный : << Но не якоже прегрешение, тако и дар. Аще бо прегрешением единаго мнози умроша, множае паче благодать божия и дар благодатию единаго человека иисуса христа во многих преизлишествова. И не якоже единем согрешшим дарование: грех бо из единаго во осуждение: даръ же от многих прегрешении во оправдание. >> ( Рим, 5, 15-16)
Пусть вас не смущает нехристианский термин "оправдание"-- Святой Апостол Павел тут, вероятно, обращается к образованой в иудейских Писаниях фарисейской аудитории с апологетическими целями -- изложить в иудаистической терминологии сущность Искупительного Подвига Христа Господа , однако Учение , которое излагает Апостол Языков -- уже далеко от простых раввинистических толкований Закона:
<<Аще бо единаго прегрешениемъ смерть царствова единем, множае паче избытокъ благодати и дар правды приемлюще, в жизни воцарятся единем Иисус Христом. Темже убо, якоже единаго прегрешениемъ во вся человеки вниде осуждение, такожде и единаго оправданием во вся человеки вниде оправдание жизни. якоже бо ослушанием единаго человека грешни быша мнози, сице и послушанием единаго праведни будут мнози. Закон же привниде, да умножится прегрешение. Идеже бо умножися грех, преизбыточествова благодать: да якоже царствова грех во смерть, такожде и благодать воцарится правдою в жизнь вечную, Иисус Христом Господем нашим... ...Иже бо умрохом греху, како паки оживемъ о нем>> ( Рим 5 , 17-21, 6 , 2 ).
В богословской системе, последовательно конструируемой Святым Апостолом Павлом , " единаго оправданием во вся человеки вниде оправдание жизни" вовсе не соответствует модернистскому " органическому единству Христа со всем человечеством" -- что "органического" может быть в духовном избрании , пребывание с Господом по Апостолу -- эсхатологическая перспектива Нового Израиля -- Царство Божие , пришедшее в Силе . Господь наш --Спаситель Мира , но Благодатные дары Искупления даны только тем , кто принял Искупителя и Спасителя , вошёл в Церковь Христову через Таинство Крещения и живёт благодатной жизнью в соответствии с крешальными обетами , о чем Апостол и говорит тут же , немедленно :
<<Или не разумеете, яко елицы во христа иисуса крестихомся, в смерть его крестихомся? Спогребохомся убо ему крещением в смерть, да якоже воста христос от мертвых славою отчею, тако и мы во обновлении жизни ходити начнем [да ходимъ]. Аще бо сообразни [снасаждени] быхом подобию смерти его, то и воскресния будем, сие ведяще, яко ветхии наш человек съ ним распятся, да упразднится тело греховное, яко ктому не работати нам греху: умерый бо свободися от греха. Аще же умрохом со Христом, веруем, яко и живи будем с ним, ведяще, яко христос воста от мертвых, ктому уже не умирает: смерть им ктому не обладает.
еже бо умре, греху умре единою: а еже живет, богови живет. >>( Рим , 6, 3-10) .
Святые Отцы говорили об "образе и подобии" , по которым Господом сотворен человек , что Образ Божий носит каждый , но Подобие --- элемент динамический : богоподобие , которое христианам должно стяжать , в чем и состоит смысл и цель жизни во Христе --- в стяжании Духа Святого в Церкви Христовой , которая и есть Богочеловеческий Организм. А "органическое единство ... всего творения " -- это откат к языческому неоплатонизму и пантеизму. Или к Ветхому Завету.
Никто из тех , кто не стяжал Духа Святого, не сможет войти в Царствие Небесное, как известно об юродивых девах из Притчи.