КРЕСТ ГАММАТИЧЕСКИЙ -- ЭТО ТЕТРАГРАММАТОН / CRUX GAMMATA IS TETRAGRAMMATON №11

Feb 26, 2015 03:50

КРЕСТ ГАММАТИЧЕСКИЙ -- ЭТО ТЕТРАГРАММАТОН / CRUX GAMMATA IS TETRAGRAMMATON

№11

Ветхозаветный жертвенник, преображённый в новозаветный жертвенник - Крест Христов, имел с четырех концов установленные роги, которые помазывались жертвенной агнчей кровью, являвшейся прообразом крови Христа, грядущего пролить ее на Кресте. Не только глубокую связь двух Заветов, но и их существенную разницу отмечал Апостол: «всякий (ветхозаветный) священник ежедневно стоит в служении и многократно приносит одни и те же жертвы, которые никогда не могут истребить грехов. Он же (Христос), принеся одну жертву за грехи, навсегда воссел одесную Бога, - писал Павел, - ибо Он одним приношением навсегда сделал совершенными освящаемых» (Евр. 10; 11-14).

Один Византийский император, желая точнее выразить свою антихристианскую политику, говорил прямо: я веду борьбу против Креста! И ныне слуги антихристовы - крестоненавистники и крестоборцы - опять замахиваются на святой Крест.

По указу Ельцина от 23 марта Российская Академия Наук подготовила документ «О сущности и признаках фашизма», в котором говорится и о фашистской символике, но нет ни слова о сущности и признаках этой символики. Этот документ вполне устроил Президента, мигом подписавшего проект нового «закона», где, в частности, сказано:

«Статью 229 изложить в следующей редакции: (…) Осквернение фашистской символикой и атрибутикой (…) наказывается лишением свободы до пяти лет с конфискацией” (Российская газета, 21 июня 1995 года). Таким образом “узаконивается,” что изображение креста “оскверняет»!

Воистину нет никакой возможности признать фашистскими символами сотни изображений гамматического креста у христиан, например:

отлитых и гравированных на церковной утвари домонгольского периода;

мозаических под куполом собора Святой Софии Киевской;

иконописных - на облачениях Византийских Святителей;

рельефного орнамента вокруг дверей Нижегородского Кафедрального собора;

вышитых на фелони Московского храма Николы, что в Пыжах и так далее.

--------------------

Old Testament Altar, which was transformed into the New Testament altar - the Cross of Christ, had the horns at the four corners, which were anointed with the sacrificial lamb blood, as the prototype of the blood of Christ, coming to shed his blood on the Cross. Apostle emphasized not only the deep connection between the two Testaments, but also their significant difference: “Every (Old Testament) priest stands daily in his ministering and offers over and over again the same sacrifices, which can never eliminate the sins. On the contrary, He (Christ), via making one sacrifice for the sins, has sat down at the right hand of God for ever, - Paul wrote. - For He (Christ), with his one offering, has perfected forever those whom He (Christ) was sanctifying “(Heb. 10; 11-14).

One of Byzantine Emperors, with the intent to more precisely express his anti-Christian policy, said bluntly: “I am fighting against the Cross!” And now the servants of Antichrist - those who hate the Cross and who fight the Cross - are again threatening the Holy Cross.

By Yeltsin’s decree on March 23, Russian Academy of Sciences has prepared a paper “On the nature and attributes of fascism”, which speaks of the Nazi symbols, but does not say a word about the nature and characteristics of this symbolism. This document quite satisfied the President, who instantly signed the draft of a new “Law”, which, in particular, said:

“Article 229 shall read as follows: (…) Defilement via the use of the Nazi symbols (…) shall be punished with imprisonment up to five years with confiscation” (Russian Gazeta [Newspaper], June 21, 1995). Thus, it was “legitimized” that the image of the Cross “defiles”!

Truly, there is no way to recognize the hundreds of the Christian images of the Gammatic Cross as the fascist symbols, for example:

Crux Gammata that is cast and engraved on the Church objects of the pre-Mongol period;

Mosaic Crux Gammata under the dome of the Hagia Sophia in Kiev;

Crux Gammata on the icons depicting the vestments of the Byzantine Saints;

Crux Gammata on the relief ornament around the doors in the major Cathedral of Nizhny Novgorod;

Crux Gammata that is embroidered on curtains in the Moscow Church of St. Nicholas in Pyzhi and so on.



-- Русский князь Владимир Креститель. Фрагмент картины Ильи Глазунова “Сто веков.” Гамматический / Свастичный - самый важный символ России. ---- Russian Prince Vladimir the Baptist. Fragment of Ilya Glazunov’s painting “One Hundred Centuries.” Gammatic / Swastika Cross is the most important symbol of Russia.



-- Икона "Избранные святые. Василий Великий, Николай Чудотворец, Сергий Радонежский и священномученик Анфиноген. Узор из Гаммадиона / Свастики на одеянии Святого Василия Великого. ---------- Icon "Chosen Saints. Vasily the Great, St. Nickolas, Sergy Radonezhsky, and Holy Martyr Anfinogen. The pattern from Gammadion / Swastika is on the vestements of Saints Vasily the Great.

Зачем сигхи-шамбалисты подсунули бесноватому фюреру Гитлеру «гаммату»? - это вопрос третьестепенный; хотя, если судить по плодам, то святой Крест, освящающий всю вселенную, сегодня «законом» назван (прости, Господи!) «оскверняющим символом», а подобные выпады, как хорошо известно, кончаются плохо. «Ибо многие, - предупреждает Апостол Павел, - поступают как враги креста Христова. Их конец - погибель» (Флп. 3; 18-19). Крест дарован Церкви как знамя победы Царства благодати над царством греха, а посему да заградятся уста хульников Креста силою распятого на нем Иисуса Христа!

Уже первые христиане в Римских катакомбах изображали гамматический крест, который у многих индо-европейских народов соответствовал понятию «вечности» или «счастья» и именовался «свастикой».

--------------------

Why did the Sigh-Shambalists give the Crux Gammata to Hitler? This is a third-rate issue, Although, judging by the consequences, the Holy Cross, which is sanctifying the entire universe, is today recognized by the “law” (forgive me, Lord) as the “defilying symbol”.  And such attacks, as is well known, end badly. “For many - warns the Apostle Paul - are the enemies of the Cross of Christ. Their end is death” (Phil. 3; 18-19). Cross is granted to the Church as a banner of victory of the Kingdom of Grace over the Kingdom of Sin, and, therefore, so let the mouths of the scornful men be shut up by the power of Jesus Christ who is crucified on the Cross!

Already the early Christians depicted the Gammatic Cross in the Roman catacombs. For many Indo-European peoples, the Crux Gammata expressed the concept of “eternity” or “happiness”, and was called the “swastika.”



-- Крест «гамматический», на Западе «crux gammata». ---- “Gammatic Cross”, the “Crux Gammata” in the West.

Мистически эта форма креста отражает всю тайну Промышления Божия, а догматически она выражает - всю полноту Церковного вероучения.

Еще патриарх Иаков удостоился мистического видения «лестницы, стоящей на земле и достающей до неба», две части которой, пересекаясь, прообразовывали Крест, коим земное свободно соединяется ныне с Небесным, человек с Богом; и по ступеням которой «ангелы Божий восходят и нисходят» (Быт. 28; 12), знаменуя крестообразно непрестанность Божьего спасительного попечения и промыслительного охранения человека. Ведь в этом «мире, лежащем во зле» (1 Ин. 5; 19), только Крест дает чистое понятие о победном везде присутствии Божием и ведет человека «путем новым и живым» (Евр. 10; 19) прямо на Небо; крестное средоточие которого есть место встречи и примирения тварей и Творца.

Богочеловек Иисус Христос, поясняя мистическую сторону креста, говорил, что «отныне будете видеть небо отверстым и ангелов Божиих восходящих и нисходящих к Сыну Человеческому» (Ин. 1; 51). Иными словами, взирающие на знамение креста будут мысленно «восходить», размышляя о Его (Спасителя) Божественной природе, и «нисходить», созерцая Его воплощение и сошествие во ад.

--------------------

Mystically, this form of the cross reflects the entire mystery of God, industrial, and dogmatically it expresses the entire completeness of the Church doctrine.

The Patriarch Jacob was granted the mystical vision of the “staircase, standing on the Earth and reaching to the Heaven”. The two parts of these staircase were intersecting to form the Cross. This Cross was freely uniting the Earthly with the Heavenly, the man with the God. And up the stairs of this staircase, “the Angels of God were ascending and descending.” (Gen. 28; 12), symbolizing by the Cross the incessant nature of God’s saving care and the providential defense of man by God. After all, in this “world lying in wickedness” (1 Jn. 5; 19), only the Cross gives the pure concept of the everywhere victorious presence of the God and leads the man along the “new and living way” (Heb. 10; 19) directly into the Heaven. The Cross-focused center of the Heaven is a place for meeting and reconciliation between the creatures and the Creator.

Jesus Christ, the God-man, explaining the mystical essence of the Cross, said that “from this time on, you will see the Heaven opened and the Angels of God ascending and descending upon the Son of Man” (Jn. 1; 51). In other words, those who are meditating on the sign of the Cross will be mentally “ascending”, via contemplating His (Savior) divine nature, and will be “descending”, via contemplating His Incarnation and His Descent into the Hell.



-- Крест “Бургундский” или “Андреевский”. ---- “Burgundy” Cross or “Andrey” Cross.

Лестница Иакова, напоминающая Х-образный «Бургундский» крест (рис. 11), - это мистическое указание двух путей, с Неба на землю и с земли на Небо:

первый - оставление Отца Сыном-Женихом ради сошествия к Церкви-Невесте, и второй - взятие Ее в Жены и возвращение с Ней в дом Отца.

Апостол Павел, «преклоняя колени пред Отцом» (Еф. 3; 14) Небесным, молится об утверждении верных в любви, дабы «могли постигнуть со всеми святыми, что (есть) широта и долгота, и глубина и высота» (Еф. 3; 18)! Со святым Иоанном Дамаскиным можем постигнуть, что это есть символ Божьего Вседержительства - Крест: «Как четыре конца креста держатся и соединяются его средоточием, так и силою Божией держится высота и глубина, долгота и широта, то есть вся видимая и невидимая тварь» (Точное изложение православной веры, кн. 4, гл. 11).

А со святителем Димитрием Ростовским можем постигнуть, что это есть власть Креста над всеми тремя уровнями бытия: «Крестный образ (…) срединным пересечением показывает, что Божественною силою содержится все; все небесное верхним концом содержится, преисподнее же нижним, а все земное обоими концами пречестного древа крестного. (…) Знаменуя высотою небесное, глубиною же преисподнее, широтою же и долготою земное, содержимое всесильною державою Креста» (Розыск, кн. 2, гл. 24).

Символическое изображение крестообразной лестницы, из видения патриарха Иакова в сочетании с тремя уровнями бытия Церкви (из молитвы Апостола Павла) поможет проникнуть в тайну догматического содержания обеих частей (рис. 63), в пересечении образующих гамматический крест.

--------------------

Jacob’s Ladder, reminiscent of the X-shaped “Burgundy” Cross (Fig. 11) is a mystical designation of two ways, from the Heaven to the Earth, and from the Earth to the Heaven:

The first way is when the Son-Bridegroom is leaving the Father for his descent towards the Church-Bride. And the second way is their marriage and her return to the House of the Father.

The Apostle Paul, “kneeling before the Father” (Eph. 3; 14) of the Heaven, prays for the affirmation of the true believers in love, so that they “will be able to comprehend along with all the Saints what is the breadth and the length and the height and the depth” (Eph. 3 ; 18)! St. John of Damascus claims that this is the Cross as the symbol of God’s Power over the Universe: “As the four ends of the Cross are held and united together by its center / focus, so does the power of God holds the height and the depth, the latitude and longitude, that is, all visible and invisible creatures” (Exact Exposition of the Orthodox Faith, Vol. 4, Ch. 11).

Saint Dimitry of Rostov claims that this is the power of the Cross over all three levels of existence: “The image of Cross (…) shows with the intersection of its elements that everything is contained by the Divine power. Everything Heavenly is contained by the upper end of the Cross. Everything Underworld is containted by the lower end of the Cross. And everything earthly is contained by the both ends of the Holy Tree of the Cross. (…) The Cross is designating the Heaven with its height. The Cross is designating the Underworld with its depth. The Cross is designating the Earth with its latitude and longitude, containing the Earth by the omnipotent powers of the Cross”(Research, Vol. 2, Ch. 24).

Such is the symbolic image of the Cross-shaped staircase from the vision of the Patriarch Jacob, combined with the three levels for the existence of the Church (from the prayer of the Apostle Paul). This symbol will help us penetrate into the mystery of the dogmatic content of both elements (Fig. 63), which form the Gammatic Cross via their intersection.



-- Крест “гамматический”, на Западе “crux gammata”. ---- “Gammatic” Cross, “Crux Gammata” in the West.

Москва, март-апрель 1997 г.

СОДЕРЖАНИЕ:

Введение ………………….…………………………………………….3

  1. Крест Т-образный “антониевский” ..……………………….…..5
  2. Крест “Египетский иероглиф Анх” .……………………………7
  3. Крест “буквенный” ………….……………………………………..7
  4. Крест “якореобразный” ……………………………………………7
  5. Крест монограмный “доконстантиновский” ……………………..8
  6. Крест-монограмма “посох пастыря” … …………………………8
  7. Крест “Бургундский” или “Андреевский” …………………………9
  8. Крест “монограмма Константина” …………………………….10
  9. Крест монограммный “послеконстантиновский” ………………11
  10. Крест монограммный “солнцеобразный” …………..………….12
  11. Крест монограммный “трезубец” .……………………………12
  12. Крест монограммный “константиновский” ………….…………13
  13. Крест круглый “нахлебный” ….……………………………….13
  14. Крест катакомбный или “знамение победы” …………..………14
  15. Крест на Руси “патриарший” или на Западе “лоренский” ….15
  16. Крест четырехконечный или латинский “immissa” …………..16
  17. Крест “папский” ………….………………………………………16
  18. Крест шестиконечный “Русский-православный” …………….17
  19. Крест осмиконечный православный …………….…………..18
  20. Крест седмиконечный ……………………………..……………18
  21. Крест “терновый венец” …….…………………………………20
  22. Крест “виселицеобразный” …..………………………………..21
  23. Крест “виноградная лоза” ……………………………………..21
  24. Крест “лепестковый” ……………………………………..…….22
  25. Крест “Греческий” или древлерусский “корсунчик” ..….….22
  26. Крест “накупольный” с полумесяцем ………………………..23
  27. Крест “трилистниковый” …….……………………………..….23
  28. Крест “мальтийский” или “георгиевский” …………..……..…..24
  29. Крест “просфорный-константиновский” ………….……..…….25
  30. Крест старопечатный “плетеный”……………………..……..25
  31. Крест “криновидный” …………………………………..………26
  32. Крест четвероконечный “каплевидный” ……………………….27
  33. Крест “распятие” ………..………………………………..……..27
  34. Крест схимнический или “Голгофа”……………………..…..29
  35. Крест “гамматический”, на Западе “crux gammata” …….…….30
  36. Крест карточный “трилистник”, копие, губка и гвоздь……….36

На этом завершается глава “Крест «гамматический», на Западе «crux gammata»” из статьи В.П. Кузнецова “История развития формы креста” (1997).

--------------------

Moscow, March-April 1997.

TABLE OF CONTENTS:

Introduction …………………………………………… …………………. .3

T-shaped “Anton” Cross. ………………………. … ..5
Cross “Egyptian hieroglyph Ankh”. ………………………… … 7
Cross “Letter” …………. …………………………………… ..7
Cross “Anchor” ……… … ………………………………… 7
“Pre-Constantine” Cross-Monogramm ………… ………… ..8
Cross-Monogram “Shepherd’s Staff” … … ……………………… 8
Cross “Burgundy” or “St. Andrew’s” …………… ………… … 9
Cross “Monogram of Constantine” ………………………… …. 10
“Post-Constantine” Cross-Monogram ……… …… … 11
Solar Cross-Monogram (Sun-shaped) ………….. ………… .12
Cross-Monogram “Trident”. ………………………… … 12
“Constantine” Cross-Monogram …………. ……… … 13
“Bread” Round Cross …. …………………………… …. 13
Catacomb Cross or “The Sign of Victory” ………….. ……… 14
“Patriarchal” Cross in Russia or the “Lawrence” Cross in the West …. 15
Four-pointed Cross or the Latin “Immissa” Cross ……… … ..16
“Papal” Cross …………. …………………………………… … 16
“Russian-Orthodox” Six-pointed Cross …… …… …. 17
Eight-pointed Orthodox Cross ……………. ………… ..18
Seven-pointed Cross …… ……………………… .. … … …… … 18
Cross “Crown of Thorns” ………………………………… ……. 20
Cross “Gallows” ….. …………………………… ….. 21
Cross “Vine” …… ……………………………… ..21
Cross “Petal” ……… …………………………… .. …… .22
“Greek” Cross or the Ancient Russian Cross “Korsun” .. …. … .22
Cross “On the Dome” with a Crescent …………………… ….. 23
Cross “Cloverleaf” [Shamrock] (Fleur-de-Lis) ……. …………………………… .. … .23
“Maltese” Cross or “St. George” Cross ………….. …… .. … ..24
“Prosfora Constantine” Cross …………. …… .. …… .25
Incunabula “Braided” Cross …………………… .. …… ..25
“Krin-shaped” Cross ……… ………………………… .. ……… 26
Four-pointed Cross “Teardrop” …………… ………… .27
Cross “Crucifixion” ……….. ……………………………… .. …… ..27
Cross of Monks or “Calvary” …………………… .. … ..29
Gammatic Cross, “Crux Gammata” in the West ……. … …. 30
Cross “Shamrock”, Spear, Sponge and Nail of the cards………. 36

This concludes the chapter “Gammatic Cross, “Crux Gammata” in the West” from the articles by V.P. Kuznetsov “History of the development of the form of the Cross” (1997).



-- Свастика на надгробии в Катакомбах С. Каллисто (Catacombs of S. Callisto). Исследования показали, что в первые три столетия Христианства, Гаммадион / Свастика была ЕДИНСТВЕННОЙ формой Креста, которую использовали в Катакомбах Христиане. ---- Swastika on the burial in the Catacombs of S. Callisto. Research has shown that, in the first three centuries of Christianity, the Gammadion / Swastika was the ONLY form of the Cross, which was used by Christians in the Catacombs.



-- Гаммадион является орнаментом потолка в Георгиевском (Большом Тронном) зале Зимнего Дворца. ---- Gammadion is the ornament of the ceiling in the St. George (Large Throne) Hall of the Winter Palace.



-- Гаммадион является орнаментом потолка в Георгиевском (Большом Тронном) зале Зимнего Дворца. ---- Gammadion is the ornament of the ceiling in the St. George (Large Throne) Hall of the Winter Palace.



-- Гаммадион является орнаментом в Пвильённом зале Зимнего Дворца (Эрмитаж. ---- Gammadion is the ornament of the Pavilion Hall of the Winter Palace (Hermitage).



-- Гаммадион является орнаментом в Пвильённом зале Зимнего Дворца (Эрмитаж. ---- Gammadion is the ornament of the Pavilion Hall of the Winter Palace (Hermitage).

свастика в лалибеле, crux swastika, khazaria, swastika cross, catherine the first, этруски, celtic cross, st. sophia in kiev, свастика-суасти, свастика церкви хритса пантократора, nazism, crux gammata, феодор студит о свастике, nazi, свобода вероисповедания, palaeologus, zio-nazi, zionism, рассения, svastika, freedom of conscience, свастика в христианстве, пётр первый, gammadia, троцкий, swastika crux, коловрат, swastika in Église Notre-Dame-du-Bourg d, свастика александры фёдоровны романовой, свастика в храме в селе веденье, swastika in hermitage, kazak, глазунов свастика, satanist-zionist alliance, etruria, cross svastika, zionists, svastika crux, swastika in byzantium, кассак, spiral swastika, swastika in christianity, gammadion, карл великий, свастика в софии константинопольской, khazar, svastika in christianity, русины, sofia palaeologus, кассакия, тетраграмматон, бронштейн, сатанинско-сионисткий альянс, Église Notre-Dame-du-Bourg de Rabastens, казак, софия палеолог, козак, крест свастика, альманах жизнь вечная, палеолог, charlemagne, екатерина первая, holy roman empire, этрурия, swastika su asti, svastika cross, свастика в византии, скифия, история развития формы креста, swastika in lalibela, христианская символика, свастика в софии киевской, кузнецов, свастика русской императрицы, свастика гитлера, спиралевидная свастика, кельтский крест, etruscans, cross swastika, гаммадион, византия, hitler's swastika, swastika in the book of kells, свастичный крест, cossack, christian symbolics, крест гамматический, swastika, kolovrat, swastika in ethiopia, hagia sophia, tetragrammaton, crux svastika, kozak, скифы, irene caesar, swastika in hagia sophia, священная римская империя, лалибела, lalibela, свастика в эрмитаже, swastika in bethlehem, ирина цезарь, swastika in roman empire, гаммадия, рассены, свастика в вифлееме, rassenia, byzantium, свастика в соборе рабастенс, peter the first

Previous post Next post
Up