Молот Тора завжди вважався в давній Скандинавії могутнім амулетом проти сил зла. Сьогодні в цього амулета теж багато шанувальників. Головним чином ті, хто вважає себе «рідновірами» чи то «язичниками». Аж ось в православ’ї ми зустрічаємо дещо цікаве - хрест, що стоїть на півмісяці. Всі розмови про «перемогу над ісламом» - порожні балачки, оскільки іслам не лише непереможений, але й півмісяць під хрестом з’явився ще до виникнення ісламу. То що ж воно має значити?
Є кілька версій. Головна з них - належність півмісяця до символів влади ромейського базілевса, а під хрестом півмісяць наче б то переконує глядача, що перед ним - обітєль Царя царів та Господа господ. Десь-якось це можна, хоча й з натяжкою, припустити. Друга версія - півмісяць означає якір, який дає надію мореплавцям, а разом із хрестом він має надавати надію віруючим. Теж припустимо, але також з великою натяжкою. Третя версія - то купіль хресна… І ще багато версій, але чогось достовірного серед них знайти важко.
Тож запропоную свою версію, яка теж має право на існування. «Півмісяць» під хрестом може бути символічним «громовим молотом», яким пророк Ілія ганяв бісовське військо (це відбувалося зазвичай під час грози, вірніше - гроза і є процесом бісопобиття). Як відомо, «громові молоти» (чи «громові сокири») палеолітичного та неолітичного походження слугували оберігами від злих сил майже у всіх індоєвропейських народів, де вони вважалися зброєю Індри-Громовержця (Зевса, Перуна, Тора тощо). Ось звідсіля ми й розпочнемо нову, дещо парадоксальну версію православного «півмісяця».
Цілком можливим є те, що «півмісяць» під хрестом є нічим іншим, як молотом Громовержця (Молотом Тора), який дійсно всіляв в душі релігійних людей як острах (бо якщо впаде блискавка на голову - то й гаплик), так і надію (бо нечисту силу ганяє яко на небі, тако й на землі. Як ми знаємо, переплетіння християнського з поганським є дуже міцним та щільним - тож не одразу й здогадаєшся, що відомий суто християнський символ є не менш засвіченим символом язичництва. Додам ще: в православ’ї рівночесними вважаються як восьмиконечний, так і чотириконечний хрести.
Чотириконечні встановлені на куполах: Софія Константинопільська (VIII ст.); Софія Київська (1152 рік); Успенський собор у Володимирі (1158 р.); церква Спаса у Переяславлі-Залісському (1152 р.) та ще в багатьох містах.
Якщо взяти до уваги форму чотириконечного хреста з «півмісяцем», то його дуже легко можна сприйняти як Молот Тора (Ілії чи то Перуна). Тобто, головних бісобойців, яких нечиста сила боялася не менш, аніж ладану. От і виходить, що вельми улюблений переконаними антихристиянами Молот Тора - це складова частина православного хреста.
З чим їх всіх і вітаю щиро!