Disney заявила про збитки «Джона Картера»

Mar 19, 2012 18:01



Враховуючи катастрофічно низькі збори картини «Джон Картер» в США, студія Disney випустила заяву, в якій говориться, що компанія змушена списати з рахунків 200 мільйонів доларів - такий сумний результат релізу фільму Ендрю Стентона, що коштував 275 000 000 у виробництві. Крім цих витрат студія витратила 100 мільйонів доларів на рекламу.


У заяві Disney, зокрема, йдеться: «У світлі кінопрокатних даних "Джона Картера" (184 000 000 доларів у світі) ми очікуємо, що понесемо збитки від релізу буде порядку в 200 мільйонів доларів у другому фінансовому кварталі, який закінчується 31 березня». Водночас у минулому році ознаменувався для Disney прибутком у розмірі 77 мільйонів.

Студія зазначає, що сподівається на другу половину року, в якій вийдуть такі картини, як «Месники» і «Хоробре серце». Цілком можливо, що вони допоможуть хоч якось скоротити збитки від марсіанського лиха.

Останній раз подібну поразку Disney терпіла в 1995 році, коли «Острів головорізів», знятий за 98 мільйонів, зібрав лише 10 мільйонів доларів в США і остаточно добив студію Carolco Pictures, що також відповідала за стрічку Ренні Харліна. Серед останніх фінансових невдач студії анімаційна стрічка «Таємниця червоної планети», пригодницькі фільми «Принц Персії: Піски часу» і «Учень чародія». Виробничі бюджети всіх цих фільмів склали 150 000 000 доларів, але жоден з них не окупився в себе на батьківщині, але ж це найголовніші збори, очікувані студією. Безперечно, зарубіжна каса теж важлива, але вона не є визначальною.

Тим часом в надрах Disney розгортаються пошуки марсіанського козла відпущення. Хто насправді винен у таких низьких зборах? Насамперед називають режисера, вихідця з Pixar Ендрю Стентона. Мовляв, він нехтував всіма радами студії і гнув свою лінію. Невміння Стентона працювати з ігровою постановкою вилилося в численні і дорогі перезйомки, а рекламна кампанія, яка стала однією з найбільш провальних і невиразних в історії студії, також стала результатом креативу Стентона. Тут дозволимо собі не погодитися: студія, вкладає величезні гроші в проект, який не є сиквелом, приквелом і не містить добре знайомих широкому (підкреслюємо: широкому) глядачеві героїв, йде на великий ризик. І дуже важко повірити, що при перших же конфліктах зі Стентоном студія дозволила йому зняти те, що він хотів. Зазвичай в таких випадках норовливий режисер замінюється на більш поступливого або ж проект просто закривається.

Далі. Студія сама винна, віддаючи настільки претензійний проект в руки дебютанта. Незважаючи на оскароносні мультфільми «ВАЛЛ-І» та «У пошуках Немо», Ендрю Стентон жодного разу не працював з художніми постановками. Тут можна ткнути пальцем в колишнього главу Disney Діка Кука, який погодився знімати «Джона Картера» за майже 200 мільйонів доларів (інші мільйони утворилися в результаті перезйомок). Коли Кук покинув студію в 2009 році, сценарій ще не був завершений, а кастинг не починався.

Глава з маркетингу Disney Марія Тереза ​​Карні звільнилася в січні. Інсайдери говорять, що Карні не зуміла чинити опір натиску Стентона і змінити рекламну кампанію «Джона Картера». Марія Тереза ​​зайняла позицію в Disney в 2010 році, не маючи ніякого досвіду в кіномаркетінге. Одне з перших рішень Карні - реклама «Учня чарівника» з теглайном «Це найкрутіша робота». Коли картина зібрала в американському прокаті всього 63,2 мільйона, професійна преса кинулася звинувачувати ЕмТі, як її звали в Disney, за «один з найгірших теглайнів в історії кіно», як написало видання The Hollywood Reporter. Потім Карні обзавелася консультантами, які допомогли їй налагодити кампанію четвертих «Піратів Карибського моря», «Прислуги» і «Бойового коня», але з «Джоном Картером» вона так і не зуміла впоратися.

Звичайно, Disney зараз запевняє, що не шукає винуватих у провалі фільму Ендрю Стентона. Проте вони, безумовно, є. «Джон Картер» - відмінний приклад того, як змінився кінобізнес в останні роки. У студій більше немає фінансової підпірки у вигляді продажів DVD, що часом витягували в плюс навіть провальні релізи. «Провальні в кінопрокаті фільми більше не продаються на ринку домашнього відео», - говорить аналітик Річ Грінфілд.

Нещодавно шанувальники «Джона Картера» написали петицію в Disney з проханням зняти сиквел. Вже зараз зрозуміло, що це абсолютно марне заняття.

прокат, касові збори, disney, зараз в кінотеатрах, фантастика

Previous post Next post
Up