Навесні цього року власники американських кінотеатрів сполошилися через нововведення компанії DirecTV, що надає послугу «відео на вимогу» (VOD). Фільм, що вийшов в прокат в лютому, виявився доступний глядачеві за VOD в квітні. Однак, згідно з дослідженням журналу New Empress, у глядача є інший привід ігнорувати реліз фільму в кіно.
Прокатники і кінотеатри воюють в Штатах вже не перший рік і навіть не перший десяток років. Згадаймо один з недавніх конфліктів, коли в лютому 2010-го студія Disney звернулася до англійських і американським кінотеатрам з побажанням скоротити прокат «Аліси в країні чудес» з 17 тижнів до 12. Це було потрібно для скорочення прокатного вікна між релізом в кіно і на домашньому відео. Кінотеатри, зрозуміло, сприйняли таке побажання в багнети і подекуди навіть відмовилися від фільму Бертона.
У квітні 2011-го вибухнув новий скандал через вищезгадану історії з DirecTV. Незважаючи на те, що нові фільми планувалося продавати за пристойну суму в 29,99 доларів, кінотеатри визнали рішення мейджорів віддавати новинки для показу в сервісі VOD загрозою для зборів. І нехай після 60 днів у кіно утримуються лише лічені одиниці (основні збори фільм робить у термін від 4 до 6 тижнів після прем'єри), кінотеатри не були готові до такого повороту.
Згідно з дослідженням видання New Empress, кінотеатри борються з вітряними млинами, не бачачи цього противника. Всього 6% респондентів заявили, що не підуть у кіно, якщо фільм з"явиться на відео або на VOD через два місяці після релізу. Більше того, половина опитаних зазначила, що вважатиме за краще переглядати фільму в кіно, навіть якщо він одночасно вийде на VOD. Але що ж відштовхує людей від походу в кіно?
25% респондентів вказали такою причиною формат 3D. Серед інших варіантів були високі ціни на квитки, засилля ремейків, сіквелів і перезапусків, а також любителі поговорити по телефону і строчити повідомлення під час сеансу.
Рішення проблеми, як вважають в New Empress, криється в роботі кінотеатрів з глядачем: пропозиція гнучких систем знижок, зниження цін на квитки, але разом з тим і перетворення походу в кінотеатр у більш розкішні місця.
Від себе додамо, що глядачеві було б непогано знати, перш ніж купувати квиток, конвертований фільм або знятий в 3D, а також в якому стані знаходиться обладнання кінотеатру (наприклад, коли проводилася заміна ламп). Втім, останнє, на жаль, завжди з'ясовується лише дослідним шляхом.