Leave a comment

Comments 21

nngan July 8 2013, 20:23:26 UTC
Спасибо за поездку!

Reply


Николаевская железная дорога. 1855-1864 гг. livejournal July 8 2013, 20:25:44 UTC
Пользователь kosh_ko сослался на вашу запись в записи « Николаевская железная дорога. 1855-1864 гг.» в контексте: [...] Оригинал взят у в Николаевская железная дорога. 1855-1864 гг. [...]

Reply


vogulec July 8 2013, 20:29:32 UTC
Последнее фото шикарное.
И почему у паровозов той поры такие огромные трубы?

Reply

serokoy July 8 2013, 21:20:58 UTC
Они отапливались дровами. Потому было большое образование искр. Такие широкие конусы - это искрогасители.

Reply


vasya_hloub July 8 2013, 20:37:08 UTC
Вот она, "лапотная" Россия.

Reply

amyatishkin July 8 2013, 21:04:23 UTC
Так это была единственная железная дорога в России с хоть какой-то протяженностью.

Reply


Nicholas Railway saffery July 8 2013, 21:54:33 UTC
Super images of stations and railway works. Thanks.
Who owns album/copyright, please?

Answer to question about the size of engine funnels is that they are spark arrestors to limit lighted bits coming out of the funnel and, therefore, reduce forest fires started by the passage of train.
American locomotives had same feature as they too were powered by timber.
Less sparks from coal, coke and oil burning locomotives so simpler funnels in Britain and western Europe.

Reply


Leave a comment

Up