Пока из отшитых вещей толком показать нечего (половина в "неприбраном" виде, часть уже/еще на перешивке/дошивке), начну рубрику "хотелось бы сшить".
И я даю себе отчет, что, наверное, мои желания так и остануться безответны.
Итак, вещь первая:
еще картинка, ее разглядывать удобнее:
Честно говоря, сначала эта вещь просто вызывала у меня немой восторг. Но я же мелочная, и мои теоретические познания зачастую сильно опережают навыки в той же области. И я для себя его "разобрала" на кусочки, собрала картинку, из чего и как и что делать.
Это не изменило для меня его божественности, я очень хочу его сделать. И повесить в шкаф. И иногда показывать. А ведь оно не так уж и сложно делается, между прочим!
[описание пальто с русскоязычного сайта и из музея В и А] Вот часть русскоязычного описания, которое я нашла: Бархатное пальто. Англия. 1895 - 1900 гг.. Бархат, атлас, кружево. Полевой цветок, называется "Сладкая Сесиль" (Myrrhis odorata). Выполнен ручной вышивкой в желтых и зеленых тонах шёлком, с лепестками из белого войлока. Исполнитель Marshall & Snelgrove Ltd (производитель и продавец).
Описание с сайта музея Виктории и Альберта (почти то же самое):
Embroidered velvet coat Marshall & Snelgrove Ltd (retailers) 1895-1900 London Embroidered velvet, satin and lace Museum no. T.49-1962 Given by Mrs A. Poliakoff
This Paris couture coat reflects the influence of the European Arts and Crafts Movement. It features a medieval-style collar and is entirely covered in dramatic sprays of an English wildflower called 'Sweet Cicely' hand-embroidered in yellow and green silk, with petals of white felt.
The influence of the Arts and Crafts movement is apparent in this coat, hand-embroidered with sprays of an English wildflower called 'Sweet Cicely' (Myrrhis odorata). In the 1880s William Morris and other English artists rejected the dominance of the machine in British art and design. Their attempts to preserve the traditional designs and craftsmanship of textiles, furniture, ceramics and architecture created the Arts and Crafts style. Wild flowers were popular motifs, evoking the simplicity and charm of English country life, now vanishing in the face of urbanisation and the industrial revolution. Echoing these concerns, ‘Aesthetic’ dress of the 1870s rejected the fussy and upholstered look of women’s fashion. Although at first ridiculed, many of the decorative features of ‘Aesthetic’ dress were absorbed into mainstream fashion by the 1890s.
Marshall and Snelgrove were one of London’s exclusive department stores, founded in 1837 by James Marshall who was succeeded by his son in partnership with John Snelgrove in 1871. Bespoke dressmaking was an important feature of their store on Oxford Street and the coat combines the fashionable high collar and full sleeves with the artistic design of the embroidery.