encyklopedia klienta, czesc V

Nov 06, 2006 21:59


4. Szczerbata Pyskata (czyli "gwalty slowne i nowomowa").
Typ klientki, ktorego nalezy bezwzglednie unikac. Jej zasob slownictwa jest oszalamiajaco znikomy, ale za to wyrzuca z siebie roznorakie epitety z szybkoscia karabinu maszynowego. Nie dopuszcza do glosu, nie slucha wyjasnien, nie godzi sie na zadna wspolprace. Przedstawia zadania, stosuje szantaze emocjonalne i odwoluje sie do poczucia godnosci doradcy, ktory de facto niewiele moze zrobic bez informacji ktorych potrzebuje, a ktorych ona nie chce/nie umie mu przekazac. W taki oto malo skuteczny sposob usiluje z uporem maniaka rozwiazac problem z dostepem do internetu. Dzwoni najczesciej w imieniu meza/syna/wnuczka, gdyz sama nie korzysta z internetu. Z godnym podziwu zacieciem walczy o przywrocenie dostepu do Sieci, niczym lwica o pozywienie dla swoich mlodych. W jej zyciorysie czesto figuruje doswiadczenie w pracy pegeerowskiej traktorzystki, tudziez wieloletnia zaprawa w staniu w kolejce po cukier i papier toaletowy. Wystepuje w skupiskach ludnosci nie wiekszych niz 5000 sztuk.

5. Przyjazna Pięćdziesiątka Piątka (czyli "zabzyczalo, zadymilo i zgaslo").
Klientka przyjacielska i serdeczna, najczesciej z wyzszym wyksztalceniem, emerytowana nauczycielka lub ksiegowa. Praca z komputerem do dla niej wyzwanie, wobec tego ostroznie i delikatnie, ale zarazem chetnie wykonuje instrukcje podawane przez konsultanta. Problem z ktorym dzwoni w 95% przypadkow lezy po stronie niewlasciwej konfiguracji komputera albo windowsa 98, ktory jest nieprzerwanie zainstalowany na dysku twardym jej komputera od dnia polskiej premiery wyzej wymienionego systemu. Piecdziesiatka Piatka prosi najczesciej o pomoc przy instalacji gadu-gadu, instrukcje odnosnie stworzenia pierwszego w jej karierze komputerowego hakera e-maila do przyjaciolki z bloku obok, badz wskazowki dotyczace czatowania na interii. Pomimo, iz sa to czynnosci wykraczajace poza zakres wsparcia, doradcy chetnie udzielaja pomocy takiej klientce, gdyz jest to mila odskocznia od Gniewnych Wylewnych, czy Szczerbatych Pyskatych. Wystepuje w duzych miastach w godzinach popoludniowo-wieczornych.

6. Nowoczesna Niezamężna (czyli "oj dana, dana, jestem obeznana").
Jedyny typ klientki, ktory nie myli "koncentratora USB" z "kontenerem USG" a "zapory systemu windows" z "zagroda systemu windoks". Wie, co to modem, przegladarka internetowa czy program antywirusowy. Kontaktuje sie z infolinia poniewaz jej wiedza nie jest na tyle specjalistyczna by poradzic sobie samodzielnie z zaistnialym problemem, ale szybko sie uczy i nie ma klopotow z obsluga peceta. Zadaje rzeczowe pytania, jest mila i sympatyczna, ale trzyma rozmowce na dystans. W przypadku powazniejszej awarii okazuje zniecierpliwienie, poniewaz internet wykorzystuje najczesciej do pracy, ale nie wylewa swoich zalow na doradce, nie szasta rowniez emocjami podczas rozmowy. Jej zaufanie zdobywa sie metoda malych kroczkow, dlatego trzeba bardzo uwazac by go nie stracic, jako ze NN cechuje nieufnosc i ostroznosc w kontaktach z obcymi. Wystepuje w miejscowosciach z liczba mieszkancow powyzej 40 000 mieszkancow, najczesciej w wieku od 22 do 40 lat.

encyklopedia klienta

Previous post Next post
Up