Головна годинна виставка BaselWorld цього року проходить незвично пізно - наприкінці квітня. І тільки тоді можна буде визначити основні годинні тренди 2013 року. Але багато бренди вирішили не чекати чотири місяці і вже представили нові розробки.
Наприкінці січня в Женеві традиційно проходять виставки SIHH (Міжнародний салон Високого годинникового мистецтва), WPHH (Світова презентація Високого годинникового мистецтва) і GTE (Женевська виставка годин).
Завдяки настільки великої презентації новинок вже зараз можна дати попередню оцінку основним годинним напрямками, які остаточно кристалізуються на BaselWorld. Ось кілька яскравих трендів, які вже намітилися.
1. Total black
Складно пригадати хоча б одну спортивну колекцію швейцарських годинникових грандів без моделі в повністю чорному корпусі. Найпоширеніше рішення - PVD-покриття (PVD - одна з технологій напилення) сталевого корпусу. Бувають і більш екстравагантні рішення: золото або титан з PVD покриттям, корпус з оксиду цирконію (кераміки) або покритий вулканізовані каучуком. Багато брендів воліють також «затемнити» і циферблат, включаючи стрілки, мітки і навіть логотип марки.
З брендів, які тут варто виділити - годинник з магнітною індикацією X-Trem 1 від Christophe Claret. Продовження лінійки Black Sea в корпусі, покритому чорним вулканізованої каучуком компанії Ulysse Nardin. І перша модель у чорному титані бренду Greubel Forsey.
2. Корпус з матеріалів ХХI століття
Ще десять років тому вартові мануфактури представляли новинки лише в корпусі зі сталі, золота або платини. Сьогодні важко здивувати навіть годинами в корпусі з титану або кераміки, тому вартові дизайнери для нових колекцій використовують все більш несподівані матеріали: алюмінідів титану, Керамет, тіалум, угльоволокно, графенові композити. Основний плацдарм для таких дизайнерських експериментів - спортивні колекції брендів.
Наприклад, бренд Franc Vila показав перші перед-базельські новинки лінії Intrepido, корпус яких виконаний з титану з нано-трубками. Компанія IWC представила колекцію Ingenieur, в якій є моделі в корпусі з кераміки, карбону і сплаву алюмінію і титану. З кераміки виконані і годинник Tourbillon GMT Ceramica від компанії Panerai.
3. Ультратонкі моделі
Повернення до ультратонких класичним моделям з мінімальною кількістю функцій почалося кілька років тому. Такі годинники завжди користувалися особливою популярністю в Азії. Вибухове зростання купівельної спроможності Китаю змусила багато компаній знайти у своїх архівах креслення ультратонких моделей. Колекції виходять досить сучасними. Годинним майстрам вдається йти від вінтажного стилю. В результаті ультратонкі моделі - основою business casual вже на всіх континентах.
У цьому сегменті варто звернути увагу на одну з головних «ювілейних» новинок бренду Jaeger-LeCoultre - годинник Master Ultra Thin Jubilee, які присвячені засновнику компанії Антуану ЛеКультр. Товщина їх корпусу 4,05 мм. Zenith показав нові жіночі варіації в колекції Ultra Thin. Плюс - більшість новинок Piaget також представлені в рамках флагманської колекції ультратонких годин бренду - Altiplano.
4. Зменшення розмірів
Ще три роки тому гордістю годинникових брендів були моделі діаметром більше 45 мм, а в минулому році Zenith представили модель розміром 57 мм. У класичних колекціях 2013 найпоширеніші розміри - 42 і 43 мм. Мануфактура Jaeger-LeCoultre представила «оновлені і зменшені» Master Calendar і Duometre a Chronographe. Корпус годинника абсолютно нової колекції Baume & Mercier не перевищує 41 мм, хоча ще недавно бренд представляв години в розмірі 43 мм.
Такі годинники комфортно розташовуються на зап'ясті без необхідності розстібати манжет сорочки. Крім того, технічна складність годин - вже давно не привід для збільшення розміру корпусу.
5. Вантажні моделі
В архівах більшості часових мануфактур зберігаються сотні і тисячі креслень і патентів. Дати нове життя раритетним моделям складніше, ніж створити абсолютно нову колекцію. Характерні риси цього тренда: заводна головка, зміщена до «12» годинах або виконана у формі «цибулини», а також гільошірованний (з вручну нанесеними візерунками) циферблат.
З засвічених новинок цього сегмента - перша вінтажна лінія 7-Days Power Reserve з ручним заведенням від бренду Franck Muller. Серія Pilot Montre d'Aeronef Type 20 (точна копія моделей середини минулого століття) мануфактури Zenith. Вінтажна модель Panerai Radiomir 1940 - майже точна копія годин 73-річної давності.
Плюс - вже кілька років Frederique Constant розвиває лінію Healey, присвячену однойменною ретроавтомобілів. До історичних колекціям звернулися і в Cartier, відродивши естетику моделей 1920-1930-х, розроблених Луї Картьє.