Урок 1.
1. БЛОК «МУЗИКА»
(Поки дітки маленькі і не вміють працювати у команді, всі вправи виконуються з дорослими. Дорослі своїм ентузіазмом зацікавлюють дітей, вчать, як робити ту чи іншу вправу).
1.1 Розминка, настрой на заняття.
- Грає спокійна класична музика (або відповідна українська пісенька). Вчимося братися за руки, утворювати коло, рухатися в колі під музику. Якщо вийде, то вчимося сходитися в центр кола і розходитися.
- Під музику показуємо, як виростають дерева із зернятка, як розкривають крони до сонечка, як хитаються під вітром, як вродили яблучка, як яблучка попадали, як ми яблучка збираємо… (присідають, встають, тягнуться, хитаються з боку на бік і т.д.)
1.2.1 Навчальна частина. Вона триває недовго, хвилин 15, але в цей діткам час необхідно сконцентрувати увагу
Вчимося скеровувати дихання - дути.
- Показуємо, як дує слабкий вітер. Потім - як дує сильний вітер (дуємо сильно-слабко)
- В центр обруча (або означений стрічкою простір) ставимо свічку і задуваємо її всі разом.
- Тепер слабкий "вітер" задуває свічку. А потім сильний.
1.2.2 «Чи знаєте ви, що таке оркестр? Це коли люди грають на різних інструментах і з цього виходить музика».
Діти переглядають коротеньке відео, в якому грає оркестр (фрагмент мультика Гіблі «Гуше», в якому грають Бетховена).
Приношу «писану торбу», в якій лежать духові інструменти (сопілка, блок-флейта, дві губні гармошки, свищик). Діти засовують руку і витягають інструменти кому який попаде. Коментую, як який інструмент називається, показую, як грати. Робимо «какофонію» під якийсь певний ритм, що вибивається дорослим на столі (в подальшому - на барабані).
Пробуємо дути якийсь малюнок («як свистить потяг? як кує зозуля?»).
1.3 Координація рухів під музику, відчуття музики, ритму.
Танцюємо «Два веселих гуся»:
(Дорослі співають, дітки крутяться з боку на бік, махають «крилами»)
В нашої бабусі -
Ой веселі гуси,
Один сірий, другий білий -
Ой веселі гуси.
Витягнули шиї
І шиплять, як змії (всі витягають шиї і роблять ш-ш-ш-ш)
Один сірий, другий білий
І шиплять, як змії.
Мили гуси лапки (сідаємо і «бовтаємо лапками»)
Та біля канавки,
Один сірий, другий білий -
Та біля канавки.
Ой кричить бабуся:
Де ж ви, мої гуси? (кричимо)
Один сірий, другий білий -
Де ж ви, мої гуси?
Вийшли, вийшли гуси,
Кланялись бабусі (кланяємося)
Один сірий, другий білий -
Кланялись бабусі.
2. БЛОК «НАРОДОЗНАВСТВО»
2.1 Гра «Гуси-гуси»
- Гуси-гуси!!!
- Га-га-га!!!
- Їсти хочете?
- Так-так!
- То летіть же!
- Ми не можем! Захотілось вовку злому не пускати нас додому!
- Ну летіть тоді щосили! Тільки бережіть же крила!
(«гуси» летять, «вовк» ловить)
Адаптований варіант цієї гри простіший маленьким діткам, які ще погано говорять, бо їм подобається вигукувати «га-га-га» і «так-так-так». Є оригінальний народний варіант цієї гри:
- Гуси, гуси, йдіть додому!
- Чого?
- Вовк за горою!
- Що він робить?
- Гуску давить!
- Яку?
- Сіру-білу-волохату, тікайте у мою хату!!!
(Далі починається казіння-бісіння. Відпочинок.)
2.2 Після відпочинку дітям пропонується картинка з Миколаєм і йде простенька розповідь, хто це такий. Дорослий розігрує коротеньку сценку ляльками або картинками: Миколай, янгол, чортик. Співає діткам пісеньку про Миколая.