כיפורים וקצירות

Oct 10, 2011 02:38



השעה עכשיו 2 בלילה ואני קוצר שמרים.
בכלל, כל השבוע האחרון עמד בסימן קצירות.
יש ניסוי אחד שקצרתי 42 תרביות שונות, אבל רק בנקודת זמן אחת.
הניסוי השני, שאני קוצר עכשיו, הוא רק 5 תרביות, אבל כל אחת 12 נקודות זמן. הבעיה בניסוי הזה היא שצריך לגדל את השמרים במצע גידול המכיל מקור פחמן שהשמרים לא ממש אוהבים, אז קשה לי להעריך את קצב הגידול שלהם ולכן, למרות שכיוונתי את התרבית כך שתהיה מוכנה בצהריים, אני קוצר הלילה. לא נורא, אחת כבר סיימתי, לשניה נותרו רק עוד 35 דקות והשלוש האחרות יהיו מוכנות רק מחר (בתקווה במהלך היום ולא הלילה שוב).

בגלל כל זה, בכלל לא הרגשתי הפוגה השבוע. המבלך השבוע ניסיתי לגדל את 5 התרביות הנ"ל, ללא הצלחה. לקראת יום רביעי התחלתי לקצור את ה-42,
ביום חמישי בערב נשארתי עד מאוחר בשביל חלק מהן, ואז נאלצתי להגיע גם ביום שישי בבוקר לקצור עוד כמה מתוך ה-42 ולשים תרביות חדשות של ניסוי ה-5. ואז היה יום כיפור (תיכף אגיע לזה), ובמוצאי יום כיפור חזרתי למעבדה לקצור עוד מה-42 ולמהול את התרביות להיום, ו... הנה אני כאן.

יום כיפורים היה מעייף. זה התחיל בנקיונות ועוגות לפני כניסת החג. אחרי הארוחה המפסקת אצל ההורים של מירי, ירדתי עם הילדים לרכב על האופניים. מירי קנתה לקשת אופניים ורודות חדשות, וקסדה של בראץ (זה הילדה ביקשה). קשת פשוט לא הסכימה לרדת מהאופניים. היא למדה לרכב רק השבוע, ורכבה מצויין (נפלה רק פעמיים -שלוש), גם בעליות שלפלג היה קשה בהן.
הילדים נכנסו הביתה בסביבות 9 בערב ומירי נשארה לישון איתם אצל ההורים שלה, בעוד אני חזרתי הביתה ברגל, סיימתי לשטוף רצפה ואז צפיתי בסרט "הרשת החברתית". נחמד. רק אחר כך הצטערתי שנשארתי ער עד 1 וחצי בלילה בשביל זה. בבוקר גררתי עצמי מהמיטה ב-7 וחצי, ומשמונה עד תשע כתבתי שליש ידיעת חדשות לגליליאו, על שמרים סינטטיים. בתשע חזרתי למירי והילדים. שיחקנו בבית, בצהריים יצאנו לטיול באופניים עד לגן שעשועים, בילינו שעתיים בחוץ (עד שנגמרו המים) ואז חזרנו לבית של ההורים של מירי והשתוללנו עם הילדים עוד עד 4, שאז הילדים שוב יצאו לרכב עד שהגיע הזמן ללכת לבית הכנסת לשמוע את השופר. ואז ארוחת ערב אחרי הצום (מירי צמה, אני לא, אבל הייתי רעב כי לא אכלתי כמעט כל היום), ואז הביתה ולישון. כלומר הילדים. אני כאמור חזרתי למעבדה לעוד שעתיים עבודה.

שונות:
קניתי את הספר "גדל, אשר, באך" בעקבות המלצתו של גדי בבלוג "שמיים וארץ". קצת דפדפתי ונתקלתי בתודות של המתרגמים ובהפתעה נחמדה - גם השם שלי שם. באמת אני זוכר לפני כמה שנים טל כהן, אחד המתרגמים, פנה אלי עם שאלות תרגום של כמה מושגים בביולוגיה.

חסדים קטנים - באופן מאוד יוצא דופן, שכחו לסגור את הואקום בפקולטה, מה שמאוד מקל את העבודה שלי הלילה.

יש פה צרצרים בבניין, ספציפית, בקומה 4, שם אני יושב.

דקסטר עונה 6 התחילה ביס. ראינו אתמול בלילה פרק ראשון. איזה כיף!

למעבדה הגיעה סטודנטית חדשה למאסטר, שתהיה תחת אחריותי, כלומר תעבוד איתי על המחקר וכשאעזוב - תמשיך אותו. אבל אין כמעט רקע בביולוגיה מולקולרית (היא למדה תזונה בתל-חי) ומעט נסיון מעבדתי. ואין לי זמן לעבוד איתה וללמד אותה. זאת ועוד, המנחה שלי עוזב לשנת שבתון בסוף החודש הנוכחי, כך שגם הוא לא ממש יוכל לעזור בהדרכה שלה. אוף!

היינו הבוקר אצל רופאת עיניים כי פלג מספר שהוא רואה הבזקים ופסים של אור, עיגולים צבעוניים וקווים מפותלים. גיגול העלה שזה יכול לנבוע מהפרדות הרשתית. הרופאה בדקה ואמרה שהכל נראה תקין, גם מבחינת קרנית (כלומר בגלל האביבית) וגם הרשתית. נרגענו, אבל עדיין אין הסבר לדברים שהוא רואה (מלבד תקשור עם חייזרים.)

מחשבות עמוקות של שעת לילה מאוחרת - העולם היה הרבה יותר טוב אם לא היו מבזבזים כלכך הרבה כסף על דת ומלחמה.

את הנסיעה אתמול בלילה חזרה הביתה שרדתי בזכות הפרברים ברשת ג'. מעניין מי יהיה הלילה...

books, movies, peleg, keshet, phd, music, science, family, tv

Previous post Next post
Up