שנה חדשה

Sep 09, 2010 17:08



ונתחיל מהחשוב ביותר - הילדים:
פלג עלה לגן חובה. לא להאמין שהילד שלי כבר גדול. עוד שנה בית-ספר! חששנו מעט ביום הראשון - גן חדש וכל זה. לא היינו צריכים לחשוש. רק הבאנו אותו בבוקר הוא נכנס, הסתכל, ראה את פינת המדע, את חצר המשחקים, את כל החברים שלו ואמר לנו שאנחנו יכולים ללכת. בסוף היום הוא סיפר שהגנת החדשה אפילו יותר טובה מהגננת בגן טרום-חובה - הישג לא מבוטל.

קשת התחילה ללכת לגן. ממנה הכי חששנו. היינו בטוחים שיהיה לה מאוד קשה. אחרי שנתיים בבית עם מירי, כשגם ככה היא לא מאוד אוהבת זרים, היינו בטוחים שהיא תהיה בדכאון למשך חודש. אני שמח לומר שהיא הצליחה להפתיע אותנו.
הגן נקרא גן מהו"ט - מרכז העשרה וטיפוח. למעשה זה גן שמיועד לילדים שעוד לא היו במסגרת של גן. זה גן בסבסוד העירייה, חמישה ימים בשבוע, 8 עד 12 וחצי. להורים אמרו שהילדים נכנסים לגן בהדרגה, ומצדם ההורים יכולים להשאר איתם אפילו למשך שבועיים ויותר. היום הראשון היה שעה ושנינו היינו איתה. כצפוי, היא נדבקה אלי - אבל הרבה פחות ממה שחשבתי שיהיה. היא שיחקה שם המון - גם עם מירי וגם עם הילדים האחרים, ואפילו יצאה פעם אחת לחצר בליווי הסייעת, בלעדינו. היום השני היה שעתיים ורק מירי היתה איתה. ב-20 דקות הראשונות קשת בכלל שכחה את מירי. בהמשך, מירי מספרת שקשת כל הזמן ניגשה לילדים ומשכה אותם שישחקו איתה, או שהילדים באו אליה כדי שתשחק איתם. ביום השלישי, שהיה גם שעתיים, מירי כבר יצאה מהגן אחרי חצי שעה. וביומיים שנותרו מהשבוע (עד 11 וחצי כל יום), רק הכנסנו אותה לגן, אמרנו שלום וזהו.

אז שני הילדים אוהבים את הגן. זכינו!

המחקר:
אז כבר ציינתי שהמאמר ששלחנו ל-CELL התקבל ואני שם כותב שלישי, שזה טוב אבל לא מספיק.
המאמר שלי, כאמור, נדחה מ-SCIENCE. אני שוקד על הפיכתו למאמר שניתן להגיש ל-NATURE. כבר יש גרסה מוכנה - אני ממחכה מצד אחד להערות עריכה והגהה של המנחה שלי, ומצד שני לתוצאות של עוד כמה ניסויים שאם יצליחו, אולי נרצה להכניס למאמר לפני שנגיש אותו.
בנוסף אנו מתחילים בשיתוף פעולה עם קבוצה בספרד שתעשה בשבילנו ניסוי שאולי יכנס למאמר הנוכחי, ובכל מקרה המטרה היא גם לערוך ניסויים נוספים לצורך מאמר המשך. המנחה שלי נוסע לספרד בשבוע השני של נובמבר, ואני אתלווה אליו, אם אשיג מימון.

החודשים קרובים עמוסים בכנסים:
פסטיבל אייקון בסוכות. הפעם אני אהיה רק מתנדב קטן.

באמצע אוקטובר אני אהיה בקנדה, לכינוס RNA Stability. בשבוע הבא אמורה להיות תשובה אם אני נבחרתי לתת שם גם הרצאה, או רק להציג פוסטר. [עדכון 13/9]: התקבלתי לתת הרצאה!

באמצע נובמבר יש בעין גדי סדנת EMBO בשם RNA control of cell dynamic. גם לכאן ביקשתי לתת הרצאה, אבל מכיוון שיש מקום רק ל-7 מרצים, התחרות תהיה קשה וסיכוי קטן יותר שאבחר.
וכאמור, בשבוע השני של נובמבר אני אולי אטוס לספרד לצורך תכנון ניסוי משותף, כמו גם כינוס של יום אחד על functional genomics שמארגן ראש המעבדה שאני נוסע אליו.

בדצמבר יהיה "מאורות". אני שוקל לתת שם הרצאה. יש לי רעיון ראשוני, אבל יכול להיות שהוא "אקדמי" מדי. נראה.

ובפברואר יש באילת את כנס FISEB או "אילנית" בעברית, של האגודות הישראליות לביולוגיה ניסויית. עדיין לא נרשמתי (יש לי זמן עד אמצע אוקטובר) גם שם אני מעוניין לתת הרצאה, אם יתנו לי. אני רוצה שמירי והילדים יצטרפו אלי לאילת.

שנה טובה!

phd, peleg, keshet, cons

Previous post Next post
Up