Звертаюся як до екс-колег, без критики.
От незабаром ви проголосуєте закон про нові правила мобілізації. По суті, ваш цей склад направить на фронт ще кілька сотень тисяч людей, з яких якась частина загине, бо така реальність.
З іншого боку, парламент зараз зовсім зійшов на пси - воєнний стан, працює жлрстка вертикаль, контролювати щось важко, від медіа віддалений і т.п.
І от саме зараз є той момент, коли можна реабілітуватися і отримати повагу суспільства.
Я б зробив так - від кожної фракції по 10% чоловіків пішли б на фронт. Вибрати жеребкуванням чи добровільно, байдуже. На півроку всього лише, але не на штабні посади, а в поля. Аеророзвідниками, снайперами, водіями, радфорозвідкою.
Щоб показати іншим громадянам, як треба робити.
І тоді ніхто не матиме претензій, що голосували і посилали когось на смерть, а самі сиділи в теплі під захистом ППО.
Півроку відпрацювали - заходять наступні 10%. І так далі.
10% на роботу парламенту не вплинуть, радше навпаки.
Це буде колосальний підйом престижу як парламенту взагалі, так і кожного окремого нардепа зокрема. А якщо ні - то буде гірше, вам багато що пригадають, правдиво чи ні, але точно пригадають.
Включіть так себе у цей законопроект, не пожалкуєте.
===
Олексій Валерійович Галімський
Кого можна мобілізувати щоб не мобілізувати жінок як пропонує безугла?
1. Народних депутатів України-чоловіків, що пройшли до ВР за списками партій у багатомандатному виборчому окрузі.
Як:
1-А. передбачити законом автоматичне припинення повноважень Народного депутата України чоловічої статі під час дії воєнного стану після 3 років виконання ним повноважень Народного депутата України з негайною безумовною його мобілізацією до лав ЗСУ без проходження ВЛК.
1-Б Неперервність влади буде забезпечена за рахунок того що в списках по перше є жінки, по-друге на місця вибулих депутатів прийдуть ті хто нижче за номером в списку. В партійних списках ще резерв на 3-4 ротації (там десь по 200-300 депутатів в кожному списку).
***
2. Народних депутатів України обраних по мажоритарним округам.
Як:
див п. 1-А.
2-В. Для забезпечення неперервності влади у ВР для мобілізації Нардепів мажоритарників треба внести у виборчий кодекс зміни, передбачивши що на час дії воєнного стану в разі припинення повноважень Народного депутата України обраного в одномандатному окрузі, до проведення позачергових виборів на окрузі або чергових виборів ВР обраним замість нього вважається кандидат по округу що набрав наступну за ним найбільшу кількість голосів виборців.
***
3. Депутатів органів місцевого самоврядування всіх рівнів чоловічої статі.
Жодних технічних чи законодавчих перепон для цього немає взагалі оскільки депутати органу місцевого самоврядування (обласної, районної, міської, селищної, сільської ради) працюють на громадських засадах.
3-Г. Законом треба лише передбачити їх відрядження в відповідну раду на час сесії (2 рази на рік по 2 тижні) з відповідної військової частини) .
***
4. Мобілізацію до 20 відсотків від загального числа всіх працівників державних та муніципальних підприємств установ та організацій за рахунок працівників чоловічої статі.
4-Д законом передбачити що список кандидатів від кожного підприємства з числа осіб що підлягають мобілізації погоджує його профспілка або загальні збори трудового колективу.
***
5. Мобілізацію до 20 відсотків від загального числа всіх працівників центральних органів виконавчої влади, виконкомів обл/рай/міськ/сільрад за рахунок чоловіків.
Як:
Просто законодавчо скасувати бронювання.
***
6. Мобілізацію до 20 відсотків від загального числа всіх працівників наукових, освітніх, навчальних закладів за рахунок чоловіків, що підлягають мобілізації.
Як:
див. п. 4-Д
+ Просто законодавчо скасувати бронювання.
***
©
=====
Вячеслав Ільченко · (стогне)
Народ, ну не можна ж вже настільки бути правовими невігласами. Хтось написав, що у випадку війни ВР має бути розпущена - і понесли по коментах.
Згідно законів України Верховна Рада НЕ розпускається ані у випадку воєнного стану, ані у випадку війни, ані ще у якомусь іншому екстремальному випадку.
Відкриваємо Закон України "Про правовий режим воєнного стану":
ст. 9 ч. 1.: В умовах воєнного стану Президент України та Верховна Рада України діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією та законами України.
ст. 10 ч. 1.: У період дії воєнного стану не можуть бути припинені повноваження Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Національного банку України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, судів, органів прокуратури, органів, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, досудове розслідування, розвідувальних органів та органів, підрозділи яких здійснюють контррозвідувальну діяльність.
ст. 12 ч. 1-3: Верховна Рада України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях працює в сесійному режимі.
У разі закінчення строку повноважень Верховної Ради України під час дії воєнного стану її повноваження продовжуються до дня першого засідання першої сесії Верховної Ради України, обраної після скасування воєнного стану.
Повноваження Верховної Ради України, передбачені Конституцією України, в умовах воєнного стану не можуть бути обмежені.
* * *
Взагалі, в жодній сучасній країні немає норми про розпуск парламента і введення або тимчасової диктатури, або повної передачі влади військовим на час війни. Такого не було навіть в Британії часів Битви за Британію.
П. С. Єдину валідну пропозицію стосовно мобілізації народних депутатів наразі висловив Ігор Луценко.