Pointless rambling and some Oscar stuff

Jan 30, 2011 01:20

Každý rok si v zimnom semestri vravím, že porobím skúšky čo najskôr, aby som mohla ísť domov lyžovať a robiť veci, čo bežne robia ľudia na prázdninách vo februári. Pravda je taká, že zatiaľ sa mi to ani raz nepodarilo. V prváku som bola rada, že som nahrabala 16kr, lebo dosť ľudí vyhodili a ja som ešte aj chytila "čieny mesiac", tj. dala som Lin. Algebru, potom mesiac nič a potom Mat. Analýzu. Druhák som opakovala nejaké predmetu z prváku. A tretiak bol zabijak, to mám doteraz v živej pamäti, 10 skúšok. Never ever again.

Začal magisterský rok a tak si vravím, nebolo by najhoršie obrátiť list a fakt to skúsiť čo najrýchlejšie. Ale ako hovorí prorok, "Hovno hovno, zlatá rybka, nič nebude." ani teraz nevyšlo. Ale ak všetko vyjde ako má, poslednú skúšku dávam 8.2., semester začína ževraj až 21. 2. a mala by som neuveriteľné prázdniny jeden a pol týždňa. Keď tak nad tým premýšľam, ani neviem, čo by som robila. Jednoznačne vypadnúť na lyže, pobehať kamarátov, nejaké filmové večery ale čo cez deň. Asi by som zaskočila do roboty. Smutné, nie?

Anyway. Ani neviem, čo som chcela. Asi pôjdem dopozerať zvyšné filmy nominované na Oscara. Keď už sa budem pri tom rozčuľovať a nadávať (I have no life) tak nech aspoň mám na to právo.

  • “Black Swan” Mike Medavoy, Brian Oliver and Scott Franklin, Producers
  • “The Fighter” David Hoberman, Todd Lieberman and Mark Wahlberg, Producers
  • “Inception” Emma Thomas and Christopher Nolan, Producers
  • “The Kids Are All Right” Gary Gilbert, Jeffrey Levy-Hinte and Celine Rattray, Producers
  • “The King's Speech” Iain Canning, Emile Sherman and Gareth Unwin, Producers
  • “127 Hours” Christian Colson, Danny Boyle and John Smithson, Producers
  • “The Social Network” Scott Rudin, Dana Brunetti, Michael De Luca and Ceán Chaffin, Producers
  • “Toy Story 3” Darla K. Anderson, Producer
  • “True Grit” Scott Rudin, Ethan Coen and Joel Coen, Producers
  • “Winter's Bone" Anne Rosellini and Alix Madigan-Yorkin, Producers
Zatiaľ som videla presnú polovicu, 5/10.





(Trailer)
Black Swan je klasický Aronofsky, metaforický film so skvelým obsadením. Aj keď nedosahuje mindfuck levelu The Fountain, stále výborné a miestami dosť creepy. On the shallow note, VINCENT CASSEL! Just hnnnng. Treba podotknúť, že Natalka Portman je skvelá. Dúfam v Oscara.



(Trailer)
Inception som videla v lete a aj keď sa ho Akadémia rozhodla ignorovať v kategórii Najlepší strih a Réžia, ktoré by s prehľadom vyhral, pre mňa to bol film na ktorý som išla s očakávaniami "ďalší letný mindless blockbuster" a skončila som "Kedy pôjdeme zas?" Blockbuster alebo nie, ak chápeme kolonku Best Motion Picture ako súčet faktorov herci + hudba + scenár + réžia + strih + celkový pozitívny hype, ktorý okolo seba film dokáže vytvoriť, tak sa nehanbím povedať, že Inception by som dala Oscara. There, I said it. A Nolan za režiséra. Minimálne Zimmer by mal získať Oscara za soundtrack. Ten OST udával filmu tempo. Shallow note: KEN WATANABE! JOSEPH GORDON-LEWITT. Ako je možné, že Watanabe nie je častejšie obsadzovaný v hollywoodskych filmoch?



(Trailer)
The King's Speech bol pre mňa filmom o ktorom som dlho nič nepočula. A zrazu sa vyrojili dobré recenzie, na podivných stránkach a blogoch sa spomínal ako jedne z najlepších tohtoročných filmov. A keďže samotný plagát je štýlom, ktorý pri filmových plagátoch uprednostňujem, hneď som začala netrpezlivo očakávať rip. Priznávam, na tento film som sa tešila kvôli plagátu, vtedy som ešte nevedela, že to má neskutočne dobré obsadenie. Aby sme to skrátili, Colin Firth pôjde tento rok domov s Oscarom, inak niekomu v Akadémii vybijem okná. Geoffrey Rush bol nemenej dobrý, ale Oscara už má a nevidím pre neho veľké šance. Potešil by ma Oscar za najlepší film, (pretože povedzme si na rovinu, Inception ho nezíska). Shallow note: KING FIRTH! Nanovo som sa zamilovala.



(Trailer)
127 Hours. Príklad filmu, ktorému hype neprospel. Odhliadnuc od toho, že celý film mi prišiel ako jedno veľké music video o chumajovi, čo ide liezť na skaly na koniec sveta a nikomu nepovie kam ide (lebo zdvihnúť telefón, keď vám volá matka, je náročné), to bol film, ktorý by sa dal vystihnúť jednou vetou. "Kedy si konečne odfaklí tú ruku nech je koniec?" A nie som sama. James Franco Oscarov moderuje, takže na samotnú cenu to nevidím. Asi ani on nie.



(Trailer)
The Social Network. "Ten film o facebooku", ktorému scenár napísal Aaron Sorkin, môj scenáristický boh, a zrežíroval ho David Fincher. Aaron nesklamal, opäť prispel kvalitným, krkolomným a rýchlo šlapúcim scenárom a nepochybujem, že si domov odnesie sošku. Fincher pravdepodobne tiež, ale tam by som si vedela predstaviť aj iné výsledky. Ak ale TSN vyhrá Najlepší film (a všetko tomu nasvedčuje), budem... nasratá. (Áno, sú to ceny za filmy a svetový hlad nevyriešia, ale tak niekedy nechcem riešiť svetový hlad.) Mať film, kde ani jedna alebo maximálne jedna postava vo mne vzbudzuje sympatie, to nie je bohviečo. Keď chcem sebeckých chumajov, čo sa hádajú o milióny, zapnem si správy alebo otvorím sekciu politiky na SME. A Jesse Eisenberg má stále ten istý výraz. Shallow note: None. Jemné sympatie k Andrew Garfieldovi zabila a pochovala prítomnosť Justina Timberlaka vo filme.

-----------------------------------

Keď pozriem ďalšie, napíšem.

film: 127 hours, rambling, film: the social network, school, film: the king's speech, film: inception, film: black swan

Previous post Next post
Up