Про Ригу. Частина третя. В Юрмалу

Dec 04, 2019 20:42

Удержи в ладонях ласковое море, музыка прибоя тайну нам откроет,
Потанцуй со мной ещё чуть-чуть, знаю, нам сегодня просто не уснуть.
Удержи в ладонях музыку прибоя.
Про Ригу. Частина перша. Мінлива Балтика
Про Ригу. Частина друга. Дощ

Наступною точкою, куди ми збиралися поїхати під час наших відвидин Риги була Юрмала.
Захотіли - поїхали))) Які проблеми?

Добратися до Юрмали з Риги можна різними способами. Звичайно ж на авто, як не дивно - на велосипеді ( місцеві часто користуються, навіть побудували окрему велотрасу Рига-Юрмала), автобусом з центрального автовокзалу Риги ( їхати приблизно годину, вартує 1,5 євро в одну сторону), влітку можна ще скористатися маршрутками від залізничного вокзалу і паромом ( від причалу біля Вантового мосту. 2,5 години в дорозі, прайс - 15-20 євро).

Ми ж з Оленкою вибрали найтрадиційніший спосіб. Електричкою).
Щоденно, приблизно кожні півгодини , з центрального залізничного вокзалу відправляються потяги в торону Юрмали. Квиток в одну сторону коштує 1-2 євро. Ціна залежить від пори року, від часу відправлення, від знидок в данний день.. кароч незрозуміло). Можна брати в обидві сторони. В такому випадку ви зекономите пару євроцентів ( я беквально кажу, знижка мінімальна).
Розклад і ціни на потрібний вам поїзд ви зможете глянути тут .
Але тут не все так просто.
Важливо знати, що Юрмала це не назива станції.
Юрмала - це загальна назва курортів (селищ), розташованих на балтійському побережжі Латвії з чистими і широкими пляжами, які відомі білим кварцевим піском. Так що станції "Юрмала" в розкладіх ви не знайдете.

Юрмала складається з таких частин : Приєдейне, Ліелупе, Булдурі, Дзинтарі, Майорі(Majori) , Дубулти (Dubulti), Валтері, Яундубулти, Пумпурі, Меллужі, Асарі, Вайварі, Слока, Каугурі, Яункемери та Кемери.

Щоб добратися сюди вам потрібно дивитися поїзди в напрямку Tukums чи Sloka. Перша електичка виходить з Риги о 05:50, а остання о 23:36.

Ми ж вибралися тільки ближче до обіду. Виспалися))).

Вище я не даремно виділив назви Majori та Dubulti. Майорі - це по суті центр Юрмали, саме тут знаходиться концертний зал "Дзинтарі" і одна з найстаріших вулиць Юрмали - Йорас ( Jūras iela ).
Але ми поїхали до станції Дубулти - звідти найближче до морька).
Пів годинки ( за вікнами не надто красиві пейзажі, околиці Риги не вражають) і ми на місці. На станції , якраз проводилася якась виставка.

Відзару за коліями трохи заболочена в цьому місці річка Лієлупе ( Lielupe) - друга за величиною річка країни. Атмосферно.

Пішли в сторону моря. По дорозі милувалися місцевою архітекторою. Дуже мальовничі дерев'яні вілли. Будинки прям як намальовані!

Подивилися зовні на місцеву Лютеранську церкву (Jūrmalas Dubultu evaņģēliski luteriskā baznīca). В середину не потрапили - зачинено було.

А далі знову будиночки. Таке враження, що тут знімаються всі американські серіали)).

Вийшли до Балтійського моря... Пустельно тут на початку березня... добре.

Влітку тут дуже відомий і людний курорт. Але Балтійське літо коротке і більшість часу тут доволі пустельно... але ми просто хотіли до морька.
Йшли вздовж берега... говорили... Навіть погода для нас трошки покращилася... А ще запах зимового моря... влітку воно пахне зовсім по іншому.

Дійшли до закинутого з виду санаторія. Так і не зрозумів до кінця чи він вже "все", чи там ремонт, чи просто законсервовано на зиму.. хоча кілька шибок розбито.

Знайшли поруч лавку на березі, перекусили шоколадкою... і не тільки нею).

Морько... завжди прекрасне.

Цікава будівля готелю. Такий собі величезний пароплав).

Несподіваний пам'ятник черепасі)

Берізки різні навколо.. Багато тут березок.. як і "рюського міра"... але литовці борються за своє. Нам би повчитися в них.

Ще одна неймовірна вілла поруч з пляжем.

Пішли прогулятися тою самою наменитою вулицею Йорас.

Щоб аж таких вже історичних будинків не побачили, але симпатичних дуже багато. Буквально всі)).

Юрмала вперше згадується в джерелах з 1219 року. Офіційна німецька назва до 1918 року - Riga-Strand (Ризький пляж).
Статус міста вперше надано 1920 року разом з назвою Ригас Юрмала, коли були об'єднані прибережні селища Лієлупе, Булдурі, Дзінтарі, Майорі, Вецдубулти (Дубулти), Яундубулти, Меллужі, Асарі і Валтермуйжа. 1946 року місто включене до складу Риги як Юрмальський район. З 1959 року район знову одержав статус міста і нинішню назву. Тоді ж до Юрмали були приєднані прилеглі міста Слока й Кемері.
Зараз протяжність міста близько 32 кілометрів. Обійти за день не вийде)).

Дійшли до концертного залу " Дзинтарі" (Dzintaru koncertzāle)

В середину так , як і на територію не потрапили. Зачинено. Походили поруч.

Цікавий вуличний годинник.

Навколо трохи розруха... Симпатична колись альтанка виглядає зараз жалюгідно. Чи на літо її якось причепурять?

МІсто - курорт зимує. Торгові ряди ( більше схожі на звичайний базарчик) пустують.

Рушили в сторону станції. Назад ми вирішили їхати від зупинки Майорі.
По дорозі побачили трохи сучасної місцевої архітектури. Мені дуже подобаться такі споруди.

Завернули в місцевий парк. Тут він , прада, називається лісопарком ( Dzintaru mežaparkā). Кльове місце. Гарно відремонтовано. Чудові дитячі майданчики, скейтпарк, мотузковий парк , шикарний безкоштовний туалет ( іноді треба буває, тепер знаєте куди йти).

Хотілося б парком погуляти подовше, але ми поспішали на електричку. В нас ще було багато планів на Ригу)).

Деяким з тих планів навіть пощастило збутися. Але про то наступного разу. Буде цікаво. Не перемикайтеся!

Booking тимчасово завершив свою реферальну програму, тож знижку ( суттєву, до 39 $) ви можете отримати тільки за одним з моїх реферальних лінків. Потрідно зареєструватися на AirBnb через посилання www.airbnb.ru/c/shuras1 - і отримати плюшки. Ну і мені трохи перепаде).

Оригінал публікації ось туточки

юрмала, каняка, фото19, 650 d, 17-40, латвія, весна, рига, погода, цікаве, фото, море, подорожі, оленка, зима, спогади